נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהפלונטר נפתר: חוק הפיצוי לנכים יאושר ביום ראשון

הפלונטר נפתר: חוק הפיצוי לנכים יאושר ביום ראשון

כך הודיע ראש הממשלה החליפי בני גנץ. טוען: "נתניהו, כ"ץ ואמסלם עשו הכל כדי לעכב את החוק החשוב ועוד חוקים"

אחרי שורה של עיכובים ופלונטרים פוליטיים, בראשית השבוע הבא צפויה ועדת השרים לחקיקה לאשר את חוק הפיצוי לנכים למחצית הראשונה של 2021 – כך הודיע היום ראש הממשלה החליפי בני גנץ.

“‏ביום ראשון אכנס את ועדת השרים ונעביר בה את הפיצוי לקצבאות הנכות”, מסר גנץ ל”שווים”, “יחד איתו נעביר חוקים חשובים נוספים, כמו החמרת ענישה על מטפלות שהתעללו בפעוטות חסרי ישע”.

גנץ העביר ביקורת חריפה על התנהלות הליכוד סביב חוק הפיצוי. “נתניהו, כ”ץ והסייען אמסלם עשו הכל כדי לעכב את החוקים החשובים האלו, רק כדי לעשות פוליטיקה זולה על גבם של מאות אלפי נכים ואוכלוסיות נוספות שזקוקות לסיוע”, אמרו בסביבתו. יש לציין כי לפני ועדת השרים לחקיקה גנץ מחויב להצביע קודם בעד החוק בממשלה, כולל מימון של כ-560 מיליון שקל עבור הנכים ו-550 מיליון שקל עבור סל התרופות. “זה בדיוק מה שדרשתי”, טען גנץ, “ובליכוד התנגדו”.

לפני כמה ימים דיווחנו כאן כי הפיצוי לנכים נקלע כבן ערובה למאבקים פוליטיים בממשלה. בליכוד ובארגוני הנכים האשימו את גנץ בטרפוד העברת החוק, ואילו גנץ גילגל את האחריות לפתחו של הליכוד.

בני גנץ. מאשים את נתניהו, כ”ץ ואמסלם. צילום מסך מיוטייוב

במהלך השבוע התכנסה הממשלה לישיבה, שבמהלכה ביקש שר האוצר ישראל כ”ץ לאשר את החוק, שלפיו יועברו לנכים ולילדים עם מוגבלות 560 מיליון שקל כתוספת לקצבאות עד לאמצע 2021, וזאת כפיצוי על כך שהממשלה לא עמדה בהתחייבויותיה כלפי הנכים להעלות ב-2021 את הקצבה לכ-3,700 שקל בחודש (עבור 100% נכות). הפיצוי, כך נקבע, אמור להינתן בשתי פעימות – האחת בחודש מרץ והשנייה בחודש יוני.

לטענת השר כ”ץ, גנץ סירב להביא את החוק לממשלה מטעמים פוליטיים. “אתמול בני גנץ מנע הצבעה בממשלה על אישור החוק למתן מענקי סיוע ל-450 אלף נכים, מבוגרים וילדים ברמות נכות שונות, שממתינים לכסף שנחוץ להם כמו אוויר לנשימה”, כתב אז כ”ץ בדף הפייסבוק שלו. “הכסף, שמיועד לתשלום שתי פעימות בסך 560 מיליון שקל עד לתקציב הבא, עבר את כל האישורים התקציביים והמשפטיים הנדרשים. ישראל לפני הכל? פוליטיקה נקייה? פשוט בושה”.

מנגד, בסביבתו של גנץ טענו כי “כבר שבועיים שבליכוד מונעים בגופם את העלאת החוק בוועדת שרים לחקיקה. ליתר דיוק, השר דודי אמסלם”.

גנץ התעקש להעביר את החוק יחד עם חוקים נוספים היקרים לליבו בוועדת השרים לחקיקה, ואילו בליכוד התנגדו מטעמיהם שלהם ודרשו להעביר את החוק דרך הממשלה, וממנה לאישור בכנסת. גנץ סירב להשלים עם זה, ולכן לא הסכים להעלות את החוק לדיון בממשלה.

בעקבות הפלונטר הפוליטי ארגוני הנכים איימו כי יגיעו ביום ראשון הקרוב להפגין מול ביתו של גנץ. היום, כאמור, הפלונטר נפתר. ביום ראשון, במקום הפגנה, יאושר החוק בוועדת השרים לחקיקה, ומשם יעבור לאישור הכנסת. כרגע הסיכוי לקבל את הפעימה הראשונה של הפיצוי עוד בחודש מרץ נראה גבוה מתמיד.

עוד בנושא:

איך הצביע יאיר לפיד על חוקים הנוגעים לאנשים עם מוגבלות

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות