נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותקצבת הנכות הוקדמה: זה הסכום שייכנס לחשבון ביום שלישי

קצבת הנכות הוקדמה: זה הסכום שייכנס לחשבון ביום שלישי

נוסף לקצבה הרגילה, מחרתיים תשולם גם הפעימה השנייה של מענק הנכים החד פעמי לשנת 2020. צפו בטבלאות

לרגל חג המולד, הביטוח הלאומי מקדים החודש את תשלום הקצבאות ליום שלישי הקרוב, ה-22 בדצמבר, במקום ה-28 לחודש, כפי שנהוג בדרך כלל. מדובר בקצבאות אזרח ותיק, שארים, נכות כללית, שירותים מיוחדים, ילד נכה, דמי מזונות, נפגעי עבודה, ניידות, סיעוד, שיקום ואסירי ציון. יחד עם הקצבה הרגילה תשולם ב-22 לחודש גם הפעימה השנייה של המענק למקבלי קצבת נכות כללית, ילד נכה ושירותים מיוחדים. מקבלי קצבת נכות מעבודה לא יהיו זכאים למענק.

הפעימה הראשונה של המענק החד פעמי שולמה בחודש אוקטובר, בגין עשרת החודשים הראשונים של 2020. הפעימה השנייה, שכאמור תועבר לחשבונות הבנק מחרתיים, משולמת עבור החודשיים האחרונים של השנה, כלומר נובמבר-דצמבר.

המענק החד פעמי למקבלי קצבאות הנכות הוא למעשה פיצוי על העיכוב בהעלאת קצבאות הנכות, שהייתה אמורה לפי החוק להתבצע בתחילת 2020, אולם לא קרתה עקב התנערות הממשלה מהחוק. לגבי שנה הבאה, כרגע המצב אינו ברור. “הכל תלוי במצב הפוליטי, שאמור להתבהר עד ה-23 בדצמבר”, נכתב בדף הפייסבוק של ארגון “נכה לא חצי בן אדם”. “אם יעבור תקציב 2020, סביר להניח שהחל מחודש ינואר 2021 נקבל את כל התוספות שקיבלנו במסגרת המענק באופן חודשי וקבוע. אם נלך לבחירות, הכל יידחה לאחר מכן”.

בביטוח הלאומי מציינים כי מי שמקבל יותר מקצבה אחת יקבל כמה מענקים, בהתאם לכמות הקצבאות שהוא מקבל. לדוגמה, מי שמקבל קצבת נכות כללית וקצבת שירותים מיוחדים, או מי שמקבל קצבת אזרח ותיק עם השלמה לנכות וקצבת שירותים מיוחדים, יקבלו שני מענקים, אחד עבור כל קצבה. נכה השוהה במוסד, והמוסד מקבל את הקצבה עבורו, לא יקבל מענק עבור החודשים שבהם שהה במוסד.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

המענק מחושב לפי מספר קצבאות הנכות המשולמות לאדם עבור שנת 2020, ודרגת הנכות שנקבעה לו. כלומר, כל חודש שהתקבלה בו קצבת נכות עבור שנת 2020, מזכה במענק עבור אותו החודש, בהתאם לקצבה ששולמה.

מענק למקבלי קצבת נכות כללית

סכום המענק למקבלי קצבת נכות כללית לפי דרגת האי-כושר שנקבעה לכם (להתייחס רק לעמודה השמאלית שנוגעת לחודש דצמבר):

מענק למקבלי קצבת אזרח ותיק עם השלמה לקצבת נכות כללית

מקבלי קצבת אזרח ותיק עם השלמה לקצבת נכות כללית יקבלו מענק כמו מקבלי קצבת נכות כללית (ראו טבלה בסעיף קודם).

סכום המענק מחושב לפי מספר ההשלמות לקצבת נכות שהתקבלו בשנת 2020 (כל חודש שהתקבלה בו בשנת 2020 קצבת אזרח ותיק עם השלמה לקצבת נכות, מזכה במענק עבור אותו חודש), ודרגת הנכות (אי-כושר) שנקבעה כשהתקבלה קצבת נכות כללית.

מי שמקבל קצבת אזרח ותיק אבל לא מקבל השלמה לקצבת נכות כללית לא זכאי לקבל מענק.

מענק למקבלי קצבת שירותים מיוחדים

סכום המענק למקבלי קצבה לשירותים מיוחדים לפי אחוז הקצבה (להתייחס רק לעמודה השמאלית שנוגעת לחודש דצמבר):

מי שמקבל קצבת נכות כללית וקצבה לשירותים מיוחדים יקבל שני מענקים, אחד עבור כל קצבה.

מונשמים שמקבלים תוספת לקצבת שירותים מיוחדים יקבלו מענק נוסף בסך 5,341 שקל עבור כל חודש שבו קיבלו את התוספת לקצבה בשנת 2020. לדוגמה, מי שמשולמת להם תוספת למונשם מחודש ינואר 2020, יקבלו בדצמבר (מחרתיים) מענק בסך 10,682 שקל.

מענק למקבלי קצבת ילד נכה

סכום המענק למקבלי קצבת ילד נכה לפי שיעור הקצבה והניקוד שנצבר בבדיקת התלות בזולת (להתייחס רק לעמודה השמאלית שנוגעת לחודש דצמבר):

מי שמקבל קצבה בשיעור 50% או 100% וצבר לפחות 8 נקודות בבדיקת תלות, יקבל מענק בסך 490 שקל לחודש, כמו מי שמקבל קצבה בשיעור 188%.

מונשמים שמקבלים תוספת לקצבת ילד נכה יקבלו מענק נוסף בסך 5,341 שקל על כל חודש שבו קיבלו את התוספת לקצבה בשנת 2020. לדוגמה, מי שמשולמת להם תוספת למונשם מחודש ינואר 2020, יקבלו בחודש דצמבר (מחרתיים) מענק בסך 10,682 שקל.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות