נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותסוף סוף: הפיצוי לנכים עבר בוועדת שרים לחקיקה

סוף סוף: הפיצוי לנכים עבר בוועדת שרים לחקיקה

מחר צפוי החוק לעבור בממשלה. התשלום הראשון אמור להגיע לנכים ולהורים לילדים עם מוגבלות בחודש הבא

“המענק המיוחד לנכים למחצית הראשונה של 2021 בסך 560 מיליון שקל אושר כעת בוועדת השרים לחקיקה, וממתין לאישור מחר בממשלה” – כך הודיע לפני מספר דקות שר האוצר ישראל כ”ץ.

ראש הממשלה החליפי ויו”ר כחול לבן בני גנץ יצא עם הודעה משלו בנושא. “אישרתי כעת בוועדת השרים לענייני חקיקה בראשותי את התוספת לקצבאות הנכים, כפי שהתחייבתי לחצי השנה הקרובה”, הודיע גנץ. “אני מקווה, עבור ציבור הנכים ועבור כלל אזרחי ישראל, שאחרי הבחירות נקים ממשלה ישרה ונוכל להעביר תקציב מדינה שיסדיר את ההעלאה הקבועה הנדרשת בקצבאות הנכות עבור האוכלוסייה היקרה הזו”.

גנץ ציין כי מלבד הפיצוי לנכים, הוא העביר בוועדה שני חוקים חשובים נוספים. “העברנו את החוק להחמרת ענישה על מתעללים בפעוטות וגם את חוק ‘קרן העושר'”, הוסיף ראש הממשלה החליפי. “אלה הרגעים בהם אני וחבריי לכחול לבן חשים גאווה גדולה בעשייה אמיתית, שהיא הרבה מעבר לפוליטיקת האשמות”.

הפיצוי, שעליו החליטו יותר מוקדם השנה שר האוצר ישראל כ”ץ ושר הרווחה איציק שמולי, עומד כאמור על סך של 560 מיליון שקל, והוא ניתן במקום העלאת קצבאות הנכות, שעליה התחייבה הממשלה בחוק עוד ב-2018. מדובר למעשה בתשלום ההפרש בין הקצבה היום, שנותרה כפי שהייתה ב-2019, לבין הקצבה שהבטיחה הממשלה.  

בני גנץ. צילום מסך מיוטייוב

באוקטובר ובדצמבר 2020 הועבר פיצוי לנכים בשתי פעימות על אי העלאת הקצבאות בשנת 2020. התשלום הועבר גם להורים לילדים עם מוגבלות. עתה, מכיוון שגם ב-2021 לא הועלתה קצבת הנכות, הוחלט להעביר לנכים ולהורים לילדים עם מוגבלות את ההפרשים למחצית הראשונה של 2021. גם כאן אמור הפיצוי להינתן בשתי פעימות – האחת בחודש מרץ , כלומר בחודש הבא, והשנייה ביוני.

בדומה להבטחה של גנץ, גם השר כ”ץ הבטיח לארגוני הנכים שברגע שתוקם ממשלה אחרי הבחירות הקרובות, יועבר בצורה מסודרת החוק שיעלה באופן קבוע את גובה הקצבאות, בהתאם לחוק שחוקק ב-2018. גובה הקצבה לנכה עם 100% נכות אמור לעמוד על 3,700 שקל בחודש.

בשבועות האחרונים נקלע נושא הפיצוי לנכים לפלונטר פוליטי, כאשר מצד אחד של החבל מושכים שרי הליכוד, ומן הצד השני שרי כחול לבן ובראשם גנץ. בליכוד האשימו כי גנץ מסרב להביא את חוק הפיצוי לממשלה ופוגע בציבור הנכים. לעומת זאת, גנץ טען כי ביקש להעביר את החוק דרך ועדת שרים לחקיקה יחד עם חוקים נוספים, אולם בליכוד סירבו.

ישראל כץ
שר האוצר ישראל כ”ץ

ביום חמישי האחרון, דיווחנו כאן, נמצא פתרון לפלונטר והוחלט כי ועדת שרים לחקיקה תאשר היום את החוק. כך באמת קרה. מחר (שני) צפוי החוק לעבור את אישור הממשלה, ומשם יעבור לכנסת עד להשלמת החקיקה. כמובן שלוחות הזמנים לחוצים אם לוקחים בחשבון שהפיצוי הראשון אמור לעבור לחשבונות הבנק של הנכים עוד בחודש הקרוב. נציין כי לפני כמה שעות הפגינו נכים ליד ביתו של גנץ בראש העין בניסיון להפעיל לחץ כדי שחוק הפיצוי יאושר – מה שאכן קרה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות