נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהשר כ"ץ מבטיח לתת את הפיצוי לנכים גם ב-2021

השר כ”ץ מבטיח לתת את הפיצוי לנכים גם ב-2021

צעד אמיתי, או כלכלת בחירות? כ"ץ: "הפיצוי יינתן עד לתקציב הבא, אז יועלו הקצבאות כפי שהובטח בחוק"

שר האוצר ישראל כ”ץ הודיע לפני כשעה כי החליט להמשיך את מתן הפיצוי המיוחד לנכים שניתן ב-2020 גם בשנה הקרובה. במסגרת הפיצוי על שנה שעברה, הוענקו לאנשים עם מוגבלות ולילדים עם מוגבלות, בשתי פעימות, כספים בהיקף כולל של מיליארד שקל.

השר כ”ץ מכנה את המהלך “מענק”, אולם יש לזכור שמדובר למעשה בפיצוי על כך שהממשלה לא הגדילה את קצבאות הנכות בתחילת 2020, כפי שהייתה מחויבת על פי החוק שהיא עצמה חוקקה ב-2018. לאחר שארגוני הנכים הגישו בג”ץ נגד הממשלה, החליט כ”ץ על מתן הפיצוי ל-2020, וכעת, כאמור, הוא מתכוון להמשיך עם אותו מנגנון גם ב-2021.

לדברי השר, הפיצוי יינתן עד לאישור התקציב הבא, אז – כך הוא מתחייב – תתבצע סוף סוף הסדרה כוללת של מתווה הנכים בהתאם לחוק ההוא מ-2018. במסגרת הסדרה זו צפויה קצבת הנכות הכללית (100 אחוזי נכות) לעלות עד ל-3,700 שקל בחודש.

“גם במציאות המאתגרת של התקציב ההמשכי, אנו מעמידים 500 מיליון שקל עבור המשך המענק המיוחד של 2020”, כתב כ”ץ בעמוד הפייסבוק שלו. “זאת, עד לאישור התקציב הבא והסדרה כוללת של מתווה הנכים בהתאם לחוק. כעת ממתינים לאישור משרד המשפטים לביצוע ההחלטה.

“סיכמתי עם שר הרווחה איציק שמולי”, המשיך כ”ץ, “שנפעל יחד לקדם את החלטת הממשלה ואת החקיקה בנושא בהקדם האפשרי. כפי שהבטחתי, לא נשאיר אף אחד מאחור, ודאי לא את ציבור הנכים היקר כל כך לכולנו”.

“אני מברך את שר האוצר ישראל כ”ץ שנענה לבקשתי להאריך את המענק המיוחד לנכים והקצה 500 מיליון שקל לצורך כך”, כתב אלכס פרידמן, מייסד ויו”ר “נכה לא חצי בן אדם”, בדף הפייסבוק שלו. “מדובר בצעד הומני חשוב בתקופה לא פשוטה לציבור הנכים, שנפל קורבן להיעדר תקציב מדינה וסבבי בחירות מתמשכים.
ברגע שמשרד המשפטים יאשר את המהלך, ביחד עם שרי האוצר והרווחה נפעל לקידום הליך חקיקה מהיר. המענק יינתן לחצי שנה ובסכומים זהים למענק הקודם, כולל התוספות לקשישים, לילדים ולנכים המונשמים.
כמובן, מדובר בצעד ביניים, עד לכינון הממשלה הבאה ואישור הסדר הקבע כמתחייב בחוק”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בהודעת כ”ץ עצמה לא מפורטים לוחות זמנים. כלומר, לא ברור מתי במהלך 2021 יינתן הפיצוי המדובר לאנשים וילדים עם מוגבלות. בשנת 2020 הועבר הפיצוי לקראת סוף השנה – בחודשים אוקטובר ודצמבר – מה שהשאיר נכים רבים עם מצוקה תזרימית קשה לאורך מרבית השנה. מדוע בער לו כל כך להודיע כבר עתה על הפיצוי? האם יש לזה איזשהו קשר לבחירות המתקרבות ולרצון לזכות בקולות הנכים? לכ”ץ הפתרונים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות