נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותההסתדרות דורשת: לחסן מיד את 5,000 עובדי החינוך המיוחד ברשויות

ההסתדרות דורשת: לחסן מיד את 5,000 עובדי החינוך המיוחד ברשויות

מדובר בעובדי המנהלה. יו"ר הסתדרות המעו"ף הציג את הדרישה לשרי הבריאות והחינוך וליו"ר השלטון המקומי

יו”ר הסתדרות המעו”ף גיל בר-טל פנה אתמול במכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין, לשר החינוך יואב גלנט וליו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, בדרישה לחסן את כל מערך עובדי החינוך המיוחד ברשויות המקומיות. זאת, בשל החרגת מערך החינוך המיוחד, על כ-5.000 עובדיו, מהסגר שמתחיל הלילה בחצות.

תומכי החינוך ברשויות המקומיות כוללים את מזכירות בתי הספר, הסייעות, ספרניות, מלווי הסעות, אבי בית, עובדי ועובדות ניקיון, מתאמי מחשוב, לבורנטיות, מנהלות חשבונות בבתי הספר ועוד.

יו”ר ההסתדרות המעו”ף ציין במכתבו כי כבר לפני מספר ימים, במסגרת המתווה שפורסם להפעלת גני הילדים ובתי הספר, העבירה ההסתדרות בקשה להנחות את הרשויות המקומיות לחסן את כל תומכי החינוך.

כעת, הטילה הממשלה מגבלות נוספות ומחמירות והחריגה את מערכת החינוך המיוחד, ובשל כך מתחדד הצורך להגן על העובדים ועל בני משפחותיהם. “עובדי החינוך המיוחד באים במגע קרוב עם הילדים”, הסביר בר-טל במכתבו, “והם אינם יכולים לשמור על ריחוק מהם. נדרשת הגנה מוגברת עבורם, לרבות באמצעות מתן עדיפות לחיסון אוכלוסייה זו.

“אסור להפקיר את עובדי החינוך המיוחד, ואם מבקשים שיעבדו בשעת חירום – יש לחסנם לאלתר”, הבהיר בר-טל. עוד הדגיש כי “עובדים אלה הם הראשונים לחזור לעבודה והאחרונים בהחרגה. מסירותם ראויה לציון לאורך כל המשבר הנוכחי ובעתות עבר”.

יו”ר הסתדרות המעו”ף גיל בר-טל

בהמשך המכתב מזהיר יו”ר הסתדרות המעו”ף כי לא ניתן יהיה לאלץ עובדים שלא יחוסנו להגיע למקום העבודה, כאשר הם מרגישים חשופים וחסרי הגנה.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד בנושא:

עכשיו תורנו ההורים להתגייס למען מורי החינוך המיוחד

מורים בחינוך המיוחד זועמים; יפה בן דוד רומזת לשביתה מיום שלישי הבא

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות