נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה



האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיחדשותעיוור מהמרכז: הותקפתי בסניף הדואר; בדואר ישראל בודקים

עיוור מהמרכז: הותקפתי בסניף הדואר; בדואר ישראל בודקים

לקוי הראייה, בן 44, הגיש תלונה במשטרה: "חשבתי שאני חולם או מדמיין. העובד פשוט תקף אותי מול כולם"

אנג’ל רוטמן (44), תושב מרכז הארץ, לקוי ראייה מלידה בעל תעודת עיוור ונכה, הגיש לאחרונה תלונה במשטרה בטענה שהוא הותקף על ידי עובד סניף הדואר בעירו בשבוע שעבר. זאת, לאחר שביקש להבין האם הוא נמצא בכתובת האיסוף הנכונה של החבילה. בשל ליקוי הראייה שלו הוא התקשה לקרוא את הספח וניסה להיעזר לדבריו בעובדים.

ואז ללא סיבה מיוחדת, לטענתו של רוטמן, התנפל עליו מילולית אחד מעובדי המקום, כשהוא אינו עוטה מסיכה על פניו. לדברי רוטמן, הוא אמר לו: חצוף שכמוך, מי אתה? אתה לא מתבייש? רוטמן סיפר שהיה בהלם והציג את תעודת הנכה והעיוור שלו. אז, לדברי רוטמן, עובד הדואר המשיך לצרוח: מי אתה חושב שאתה? אתה חושב שמגיע לך שירות כי אתה נכה? אתה לא תקבל שום שירות.

רוטמן מספר שהיה בהלם מוחלט מדבריו של העובד ומשחזר את השיחה לאתר ”שווים”: “באותו הרגע לא הצלחתי להבין, חשבתי שאני חולם או מדמיין את כל מה שקרה. הוא פשוט תקף אותי מול כולם, וכאשר הראיתי לו את תעודת הנכה הוא התעצבן יתר על המידה והמשיך עם הטירוף שלו. הוא השפיל אותי מול כולם”.

לטענתו, אחת העובדות עזרה לו, ובסופו של דבר התברר לו שהוא אכן היה בסניף הלא-נכון. היא ליוותה אותו והפנתה אותו למקום הנכון כדי שיוכל לאסוף את החבילה.

“ביקשתי ממנו את פרטיו והוא סירב”, מספר לנו רוטמן. “לאחר מכן ניסיתי לתעד את האירוע אבל לא הצלחתי, כי הוא כל הזמן ניסה לקחת לי את הטלפון. טלפנתי למשטרה, הוא איים עליי וניסה להרביץ לי. לתחושתי, ניצלתי בנס מאשפוז בבית החולים הקרוב”.

מדואר ישראל נמסר: “העניין נמצא בבחינה של הגורמים המוסמכים, לרבות משטרת ישראל, לאחר שהוגשה תלונה בעניין. אנו נפעל עפ”י הוראות הגורמים המוסמכים ועפ”י תוצאות החקירה וממצאיה”.

אילוסטרציה. עיוור חוצה כביש עם מקל (צילום: Bigstockphoto)

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות