נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיכלליעמית ויגודה העלה את קבוצתו לגמר המכללות בכדורסל נכים

עמית ויגודה העלה את קבוצתו לגמר המכללות בכדורסל נכים

ויגודה קלע בחצי הגמר 30 נק' – חצי מהנקודות של הקבוצה. הלילה גמר המכללות האמריקאי. אמו: "סופר גאה בו"

קבוצת הכדורסל בכיסאות גלגלים UTA moving mavs  מטקסס רשמה אתמול הישג מדהים כשעלתה לגמר אליפות המכללות הארצית בארצות הברית. הדבר המעניין יותר הוא שמי שהוביל את הקבוצה להישג הזה הוא בחור ישראלי – עמית ויגודה, בן 18 מהיישוב עומר – שקלע במשחק העלייה לגמר 30 נקודות, חצי מהנקודות של קבוצתו.

לפני כמה חודשים סיפרנו כאן ב”שווים” כי ויגודה, חבר נבחרת ישראל הצעירה בכדורסל נכים, התקבל לאוניברסיטת טקסס שבארלינגטון, אחת האוניברסיטאות הטובות בארצות הברית בתחום כדורסל כיסאות גלגלים. עכשיו מתברר שויגודה התאקלם בצורה טובה יותר ממה שיכול היה לחלום.     

אתמול ניצחה קבוצתו 50-61 את מכללת מינוסוטה ועלתה לגמר שיתקיים הלילה בשעה 00:45 שעון ישראל מול מכללת אלבמה. בשורות אלבמה משחק פיטר בארי, שחקן יהודי שהשתתף במכבייה האחרונה בישראל.

זימרה, אמא של עמית, נותרה ערה כל הלילה יחד עם בעלה דוד כדי לצפות במשחק של בנם. “קשה לי להעביר את רגשותיי כשאני רואה את עמית מייצג את המכללה שלו יחד עם עוד שחקנים בינלאומיים”, אמרה היום ל”שווים”. “עמית מייצג גם את עצמו, את משפחתו, את עומר ואת ישראל כולה. זה הישג גדול ראשון עבורו שם, ואני אוהבת הישגים ראשוניים”.

ויגודה (עם הכדור) במשחק חצי הגמר אתמול

ויגודה, הצעיר מבין שלושה אחים, נולד עם בעיית אי-חיבור של עצם השוקה. בגיל 11, אחרי מספר ניתוחים שעבר בשביל לנסות לתקן את העצם, נאלץ לעבור קטיעה של רגלו, ומאז הוא מתנייד באמצעות רגל תותבת. ״כשעמית יצא מהניתוח, נשבעתי שהוא לא יהיה שונה משאר הילדים, ועמית נלחם כדי להגשים את זה״, אמרה לנו בעבר אמו.

לא פחות מההצלחה המקצועית, זימרה מפרגנת ליכולת ההתמודדות של עמית: “אני סופר גאה בו. נכון שבמשפחה עזרנו כמה שיותר, והתברכנו תמיד באנשים טובים שסייעו – מאמנים, מורים, חברים ועוד רבים אחרים – אבל היום עמית רק בן 18, מתגורר, לומד, מתאמן ומתחרה 12,000 ק”מ מהבית,  ואני מלאת כבוד לנחישות ולעמידות שלו.  אני בטוחה שהוא נמצא במקום פנטסטי כדי להמשיך ולהתפתח, ולא יכולה לחכות לראות את המקומות שאליהם יגיע בלימודים, בקריירה במכללות ובנבחרות ישראל”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לא מזמן הצגנו לכם בדף הפייסבוק של “שווים” קליעה משוגעת של עמית משלושת רבעי מגרש במהלך אימון של קבוצתו. אז סיפרנו לכם גם שהכינוי שלו הוא “דני אבדיה של כדורסל הנכים”.

אז היום בלילה הגמר, וזימרה ודוד מוכנים כבר עם חולצות עידוד ופופקורן. גם אנחנו מחזיקים לו אצבעות בתקווה שיביא לאמא גביע.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות