נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותלילה של בחירות: צפו כאן בשידורים הכי מונגשים בישראל

לילה של בחירות: צפו כאן בשידורים הכי מונגשים בישראל

המשדרים, המיועדים לכבדי ראייה, לקויי שמיעה וצופים עם קושי קוגניטיבי, במסגרת שיתוף פעולה בין כאן 11 ל"שווים"

הלילה, במסגרת שיתוף פעולה מיוחד, נשדר כאן, בעמוד זה באתר “שווים”, את כל משדרי הבחירות המונגשים של חדשות כאן 11 בשידור חי. המשדרים יחלו בשעה 19:57 ויימשכו עד השעה 02:00 לפנות בוקר, עם הגעת תוצאות המדגמים הסופיות. 

משדר הבחירות של התאגיד הוא המשדר היחידי בישראל המונגש באופן מלא בשלוש רמות: שידור עם תיאור קולי עבור לקויי ראייה ועיוורים, שידור בשפת הסימנים עבור לקויי שמיעה וחירשים, ושידור בפישוט קולי עבור צופים עם מוגבלות קוגניטיבית.

שידור עם תיאור קולי – לטובת ציבור העיוורים וכבדי הראייה. המשדר מלווה בקריינות המתארת את המתרחש על המרקע בזמן אמת. הקריינים יתארו את המתרחש לאורך כל השידור וינגישו גם את נתוני המדגמים המוצגים על המסך. הקריינות תתבצע על ידי צוות הספרייה המרכזית לעיוורים ואנשים עם לקויות ראייה.

שידור בשפת הסימנים – לטובת ציבור החירשים וכבדי השמיעה. לאורך השידור מתורגמני כאן יתרגמו וינגישו את הדיווחים, הנאומים והראיונות של משדר הבחירות המרכזי. ההנגשה תתבצע על ידי מסך מפוצל (חצי-חצי), ולא באמצעות חלונית הבועית הרגילה. 

שידור בפישוט קולי – עבור צופים עם מוגבלות קוגניטיבית. המשדר יועבר על ידי קריינות בפישוט קולי, הכוללת מיקוד ברעיונות מרכזיים, שימוש במבנה תחבירי פשוט והעברת המידע בקצב מותאם, והכל בשפה קלה וברורה. המשדר מבוצע בשיתוף צוות המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת “עמי” והקריה האקדמית אונו.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות