נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותמה אני עונה למי ששואל למה צריך את כל האור הסגול הזה

מה אני עונה למי ששואל למה צריך את כל האור הסגול הזה

איל שחל משוכנע שיש קשר הדוק בין מיזם "לילה סגול" לבין המאבק על זכויות, שוויון והנגשה. טור דעה

חבר טוב שאל מה הקשר בין מפגן האורות של “לילה סגול” לבין השיפור שאדם עם מוגבלות מייחל לראות בחייו הפרטיים: יותר זכויות בחוק, יותר הנגשה במרחב הציבורי, טיפול יעיל יותר במשרדי הממשלה.

אדרבא ואדרבא, אני אומר. כל הקשרים שבעולם.

קשר האור: זה בעצם המסר של חגי דצמבר, שבתוכם חנוכה שלנו. כשהחושך סביב מתעבה, מדליקים אורות רבים. אנחנו חוגגים את האור שלנו, האור של שונות שהיא ייחודיות, את ה”אנחנו” שלמדנו אחרי לא מעט משברים להכיר ולאהוב.

קשר הסולידריות: אנחנו אורות רבים שהם אור אחד גדול. אנחנו קהילה, וכך גם רואים אותנו אנשים אחרים.

קשר ההנעה: לקהילה יש כוח שאין לאדם הבודד מול גורמים שמשפילים אותו ומגמדים אותו. ראו כמה כוח שואבים חברי קהילת הלהטב”ק ממצעד הגאווה שנערך פעם בשנה. שם זוקף האדם את ראשו ואומר: עד כאן. ניאבק ונשנה.

קשר לכוחות חזקים שעוזרים לשנות דברים: כל פעיל חברתי יאמר לכם שזכויות אדם זה אולי התחום הקשה ביותר להסברה או ליחצ”נות. אין לו משקיעים, חוץ מעמותות חברתיות שתקציבן קטן. זה מתסכל, כי מה שאתה לא מפרסם בראש חוצות ולא תוקע בשופרות – לא קיים. ואם הוא לא קיים – הוא גם לא נמצא בשום רשימת טיפול.

לקהילה יש כוח שאין לאדם הבודד. צילום אילוסטרציה

במילים פשוטות, בשביל לחוקק, לתקן תקנות, ליישם שינוי בשטח, דרוש קמפיין שלם של מודעות לנו, לקיומנו, למאפיינינו, לצרכים שלנו, לפתרונות אפשריים, ולכך שיש לנו כוח כקהילה. מרגע שמבינים את המנגנון הדי-פשוט הזה, גם השאר ברור כאור סגול שמאיר תקווה בלילה. אתה רוכב עם מי שמוכן לרכוב איתך וכוונותיו טובות.

ואת זה, אנחנו מתחילים, בכל הארץ, ממש עוד רגע.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד בנושא:

לילה סגול ומרתק: רשימת כל האירועים ליום המודעות

תעמיסו את הילדים: 10 מסלולי רכב נוצצים ל”לילה סגול”

“לילה סגול” ב-3 בדצמבר: האם גם ביישוב שלכם יפיצו אור

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות