נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותצפו: אדם נכה נאלץ לזחול במדרגות כדי להגיע הביתה

צפו: אדם נכה נאלץ לזחול במדרגות כדי להגיע הביתה

משרד השיכון לא מאשר לאיציק בוזגלו, נכה צה"ל וביטוח לאומי, לעבור לבית נגיש: "אין מספיק בתים, הוא לא עומד בתנאים"

פעמיים במהלך החיים היכה הגורל באיציק בוזגלו (34), נשוי ואב לארבעה ילדים מדימונה. בפעם הראשונה, במהלך שירותו הצבאי, הוא נפגע מכדור בחזה כתוצאה מפליטת כדור. עקב כך הוא סובל עד היום מבעיות נשימה, משיתוק בסרעפת ומכאבים כרוניים בחזה.

הפעם השנייה התרחשה לפני שנה ושלושה חודשים. בוזגלו עלה על הגג כדי לתקן נזילת מים, נפל מגובה רב ונפגע באורח קשה. התאונה הטראגית הותירה אותו עם פגיעה בגפיים, משותק לצמיתות.

אם לא די בכל אלה, בוזגלו נאלץ לדבריו להתמודד גם עם “בעיות ביורוקרטיות קשות” ו”אטימות לב” מצד הרשויות. כדייר של עמידר בדיור הציבורי, הוא ביקש עוד לפני התאונה השנייה לעבור לדירה יותר נגישה ומעט יותר מרווחת. לטענתו, במשרד השיכון התעלמו מבקשתו, ואז הוא החליט במעשה של ייאוש לפרוץ לבית ריק ולהתמקם בו.

רק אז, הוא אומר, החליט משרד השיכון להעביר אותו לדירה מעט יותר מרווחת, בגודל 75 מ”ר, בקומה שנייה. עדיין, עבור משפחה בת שש נפשות מדובר בדירה צפופה, ומאז התאונה השנייה גם לא מתאימה למגורים בשביל נכה במצבו.

“אני מיואשת”, אומרת אשתו של בוזגלו, רביד. “הגענו למצב שבאמת רק התקשורת תוכל לעזור לנו לעבור לדירה אחרת בדימונה. יש לי בעל נכה צה”ל. בשירות הצבאי הוא קיבל כדור בחזה והריאה הימנית נפצעה ובקושי מתפקדת. זו פציעה שמלווה אותו לכל החיים. לפני שנה ומשהו הוא נפל משישה  מטרים, והפציעה הייתה כל כך חמורה שהוא היה חודשיים בטיפול נמרץ. אחרי זה הוא עבר לשיקום של חצי שנה בבית לוינשטיין, ואז שיחררו אותו מכיוון שאין דרך לרפא אותו. המערכת העצבית בעמוד השדרה התרסקה, וכדי להתמודד עם הכאבים הוא צורך ים של תרופות וקנאביס רפואי”.

איציק בוזגלו מטפס במדרגות הבניין כדי להגיע לביתו תוך שהוא נעזר באשתו

רביד מספרת על התנאים הקשים שבהם מתגוררת המשפחה. “אנחנו שש נפשות שמתגוררות בבית של 75 מטר, קומה שנייה, וכדי להגיע לבית צריך לטפס 43 מדרגות. הבית עצמו לא נגיש לנכים. המקלחת צרה, השירותים קטנים מאוד, הפתחים בחדרים צרים, ואני צריכה לקלח ולסעוד את בעלי בתנאים מאוד קשים”. בוזגלו עצמו, שניכר כי קשה לו לדבר על המצב, אומר ש”זה מאוד מביך אותי שהילדים נאלצים לראות את אשתי מקלחת אותי”.

בוזגלו בכיסא הגלגלים. גם נכה צה”ל, גם נכה ביטוח לאומי

פעם בשבוע רביד מרימה את איציק לבד ומורידה אותו במדרגות למטה כדי להוציא אותו לטיפולים. אותו דבר בדרך חזרה הביתה. בסרטון ששלחה לנו רואים כיצד איציק מטפס במדרגות בכוח הידיים בלבד, נראה כאילו זוחל למעלה, בעוד היא מחזיקה את רגליו ומסייעת לו לעלות. מדובר בסרטון לא קל לצפייה.

למרות המצב הבלתי אפשרי, משרד השיכון לא מאשר להעביר את המשפחה לדירה אחרת, המותאמת לצרכיו של איציק. “הבאנו לעמידר ולמשרד השיכון אישורים מרופאים וממומחים, וגם חוות דעת אחרי בדיקות מאוד מעמיקות שהוא יישאר נכה לכל החיים, אבל זה לא עזר”, היא אומרת.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

למרות ביקורי בית של פקחי משרד השיכון שפסקו באופן מוחלט שאיציק ומשפחתו צריכים לעבור דירה בהקדם האפשרי, משרד השיכון מתבצר בסירובו להעביר אותם לדירה נגישה יותר. לטענת רביד, רופא מטעם משרד השיכון שהיה צריך להכריע בעניין אפילו לא ראה את איציק, ובהחלטה “לא מבוססת”, כדבריה, קבע שהוא יכול להתנייד עם קביים. בסך הכל קיבל איציק שלושה סירובים ממשרד השיכון לעבור לדירה נגישה.

מעמידר נמסר בתגובה: “עמידר הינה זרוע ביצוע של משרד השיכון ופועלת בהתאם להחלטותיו. אנא פנו למשרד והם יעבירו התייחסותם בהתאם”.

ממשרד השיכון נמסר בתגובה: “משרד הבינוי והשיכון מכיר ומלווה את המשפחה אשר מתגוררת בדיור ציבורי ממרץ 2015. לפני כמספר חודשים הגישה המשפחה בקשה למעבר לדירת קרקע לאור מצבו הרפואי של בוזגלו, ובקשתם הועברה לחוות דעת רפואית, ונדחתה מאחר שאינה עונה על הקריטריונים. נדגיש כי מאגר דירות הקרקע בדיור הציבורי מצומצם, והזכאות למגורים בקומת קרקע הינה לנכים רתוקים לכיסא גלגלים לצמיתות בלבד. עם זאת, באם חלה החמרה במצבו הרפואי של המבקש, הוא מוזמן  לפנות לחברת עמידר ולצרף אישור ממשרד הבריאות על השתתפות בכיסא גלגלים (במידה שיש), דוח תפקודי סיעודי עדכני (ניתן להשיג מרופא משפחה)  ואישורים רפואיים. המסמכים יועברו לקבלת חוות דעת של ועדה רפואית לבדיקה נוספת לשיבוץ בקומת קרקע. משרדנו יפעל בהתאם להמלצת ועדה רפואית.  ביחס לטענה כי משרדנו התעלם מפניותיו, אין לכך שום שחר לאור העובדה שבקשותיו טופלו והועברו לבדיקה”.

כתבות אחרונות