נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהוסר מהרשת חשבון הטיקטוק שהשפיל צעיר עם תסמונת דאון

הוסר מהרשת חשבון הטיקטוק שהשפיל צעיר עם תסמונת דאון

בסרטונים הוא נראה בהתקפי זעם ויורק אוכל. החשבון הוסר מהרשת בעקבות פניית ״שווים״

סרטונים משפילים בטיקטוק
סרטונים משפילים בטיקטוק

טיקטוק הסירה מהרשת חשבון שבו פורסמו סרטונים המשפילים את בן (שם בדוי), צעיר ישראלי בן 21 שחי עם תסמונת דאון, בעקבות חשיפת אתר ״שווים״.


שי (שם בדוי), אחיו הצעיר של בן, הוא זה שפירסם את הסרטונים, ובהם נראה בן מתקשה ללעוס ויורק אוכל, כאשר חברים מסביב צוחקים, נקלע לריב מבוים עם חברות שהתארחו אצל המשפחה, מכה בעמודי הבית בהתקף זעם ומתועד בעוד רגעים לא נעימים ומביכים.


החשבון צבר יותר מ-100,000 עוקבים ויותר מעשרה מיליון לייקים, לפני שהוסר מהרשת. החשבון הפך לפופולרי עד כדי כך, עד שלאחרונה החלו לעלות בטיקטוק סרטוני חיקוי מבזים שלו.

אמם של האחים אמרה בשיחה עם ״אתר שווים״ כי “אנחנו מאוד אוהבים את בן. זה לא משפיל אותו. אנשים מכירים את בן, אנשים אוהבים אותו עוד יותר בגלל זה. כל התגובות על בן מצוינות, ובן גם לא מבין כלום”. האם המשיכה והתעקשה ״אם זה היה פוגע בו, לא היינו מראים. מאחר שזה לא פוגע בו ולא מפריע לו ולא מזיז לו, אז אין בעיה. זה פשוט לא מעניין אותו״.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אחרי פירסום הכתבה אתמול באתר ״שווים״, ועד שהחשבון נמחק, האח המשיך לפרסם סרטונים חדשים שמראים את בן בסיטואציות שונות.

האם, ששוהה בדובאי, הכחישה כי דיברה איתנו. בסטורי שהעלתה לרשת היא כתבה ״אם כתבת, בלי לפנות, אתה מהפחדנים שמתחבאים מאחורי המקלדת ומחפשים פרסום״, אך אתם מוזמנים להאזין להקלטה שבה שומעים את האם בקולה משוחחת איתנו טרם הפרסום.

מטיקטוק נמסר בתגובה: “המשימה של טיקטוק היא לעורר יצירתיות ולהביא שמחה. מדיניות הבטיחות המחמירה שלנו היא בראש סדר העדיפויות, ולכן אנחנו פועלים ללא הרף, כדי להפוך את טיקטוק לסביבה בטוחה עבור כולם. בהתאם לכללי הקהילה שלנו, אנו לא מאפשרים הפצת סרטונים המכילים תוכן פוגעני כלפי אף קבוצת אוכלוסייה מסויימת, ובאופן כללי יש לנו אפס סובלנות כלפי התנהגות שכזו, ולכן סרטונים המזוהים ככאלה יוסרו ואף חשבונם ייחסם לצמיתות. במקרה האמור שדווח לנו, חלק מהסרטונים אכן מפרים את הנחיות הקהילה שלנו, ולכן נפעל להסרתם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות