נושאים קשורים

בתם של ברוס וויליס ודמי מור: אני אוטיסטית

טלולה וויליס שיתפה את עוקביה באינסטגרם כי קיבלה את האבחון בקיץ האחרון. בפוסט חשוף היא צירפה סרטון מהילדות עם אביה: "תאמרו לי שאני אוטיסטית מבלי לומר לי שאני אוטיסטית"

כך תפגע העלייה בשכר המינימום בציבור גדול של נכים

מ-1 באפריל: עשרות אלפי נכים ייאלצו לשלם שכר גבוה יותר למטפלים זרים. יו"ר "נכה לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן: "הם יצטרכו להוציא כסף מהכיס מדי חודש"

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה



“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותשר האוצר מבטיח עוד מענק לכל אזרח : "נכים יקבלו כפול"

שר האוצר מבטיח עוד מענק לכל אזרח : “נכים יקבלו כפול”

בדומה למענק לכל אזרח משנה שעברה, נכים/בוגרים עם מוגבלות צפויים לקבל 1,500 שקל. היועמ"ש טרם אישר

לאור התמשכות משבר הקורונה, שר האוצר ישראל כ”ץ מכריז שוב על תוכנית מענקים לאזרחי ישראל, בכפוף כמובן להחלטת הממשלה.

השר הודיע כי בקרוב יינתן מענק לכל משק בית בישראל עד לעשירון השביעי, לפי החלוקה הבאה: כל אדם בוגר יקבל מענק חד פעמי של 750 שקל; עבור כל ילד עד גיל ארבע יועבר מענק של 500 שקל להורים; וילד מגיל חמש ומעלה יזכה את המשפחה בסכום של 300 שקל.

למקבלי קצבאות, כך הודיע כ”ץ, יינתן מענק כפול, “כדי לסייע להם באופן מיוחד”. המשמעות היא שנכים/אנשים עם מוגבלות אמורים לקבל מענק חד פעמי של 1,500 שקל במקום 750 שקל, בדומה לסבב הקודם של המענק החד פעמי. שר האוצר לא אמר האם גם ילדים עם מוגבלות/נכות יזכו למענק כפול.

ישראל כץ
שר האוצר ישראל כ”ץ

בפעם הקודמת, ילדים עם מוגבלות/נכות לא היו אמורים לקבל קצבה כפולה, מלבד ילדים בדרגות הנכות הגבוהות ביותר. אלא שאז החלה מחאה גדולה של הורים, כולל עצומות המוניות, ותחת הלחץ הציבורי הממשלה אישרה מענק חד פעמי כפול של 1,000 שקל לילדים עם מוגבלות/נכות גם בדרגות של 50% ו-100%.

יש לציין כי מכיוון שמדובר בתקופת בחירות, המענק יצטרך לעבור גם אישור משפטי. הערב נמסר מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי “פרטיה של תוכנית כלכלית כלשהי – ככל שישנה – לא הובאו בפני היועץ המשפטי לממשלה, ולכן ממילא לא ניתן היה לתאם דבר. יובהר כי גם בשבוע שעבר לא הוצגה בפני היועמ”ש תוכנית כלשהי, והאמור במכתבו התבסס על מידע כללי וראשוני בלבד שהובא לידיעתו”.

בלי שום קשר למענק החד פעמי, חזר שר האוצר על התחייבותו להעביר לנכים מענק בסך כולל של חצי מיליארד שקל, שהוא למעשה פיצוי על אי העלאת קצבאות הנכות, כפי שהתחייבה הממשל לעשות עוד ב-2018. מכיוון שאין תקציב מדינה, אין אפשרות להעלות בדרך קבע את קצבאות הנכים, ולכן, לבקשת ארגון “נכה לא חצי בן אדם”, החליט כ”ץ להקציב כתחליף 500 מיליון שקל עד לאמצע 2021, בתקווה שעד אז תהיה ממשלה בישראל. גם המהלך הזה צריך לעבור את אישור משרד המשפטים.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************


יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות