נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמכה לנכים: עקב הבחירות העלאת הקצבאות נדחית למועד לא ידוע

מכה לנכים: עקב הבחירות העלאת הקצבאות נדחית למועד לא ידוע

במסגרת תקציב 2021 הייתה אמורה הקצבה להתעדכן כלפי מעלה. אלכס פרידמן: "מצער, נעשה הכל כדי שזה יקרה"

נכון להבוקר מסתמן כי מדינת ישראל שוב הולכת לבחירות, הרביעיות בתוך פחות משנתיים. עבור ציבור הנכים מדובר בבשורה בעייתית, שכן כרגע, עקב אי העברת התקציב לשנת 2021, גם העלאת קצבאות הנכות נדחית למועד לא ידוע.

ממש בימים האחרונים קיבלו הנכים, כולל ילדים עם נכות, את הפעימה השנייה של ההחזר החד פעמי לשנת 2020, שעליו החליטה הממשלה. ההחזר ניתן כפיצוי על כך שהממשלה לא קיימה את החוק שהיא עצמה חוקקה ב-2018, ולפיו בינואר 2020 הייתה אמורה להיכנס לתוקף הפעימה השנייה של העלאת הקצבאות. הפעימה השלישית הייתה אמורה להיכנס ב-2021 (זה לא יקרה מן הסתם) ולהביא את הקצבאות לרמה של 3,700 שקל לחודש (לאדם עם 100% נכות).

בעקבות לחץ של ארגוני הנכים, ולאחר שארגון “נכה לא חצי בן אדם” בראשות אלכס פרידמן וחנן טל הגיש עתירה לבג”ץ, הודיע שר האוצר ישראל כ”ץ כי הנכים יזכו לפיצוי חד פעמי על אי העלאת קצבאות הנכות ב-2020. בחודש אוקטובר קיבלו הנכים לחשבון הבנק את הפעימה הראשונה של ההחזר, ובימים האחרונים את הפעימה השנייה. יש לציין כי מדובר בפיצוי מלא על אי העדכון של הקצבאות לשנה הנוכחית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו. בחירות רביעיות בתוך פחות משנתיים

הבעיה הגדולה נוגעת להמשך. עם העברת תקציב 2021 – כך התחייבה המדינה בפני בג”ץ – היו צריכות קצבאות הנכות להתעדכן באופן קבוע בפעימה השנייה. לפי פעימה זו, קצבת נכות של אדם עם 100% נכות הייתה צריכה לעלות ל-3,511 שקל בחודש. אלא שכרגע תקציב חדש לא נראה באופק, וכתוצאה מכך גם עדכון הקצבאות מתרחק.

גם קצבאות ילד נכה/עם מוגבלות היו אמורות להתעדכן כלפי מעלה במסגרת תקציב 2021, בסכומים דומים למענק הפיצוי החד פעמי שקיבלו הוריהם בגין שנת 2020. לגבי ילדים עם נכות של 50% ו-100%, מדובר בתוספת מוערכת של 166 שקל לחודש לקצבה.

לאחר שהמדינה עידכנה את בג”ץ כי העבירה את הפיצוי המלא לנכים על 2020, קבע בית המשפט את הדיון הבא – הנוגע להמשך עדכון הקצבאות – לחודש מאי, תוך שהוא לוקח בחשבון את האפשרות שישראל תלך לבחירות, מה שאמנם קורה.

אלכס פרידמן, יו”ר ארגון “נכה לא חצי בן אדם”, אמר הבוקר ל”שווים” כי לצערו עדכון הקצבאות נכנס עכשיו לתקופת המתנה. עם זאת, פרידמן ציין כי הוא משוכנע שאחרי הבחירות המדינה תצטרך להעלות את הקצבאות כפי שהתחייבה, אם לא מרצון אז בלחץ בג”ץ. “זה מצער אותי שזה נדחה”, אמר פרידמן, “אבל אנחנו נפעל בכל הכוח כדי שהקצבאות יעלו. אני אופטימי, בין השאר מכיוון שהבג”ץ עומד בעינו”.

אז הם היו אופטימים יותר: שר האוצר ישראל כ”ץ עם נציגי “נכה לא חצי בן אדם” אחרי שהגיעו להסכמות

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות