נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותזינוק חד בשיעור האנשים עם מוגבלויות שנזקקים לתרומות מזון

זינוק חד בשיעור האנשים עם מוגבלויות שנזקקים לתרומות מזון

כך עולה מדוח העוני של "לתת" ל-2020, שנת הקורונה. כ-23% מכלל נתמכי המזון הם אנשים עם מוגבלויות

כמדי שנה מפרסם ארגון “לתת” את דו”ח העוני האלטרנטיבי שלו, וב-2020, כצפוי, המצב קשה אפילו מבדרך כלל. הסיבה היא כמובן השפעת משבר הקורונה על המשק, וכתוצאה מכך על משקי הבית הישראליים. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס אף הוא לדוח היום, ואמר שהוא מהקשים שנתקל בהם עד היום.

לפני משבר הקורונה – כך לפי נתונים שאספו בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות – עמד שיעור הלא מועסקים בקרב עובדים עם מוגבלות על 41%. בחודש אוקטובר כבר עמד המספר הזה על 62% – כך גילה סקר שערך מכון מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל עבור הנציבות (בסקר השתתפו 473 עובדים/עובדים לשעבר עם מוגבלות).

חומרת המצב ניכרת גם בדוח העוני של “לתת”. לפי הדוח, ישנה עלייה חדה בביקוש לסיוע במזון מצד עמותות המטפלות באנשים עם מוגבלויות. מכלל מבקשי הסיוע במזון 22.8% היו אנשים עם מוגבלויות – זינוק של 60.5% בהשוואה לשנה שעברה, אז “רק” 14% מהנתמכים היו אנשים עם מוגבלויות.

כמחצית (50.8%) מנתמכי עמותות המזון מקבלים קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי, לנוכח מצבם הכלכלי הקשה. מעל לשליש ממקבלי הקצבאות מקבלים קצבאות נכות, אשר אינן מספיקות למחיה בכבוד, כפי שמתריאים ארגוני הנכים כבר שנים ארוכות. 12.2% מהנתמכים מקבלים קצבת ילד נכה – מה שמעיד על מצב כלכלי הולך ומחמיר של משפחות לילדים עם מוגבלויות.

61.8% העידו כי נאלצו לוותר על רכישת תרופות או טיפול רפואי נחוץ. צילום אילוסטרציה

61.8% מנתמכי הסיוע העידו כי נאלצו לוותר על רכישת תרופות או טיפול רפואי נחוץ כי לא יכלו לשלם עבורם, בהשוואה ל-15.7% “בלבד” מהאוכלוסייה הכללית. 78.9% מהנתמכים הודו שהם שקועים בחובות – עלייה של  27.4%בהשוואה לשנה שעברה (61.9%).

בהתאם למצב הכלכלי, גם המצב הנפשי והרפואי קשה יותר. 47.8% מעמותות הסיוע העידו כי מצבם הנפשי של הנתמכים הידרדר השנה. 60.7% מהנתמכים העידו שחוו דיכאון במהלך משבר הקורונה. שיעור מתמודדי הנפש מקרב נתמכי הסיוע עומד על 8.14% – יותר מפי 7 משיעורם באוכלוסייה הכללית. 7.8% ממקבלי הסיוע נדבקו בנגיף הקורונה עד לחודש יולי, פי 23 מהאוכלוסייה הכללית באותה התקופה.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

 “דוח העוני האלטרנטיבי לשנת 2020 הוא דוח קשה, כואב, מהקשים שעמדו לנגד עיניי”, אמר נשיא המדינה עם קבלת המסמך מארגון “לתת”. “הדוח מראה כיצד משבר הקורונה הפך ממשבר בריאותי למשבר כלכלי וחברתי רחב ועמוק. לצד הפגיעה הממשית במעמד הביניים, מתברר שהאוכלוסיות הכי פגיעות סובלות בצורה הקשה ביותר בזמן המשבר”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות