נושאים קשורים

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות



מחקר: דיכאון וחרדה נפוצים יותר בקרב שמאלנים

מחקר חדש ומסקרן מפינלנד מצביע על קשר בין אמונה ברעיונות של צדק חברתי לבין דיווחים מוגברים על דיכאון וחרדה. נשים נוטות לצדק חברתי הרבה יותר מגברים
ראשיחדשותגם בסגר הקרוב: החינוך המיוחד יפעל כרגיל

גם בסגר הקרוב: החינוך המיוחד יפעל כרגיל

כך החליטה הלילה הממשלה. שר החינוך גלנט: "תלמידי החינוך המיוחד חייבים להמשיך לפעול בכל מצב"

הממשלה החליטה הלילה על סגר מלא שייכנס לתוקף  ביום חמישי בחצות למשך 14 ימים. במסגרת הסגר גם מערכת החינוך תיסגר במלואה, למעט החינוך המיוחד ומסגרות הנוער בסיכון, שימשיכו לפעול כרגיל. תלמידי  מערכת החינוך הרגילה ימשיכו את הלימודים מרחוק. מחר יאשרו השרים את התקנות החדשות.

שר החינוך יואב גלנט אמר בישיבת הממשלה הערב שאם הסגר יתארך בסופו של דבר ליותר משבועיים, הוא ידרוש את חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות י”א וי”ב.

יותר מוקדם דיווחנו כאן ב”שווים” כי לקראת הדיון בממשלה פנתה מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך ושר הבריאות יולי אדלשטיין, ובו דרשה סגירה הרמטית של כל מוסדות החינוך לאלתר, כולל החינוך המיוחד.

“הובא לידיעתי כי בכוונתכם להודיע על סגירה חלקית של מוסדות החינוך, תוך התעלמות בוטה מהמצב השורר בכל מערכות החינוך בימים האחרונים”, כתבה בן דוד במכתב. “כבר כעת יש מאות גני ילדים וכיתות בבתי הספר שנסגרו, כבר למעלה ממאה אלף תלמידים ועובדי הוראה בבידוד, ועוד אלפי חולים מאומתים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו

במקביל, פנתה בן דוד לעובדי ההוראה ועידכנה אותם בדרישתה לסגור את המערכת לחלוטין. “לאור המצב במערכת החינוך פניתי לשרים בממשלה ולראש הממשלה בדרישה לסגור את כל מערכת החינוך ללא החרגות, כולל החינוך המיוחד”, כתבה להם. “הקורונה לא מדלגת על מוסדות החינוך המיוחד, ולכן אני מקווה שדרישתי תיפול על אוזניים קשובות ושכל ישר”.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בשנה האחרונה שבה בן דוד דורשת לסגור את החינוך המיוחד. גם בסגר הקודם הציבה דרישה דומה, אולם שר החינוך גלנט לא נענה והתעקש להשאיר את מוסדות החינוך המיוחד פתוחים.

גם הפעם, כאמור, למרות התחלואה הקשה בקורונה במערכת החינוך, הוחלט להחריג את החינוך המיוחד ומסגרות החינוך של נוער בסיכון. “למרות המצב הבריאותי החמור”, אמר השר גלנט בישיבת הממשלה, “תלמידי החינוך המיוחד חייבים להמשיך לפעול בכל מצב”.

עוד בנושא:

יפה בן דוד: “לסגור את כל מערכת החינוך, כולל החינוך המיוחד”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות