נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותעולם האקדמיה התגייס לתמוך בפרויקט ״לילה סגול״

עולם האקדמיה התגייס לתמוך בפרויקט ״לילה סגול״

המוסדות האקדמיים המובילים בישראל הצטרפו ליוזמה לתמיכה באנשים עם מוגבלות, והאירו את המבנים בצבע המאבק לשוויון

אוניברסיטת בן גוריון

פרויקט ״לילה סגול״ שהאיר את המבנים המפורסמים ביותר בישראל בצבע המזוהה עם קהילת האנשים עם מוגבלות, כלל גם הירתמות מרשימה של עולם האקדמיה הישראלי. לצד בית הנשיא, גשר המיתרים, תחנת הכוח רידינג של חברת החשמל, בניין עיריית תל-אביב ועוד, הוארו גם מבני ההשכלה הגבוהה הבאים:

מכון הננו טכנולוגיה באוניברסיטת בר אילן, בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ ע״ש פורטר (מגדל פורטר) באוניברסיטת תל אביב, בניין 74 של אוניברסיטת בן גוריון בשדרות רגל בבאר שבע, מגדל תומר באוניברסיטה העברית בהר הצופים, העצים בכניסה למכללת סמינר הקיבוצים ובנין ההנהלה של מכללת אפרתה.

בסך הכל הוארו במסגרת הפרויקט כ- 100 מבנים ובניינים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום, וכ- 150 דוכנים של מפעל הפיס. ברשויות ברחבי הארץ התקיימו פעילויות הקשורות לזכויות אנשים עם מוגבלות.  גם תנועות הנוער, ובהן הצופים, מועצת תנועות הנוער וכנפיים של קרמבו, הצטרפו למיזם והעבירו לחניכים פעולות ותכנים בנושא.

מפעל הפיס והשלטון המקומי  הציבו את הסיוע לאנשים עם מוגבלויות כאחד מחמשת היעדים המרכזיים בתחום החברתי ומשקיעים בנושא זה משאבים רבים, הן בפרויקטים לאומיים והן במיזמים שפועלים במסגרת הקהילתית. לצד מיזמים חברתיים ברשויות המקומיות בכל רחבי הארץ וסיוע לעמותות העוסקות בתחום, מפעל הפיס מפעיל מערך של אלפי מלגאים שמייצרים אלפי שעות התנדבות בקהילה, תוך שימת דגש  על רווחתה וקידומה של אוכלוסייה זאת .

השנה החליט מפעל הפיס לפעול גם בזירת ההסברה והעלאת המודעות הציבורית לצורך ההכרחי בקידום אנשים עם מוגבלות וכך נוצר שיתוף הפעולה עם אתר “שווים”. יחד עם מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות, מפעל הפיס מקיים הערב לראשונה עם אתר “שווים” את פרויקט “לילה סגול” לראשונה בישראל.

אוניברסיטת בר-אילן
אוניברסיטת תל-אביב (צילום: ענת וולפגנג)
האוניברסיטה העברית בירושלים
מכללת אפרתה
סמינר הקיבוצים
מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות