נושאים קשורים

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם



רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון
ראשיחדשותפרץ נושר, נתניהו נוהר, ולדרעי אני עדיין זוכר

פרץ נושר, נתניהו נוהר, ולדרעי אני עדיין זוכר

הפרישה, הפרשה והפרסה, וגם איזה לקח אנחנו, אנשים עם מוגבלויות, יכולים ללמוד. אורן גנור מסכם שבוע

אהלן חברים,

השבוע, במקום להתחיל לדבר על צירופים וחיבורים, בחרתי לפתוח דווקא בפרישה שלכאורה עברה בקול ענות חלושה, אך טומנת בחובה סיפור גדול על השינוי שעבר על הישראליות של כולנו.

הפורש

עמיר פרץ, ותיק חברי הכנסת, שהיה הפרזנטור של המערך בבחירות 1988, מוריד השבוע את המסך על עצמו, וכנראה גם על חלומו להיות נשיא המדינה הבא.

פרץ, איש הצווארון הפתוח שהתאפיין לטעמי בעממיות יתר, תושב שדרות והמנהיג הפוליטי היחיד בדורנו שאינו מזוהה עם נהנתנות, השמיע קול חברתי חשוב בעשורים האחרונים, היווה השראה לאוכלוסיות חלשות והוכיח שההתמדה משתלמת. צריך להבין עד כמה זה דרמטי שיוצא צפון אפריקה מתמנה פעמיים ליו”ר מפלגת העבודה, כל זאת בשעה שהליכוד שכל כך מזוהה עם יוצאי עדות המזרח, תמיד העמיד בראשותו אך ורק מנהיגים ממוצא אירופאי.

יש לי הרגשה שעוד נתגעגע להנהגה אותנטית, נטולת טלפרומפטרים, ואולי אפילו לשפם.

עוד נתגעגע. עמיר פרץ

הפרשה

מהפרשה הבאה למדתי שאין לנו לסמוך על אלו שרוממות הדאגה לחלש בגרונם, ועלינו, אנשים עם מוגבלות, לקחת את עתידנו בידינו. בשנת 1998, ממשלת נתניהו הראשונה נקלעת למשבר פוליטי חריף וביבי מבקש להציל את הקואליציה שלו. העבודה בראשות ברק אינה נענית להצעותיו, המתנחלים זועמים עליו בעקבות ההסכם עם ערפאת, והאופציה האחרונה שנותרת לו היא הכנסת מפלגת גשר בראשות דוד לוי לממשלה.

לוי מוכן להציל את נתניהו תמורת משרד האוצר וההסכם כמעט נחתם, אלא שהשר החברתי, אריה דרעי, מטרפד את המהלך בטענה שלוי יהיה חברתי מדי וכלכלי פחות. אתם קולטים? “דאגתו” של דרעי לקהל השקופים שלו לא העניקה לו את גדלות הנפש לוותר על הקרדיט שהוא זה שפועל למען החלשים. היום אנחנו 22 שנים אחרי, ואני שואל אתכם, האם מישהו מכם מאמין שמשהו השתנה?

משהו השתנה? אריה דרעי

הפרסה

את סיבוב הפרסה של השבוע זיהינו כאן כבר בשבוע שעבר. נתניהו, המנהל זה זמן רומן לוהט עם ערביי ישראל, הגיע לביקור מתוקשר בנצרת, הבטיח הבטחות, סיפר סיפורים ובעיקר ביקש מהמוכתר לערוך לו סיור בבאר הקולות העירונית, לשם זרק את הדלי והחל בניסיון שאיבת המנדטים. נתניהו רק שכח שהסיכוי שאלו שהסית נגדם שהם נוהרים לקלפיות ינהרו לקלפי להצביע לו, קלוש. הם לא חמורים ש”נוערים” לקלפיות.

שואב מנדטים. רה”מ נתניהו

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

כתבות אחרונות