נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהתפרצות קורונה בבתים של אקים בת"א: 18 דיירים ו-5 אנשי צוות נדבקו

התפרצות קורונה בבתים של אקים בת”א: 18 דיירים ו-5 אנשי צוות נדבקו

פונקציה המעורבת בהסעות של הדיירים: "אקים עברה על ההנחיות". אקים: "מרכז התעסוקה אחראי להדבקה"

לאחר שפירסמנו כאן שלשום כי שני דיירים בבית בקהילה של אקים בתל אביב נדבקו בקורונה, מתברר עכשיו שממדי ההדבקה גדולים בהרבה. למעשה, מדובר בהתפרצות בשלושה בתים בקהילה של אקים בעיר – “עיר שמש”, “דן” ו”גינתון”. ממידע שהגיע ל”שווים” עולה כי נכון לאמש היו לפחות 18 חולים מאומתים מקרב הדיירים, ועוד 5 אנשי צוות שנדבקו.

באקים עושים מאמצים גדולים למנוע את המשך התפשטות המחלה. בין השאר, פתחו בעמותה שלוש דירות למאומתי קורונה, וייתכן שתיפתח גם דירה רביעית. בשונה מהוסטלים, למשל, בבתים בקהילה מתגוררים הרבה פחות דיירים, ולכן נראה ששיעורי ההדבקה במקרה הזה גבוהים ביותר.

איך התרחשה ההדבקה? מדי יום נוסעים הדיירים מהבתים של אקים למרכז השיקומי שלהם בהסעה מאורגנת, וחוזרים מאוחר יותר לבתים. פונקציה המעורבת בהסעות איתה שוחחנו הפנתה אצבע מאשימה כלפי ההתנהלות של אקים בנושא. לדבריה, ההסעות התקיימו בניגוד להנחיות משרד הבריאות, קפסולות התערבבו (כלומר שדיירים מבתים שונים הוסעו ביחד), ולא הייתה שמירה על מרחקי בטיחות נדרשים. אותה פונקציה טענה ש”ייתכן שמישהו ניסה לחסוך פה על חשבון הדיירים”. יש לציין כי באקים דוחים את הטענות האלה בכל תוקף.

“הם הפרו את כל הכללים של משרד הבריאות”, התעקשה אותה פונקציה. “העובדים והדיירים ממשיכים לקבל תוצאות חיוביות, ואף אחד לא לוקח על כך אחריות”. עוד היא אמרה כי הנהג באחת ההסעות היה חולה (כך התברר בדיעבד), ושאולי הוא היה מקור ההתפרצות.

הוסטל “עיר שמש” של אקים בתל אביב

במשרד הבריאות אישרו כי אמנם מדובר בהתפרצות של קורונה, הכוללת דיירים ואנשי צוות בשלושה בתים בקהילה של אקים בתל אביב. לדבריהם, החולה התסמיני הראשון התגלה ב-10/12, ובעקבותיו נדגמו הדיירים והעובדים. בהמשך אובחנו מספר חולים נוספים, ונעשו פעולות מיידיות להפרדה בין חולים ומבודדים. כמו כן, במשרד ציינו כי מקום התעסוקה נסגר לאחר אבחון התחלואה.

“אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הנהלת אקים תל אביב ועם המסגרת התעסוקתית”, נמסר ממשרד הבריאות. “אנחנו עוקבים אחרי המצב ומעבירים הנחיות והדרכה לקטיעת שרשרת ההדבקה, וכבר בוצעו פעולות להכלת ההתפרצות”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מאקים ישראל נמסר בתגובה: “אנחנו נמצאים כרגע בעיצומו של אירוע מתגלגל. בוצעו בדיקות קורונה לכל האנשים במערך הדיור של אקים בתל אביב, ואנחנו עדיין ממתינים לכמה תוצאות אחרונות. כדי להעניק לאנשים את הטיפול המיטבי וכדי להפריד אותם משאר הדיירים, פתחנו כרגע שלוש דירות מאומתים, וכפי הנראה תיפתח דירה רביעית. את הדירות מאיישים אנשי צוות שהתנדבו למשימה המורכבת (לעבוד עם חולים מאומתים), כשהם משאירים מאחור משפחה וילדים, ועל כך מגיעה להם מלוא ההערכה וההוקרה.

“יש לציין שאקים מקפידה מתחילת המגיפה הקפדה יתרה על ההנחיות, הכוללות מיגון וריחוק, שמירה על היגיינה, שמירה על קפסולות  (שמורכבות מכ-3 דירות, תלוי במספר האנשים בדירה), צוותים מטפלים קבועים שלא עוברים מקפסולה לקפסולה, ובדיקות קורונה שבועיות לכל אנשי הצוות. סיבת התפרצות התחלואה היא בשל ערבוב קפסולות במסגרת התעסוקה של האנשים, שאקים אינה המפעילה שלה. מעבר לכך, חשוב להבין שאנחנו נמצאים בעיצומה של מגיפה ואנו לא עוסקים בחיפוש אשמים, אלא בטיפול ושמירה על בריאותם וחייהם של האנשים והעובדים”.

ממסגרת התעסוקה נמסר: “מהחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות עולה כי התנהלותנו הייתה נכונה, מהירה ויעילה. עם התגלות המקרים המאומתים עצר מרכז התעסוקה מיידית את פעילותו ופנה להנחיות משרד הבריאות ומשרד הרווחה. החולים המאומתים בודדו מיד תחת השגחה ונשלחו למקום מגוריהם. לצערנו, עד להימצאותם חיוביים לנגיף נחשפו אליהם עוד משתקמים.

“נדגיש כי לאור הקפדה יתרה על ההנחיות מטעמנו, בקפסולות נוספות במרכזנו לא התגלה מקרה נוסף. אנשי הצוות נבדקו אף הם ויצאו שליליים לנגיף. צר לנו שארגונים אחרים עסוקים בהאשמות במקום להתרכז באינטרס המשותף של כולנו – בריאותם של אנשינו. אנחנו מאחלים לכולנו בריאות איתנה ומצפים לחזרתם אלינו”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות