נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותה"נעל ללא ידיים" של נייקי נולדה בזכות נער אחד מיוחד

ה”נעל ללא ידיים” של נייקי נולדה בזכות נער אחד מיוחד

מתיו וולצר, נער עם שיתוק מוחין, כתב לחברה שהוא חולם לנעול נעליים באופן עצמאי; השבוע החלום הפך למציאות

הנעל החדשה של חברת הענק נייקי, Nike Go FlyEase, הושקה השבוע בקול תרועה רמה. “נעל ללא ידיים” הוא הכינוי שניתן לה, והיא נולדה כחלק מניסיון לתת מענה למי שמתקשים לשרוך שרוכים או לסגור את הריצ’רץ’ מחמת מוגבלותם. אבל מה שהתחיל כטכנולוגיה מסייעת לאנשים עם מוגבלות, הפך למוצר טכנולוגי פורץ דרך שמשרת את כלל הצרכנים.

Nike Go FlyEase הן נעלי ספורט המאפשרות למי שנועל אותן להחליק את רגלו פנימה מבלי להשתמש בידיים. גם הסרת הנעל יכולה להתבצע ללא עזרת הידיים. הנעליים מורכבות מציר וממתח – כך שהמשתמש יכול להחליק את הנעל לסירוגין בקלות. למעשה, הציר מאפשר לנעליים להתכופף בזווית כדי להחליק את כף הרגל למקומה.

על פי הדגמה שביצעה החברה, כדי לנעול את הנעל פשוט מחליקים את כף הרגל פנימה ודוחפים מטה עם העקב, מה שמאבטח את הנעל על הרגל. כדי להסיר את הנעל מחזיקים את החלק האחורי שלה ברגל אחת ומחליקים את השנייה החוצה.

הנעל הראשונה בטכנולוגיית FlyEase הושקה ב-2015, והרעיון מאחוריה נולד בהשראת נער אמריקאי בשם מתיו וולצר, שנולד עם שיתוק מוחין. וולצר כתב לנייקי על חלומו לנעול נעל שאין צורך לקשור אותה.

“בגיל 16 אני מסוגל להתלבש לגמרי לבד”, כתב וולצר במכתב לחברה עוד ב-2012, “אבל ההורים שלי עדיין צריכים לקשור את הנעליים שלי. כנער ששואף להיות עצמאי לחלוטין אני מוצא את זה מאוד מתסכל, ולעתים מביך”.

מתיו וולצר נועל ב-2015 את הדגם הבסיסי של FlyEase . צילום: נייקי

בעקבות המכתב הגיע מעצב של נייקי לביתו של וולצר, והחל לעבוד על נעליים חדשות בתקווה שיענו על צרכיו. ב-2015 נעל ה-FlyEase הראשונה הייתה מוכנה, ועכשיו יוצאת הגרסה המשודרגת שלה – Nike Go FlyEase, שכאמור לא מצריכה שימוש בידיים בכלל.

a*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בחברה הודיעו השבוע כי בשלב הראשון (מאמצע פברואר) יהיו הנעליים החדשות זמינות ל”חברי נייקי נבחרים” במחיר של 120 דולר, ובהמשך השנה הזמינות תהיה רחבה יותר. הנעל מוצעת בשלושה דגמים בצבעים שונים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות