נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותה"נעל ללא ידיים" של נייקי נולדה בזכות נער אחד מיוחד

ה”נעל ללא ידיים” של נייקי נולדה בזכות נער אחד מיוחד

מתיו וולצר, נער עם שיתוק מוחין, כתב לחברה שהוא חולם לנעול נעליים באופן עצמאי; השבוע החלום הפך למציאות

הנעל החדשה של חברת הענק נייקי, Nike Go FlyEase, הושקה השבוע בקול תרועה רמה. “נעל ללא ידיים” הוא הכינוי שניתן לה, והיא נולדה כחלק מניסיון לתת מענה למי שמתקשים לשרוך שרוכים או לסגור את הריצ’רץ’ מחמת מוגבלותם. אבל מה שהתחיל כטכנולוגיה מסייעת לאנשים עם מוגבלות, הפך למוצר טכנולוגי פורץ דרך שמשרת את כלל הצרכנים.

Nike Go FlyEase הן נעלי ספורט המאפשרות למי שנועל אותן להחליק את רגלו פנימה מבלי להשתמש בידיים. גם הסרת הנעל יכולה להתבצע ללא עזרת הידיים. הנעליים מורכבות מציר וממתח – כך שהמשתמש יכול להחליק את הנעל לסירוגין בקלות. למעשה, הציר מאפשר לנעליים להתכופף בזווית כדי להחליק את כף הרגל למקומה.

על פי הדגמה שביצעה החברה, כדי לנעול את הנעל פשוט מחליקים את כף הרגל פנימה ודוחפים מטה עם העקב, מה שמאבטח את הנעל על הרגל. כדי להסיר את הנעל מחזיקים את החלק האחורי שלה ברגל אחת ומחליקים את השנייה החוצה.

הנעל הראשונה בטכנולוגיית FlyEase הושקה ב-2015, והרעיון מאחוריה נולד בהשראת נער אמריקאי בשם מתיו וולצר, שנולד עם שיתוק מוחין. וולצר כתב לנייקי על חלומו לנעול נעל שאין צורך לקשור אותה.

“בגיל 16 אני מסוגל להתלבש לגמרי לבד”, כתב וולצר במכתב לחברה עוד ב-2012, “אבל ההורים שלי עדיין צריכים לקשור את הנעליים שלי. כנער ששואף להיות עצמאי לחלוטין אני מוצא את זה מאוד מתסכל, ולעתים מביך”.

מתיו וולצר נועל ב-2015 את הדגם הבסיסי של FlyEase . צילום: נייקי

בעקבות המכתב הגיע מעצב של נייקי לביתו של וולצר, והחל לעבוד על נעליים חדשות בתקווה שיענו על צרכיו. ב-2015 נעל ה-FlyEase הראשונה הייתה מוכנה, ועכשיו יוצאת הגרסה המשודרגת שלה – Nike Go FlyEase, שכאמור לא מצריכה שימוש בידיים בכלל.

a*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בחברה הודיעו השבוע כי בשלב הראשון (מאמצע פברואר) יהיו הנעליים החדשות זמינות ל”חברי נייקי נבחרים” במחיר של 120 דולר, ובהמשך השנה הזמינות תהיה רחבה יותר. הנעל מוצעת בשלושה דגמים בצבעים שונים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות