נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותחדשות 12: נתניהו וגנץ סיכמו לתעדף את צוותי ההוראה במתן החיסונים

חדשות 12: נתניהו וגנץ סיכמו לתעדף את צוותי ההוראה במתן החיסונים

הסתדרות המורים: "השביתה ביום שלישי תתקיים עד שיחוסנו מיידית כל עובדי ההוראה בחינוך המיוחד שחפצים בכך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ סיכמו היום על מתן תיעדוף לעובדי הוראה במתן חיסונים לקורונה – כך דווח אחר הצהריים לראשונה בחדשות 12. לפי הסיכום, בתמורה לכך כחול לבן לא תתנגד לתקנות הסגר שיחל הלילה על מערכת החינוך, והיציאה לסגר תובטח.

לפי הפרסום של הכתב ירון אברהם, מאחורי העסקה עומדים שר הבריאות מהליכוד יולי אדלשטיין ויו”ר ועדת החינוך רם שפע, עד לאחרונה מכחול לבן, אולם גנץ טוען כי אישור הסיכום היה בינו לבין נתניהו.

ב-27 בדצמבר הכריזה מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד על סכסוך עבודה סביב אי חיסון עובדי ההוראה. המשמעות היא שאם הגננות והמורים לא יחוסנו – ב-3 בינואר, כלומר יום שלישי בשבוע הבא, תוכל הסתדרות המורים להשבית את מערכת החינוך כליל. הדבר נוגע בעיקר למערכת החינוך המיוחד, שהיא היחידה שממשיכה לפעול גם במהלך הסגר הזה באופן כמעט מלא.

לפני קבלת ההחלטה בממשלה על הטלת הסגר, פנתה בן דוד לראש הממשלה והשרים הרלוונטיים בדרישה לסגור את כל מערכת החינוך, כולל החינוך המיוחד. למרות זאת, הממשלה החליטה להחריג את החינוך המיוחד, וצוותי ההוראה של החינוך המיוחד נדרשים להמשיך להגיע לגנים ולבתי הספר וללמד.

הוא וגנץ אישרו את העסקה. ראש הממשלה בנימין נתניהו

אחרי החלטת הממשלה בן דוד זעמה. במכתב ששלחה לצוותי ההוראה של החינוך המיוחד תקפה את התנהלות הממשלה. “שוב הראתה המדינה אטימות וכפיות טובה אליכם, חוד החנית של מערכת החינוך בישראל”, כתבה המזכ”לית. “החרגה זו של החינוך המיוחד חסרת אחריות, כאשר מדובר על חינוך שבו המגע הפיזי עם התלמידים הרבה יותר קרוב והדוק. וכאילו להוסיף חטא על פשע, המדינה מסרבת לדרישותינו החוזרות ונשנות לתעדף את חיסון עובדי ההוראה בכלל ואת עובדי ההוראה בחינוך המיוחד בפרט”.

בהמשך המכתב הבהירה בן דוד כי כל איש הוראה בחינוך המיוחד שיחליט לא להגיע במהלך הסגר למקום העבודה בשל החשש לבריאותו ולבריאות קרוביו, יגובה על ידי הארגון ויזכה להבנה מלאה: “הסתדרות המורים ואני בראשה לא נחסוך במשאבים ובמאמצים כדי להגן עליכן ועליכם, ולגבות אתכם בכל החלטה שתבחרו, מול כל גורם”.

במשפט הסיום ביקשה בן דוד מהמורים לשמור על בריאותם ולהחזיק מעמד עד ה-12 בינואר (יום שלישי הבא) – ולא פירטה. למה דווקא ה-12 בינואר? כי אז יחלפו בדיוק 15 ימים מאז הכריזה על סכסוך עבודה (ב-27 בדצמבר), ומתאריך זה תוכל להשבית את המערכת לפי החוק, כולל החינוך המיוחד. וכך זה נשמע במילותיה: “עד יום שלישי, 12.1.21, אני מאוד מבקשת מכם: אנא, אל תסכנו את בריאותכם! אני קוראת לכל אחת ואחד מכם, שמרו על עצמכם ועל בני משפחותיכם”.

“נסיר את האיום רק כשכל צוותי החינוך המיוחד יחוסנו”. מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד

כעת, בעקבות ההבנות בין נתניהו לגנץ, ניתן לקוות כי צוותי החינוך בכלל וצוותי החינוך המיוחד בפרט יקבלו קדימות בתור לחיסונים, כדי שהלימודים בחינוך המיוחד יוכלו להימשך לפי התכנון. מצד שני, צריך לזכור שיש כרגע מחסור בחיסונים, והשאלה היא האם המדינה ערוכה לחיסון של צוותי ההוראה, ובמיוחד של החינוך המיוחד, באופן מיידי.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מהסתדרות המורים נמסר כי “השביתה המתוכננת ליום שלישי תתקיים עד שיחוסנו כל עובדי ההוראה בחינוך המיוחד שחפצים בכך, באופן מיידי. בשלב השני יש לנצל את משך הסגר ולחסן את יתר עובדי ההוראה. כל עוד עובדי ההוראה לא מחוסנים בפועל, סכסוך העבודה נשאר בתוקף. כשכל עובדי ההוראה יחוסנו, נברך על הביצוע ולא על ההחלטה. הלמידה מרחוק ממשיכה כרגיל”.

עוד בנושא:

ההסתדרות דורשת: לחסן מיד את 5,000 עובדי החינוך המיוחד ברשויות

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות