נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשות"עד שנראה את הכסף": הנכים יפגינו הערב מול ביתו של גנץ

“עד שנראה את הכסף”: הנכים יפגינו הערב מול ביתו של גנץ

כמה שעות לפני כינוס ועדת השרים: הנכים יפגינו במטרה להפעיל לחץ לאישור הפיצוי על אי העלאת קצבאות הנכות

הנכים יפגינו היום (ראשון) בערב מול ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ, במחאה על העיכוב באישור הפיצוי לחצי הראשון של 2021 בגין אי העלאת קצבאות הנכות.

הפיצוי, שעליו החליטו שר האוצר ישראל כ”ץ ושר הרווחה איציק שמולי, עומד על סך של 560 מיליון שקל, והוא ניתן במקום העלאת קצבאות הנכות, שעליה התחייבה הממשלה בחוק עוד ב-2018. מדובר למעשה בתשלום ההפרש בין הקצבה היום, שנותרה כפי שהייתה ב-2019, לבין הקצבה שהבטיחה הממשלה.  

באוקטובר ובדצמבר 2020 הועבר פיצוי לנכים בשתי פעימות על אי העלאת הקצבאות בשנת 2020. התשלום הועבר גם להורים לילדים עם מוגבלות. עתה, מכיוון שגם ב-2021 לא הועלתה קצבת הנכות, הוחלט להעביר לנכים ולהורים לילדים עם מוגבלות את ההפרשים למחצית הראשונה של 2021. גם כאן אמור הפיצוי להינתן בשתי פעימות – האחת בחודש מרץ והשנייה ביוני.

לארגוני הנכים הבטיח השר כ”ץ שברגע שתוקם ממשלה אחרי הבחירות הקרובות, יועבר בצורה מסודרת החוק שיעלה באופן קבוע את גובה הקצבאות, בהתאם לחוק שחוקק ב-2018. גובה הקצבה לנכה עם 100% נכות אמור לעמוד על 3,700 שקל בחודש.

הפגנת נכים בתל אביב. צילום ארכיון

בשבועות האחרונים נקלע נושא הפיצוי לנכים לפלונטר פוליטי, כאשר מצד אחד של החבל מושכים שרי הליכוד, ומן הצד השני שרי כחול לבן ובראשם גנץ. בליכוד האשימו כי גנץ מסרב להביא את חוק הפיצוי לממשלה ופוגע בציבור הנכים. לעומת זאת, גנץ טען כי ביקש להעביר את החוק דרך ועדת שרים לחקיקה יחד עם חוקים נוספים, אולם בליכוד סירבו.

ביום חמישי האחרון, דיווחנו כאן, נמצא פתרון לפלונטר והוחלט כי ועדת שרים לחקיקה תאשר היום את החוק. משם הוא צפוי לעבור לאישור הממשלה מחר, יום שני, ומשם לכנסת עד להשלמת החקיקה. כמובן שלוחות הזמנים לחוצים אם לוקחים בחשבון שהפיצוי הראשון אמור לעבור לחשבונות הבנק של הנכים עוד בחודש הקרוב.

בני גנץ. מאשים את הליכוד. צילום מסך מיוטייוב

הדיון בוועדת שרים לחקיקה נקבע לשעה 20:00 הערב, ובארגוני הנכים החליטו לא לקחת סיכון ולהמשיך כמתוכנן עם ההפגנה שתיכננו עוד בשבוע שעבר. “היום יפגינו ארגוני הנכים, בהובלת ‘הנכים הופכים לפנתרים’, בעקבות עצירת ההצבעה על הפיצוי בממשלה על ידי בני גנץ”, מסר לביא נאור, דובר קבוצות המחאה. “ההפגנה תתקיים בשעה 17:00 ברחוב טללים 9 בראש העין. הנכים זועמים על כך שהמשחקים הפוליטיים עלולים שוב להשאיר אותם ללא התוספת שסוכמה עם שר האוצר ושר הרווחה”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אייל כהן, ממובילי המאבק, מסר: “שיידע כל שר או חבר כנסת כי אם יכשיל את ההצבעה למתן הכסף לנכים, נגיע אל ביתו, נפגין ולא נעזוב את מקום מגוריו עד שיאושר התשלום. הכסף הוא שלנו, ולא ניתן למשחקים פוליטיים מלוכלכים לפגוע בקצבאות הנכות. היום אנחנו מול ביתו של השר גנץ, ומחר זה יכול להיות כל שר או חבר כנסת אחר”. לדברי מארגני ההפגנה, נרשמו אליה כבר כ-150 מפגינים.

גם בארגון “נכה לא חצי בן אדם” קראו לנכים להגיע להפגנה. “בעקבות העיכוב באישור הפיצוי המיוחד לנכים שקודם על ידי ארגון ‘נכה לא חצי בן אדם’ יחד עם שרי האוצר והרווחה, המוסד לביטוח לאומי וארגוני נכים נוספים – אנו קוראים לציבור הרחב ולציבור הנכים בפרט להגיע להפגנה מול ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ”, נמסר מדוברות הארגון.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות