נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
הסתדרות 480-100

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיחדשותהצעיר שהצית עצמו כתב לאגף השיקום: "לא רוצה להישאר מסכן, לא רוצה...

הצעיר שהצית עצמו כתב לאגף השיקום: “לא רוצה להישאר מסכן, לא רוצה להתאבד”

איציק סעידיאן, נכה צה"ל עם פוסט טראומה מצוק איתן, שלח ב-2019 בקשה להעלות את אחוזי הנכות, שמקבלת עכשיו משמעות מצמררת

איציק סעידיאן (26), לוחם גולני לשעבר ונכה צה”ל, שהצית את עצמו אתמול במשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה ונפצע אנושות, הגיש בשנת 2019 בקשת ערעור לאגף השיקום להגדיל את אחוזי הנכות בגין הפוסט טראומה שממנה הוא סובל. את הבקשה סיים במשפט שמקבל עכשיו משמעות מצמררת: “אני לא רוצה להישאר מסכן, לא רוצה להתאבד”.

חלק מהמכתב פורסם בחשבון הטוויטר של כתבת חדשות 12 מיכל פעילן. “אני לא מאמינה שאיציק הצית את עצמו”, כתבה פעילן ברשת. “במהלך הסגר התקשרתי לבדוק שהוא שורד את הקורונה, והוא דווקא סיפר שהוא מסתדר.  איזו חרא מדינה.  לפני שנתיים הוא הסכים לחשוף את עצמו (בפרויקט של חדשות 12) כי קיווה שמשהו פה ישתנה.  עכשיו אני מתפללת שיחיה כדי לראות פה שינוי. תתפללו גם”.

בהמשך הפוסט כתבה פעילן: “הוא איבד שבעה חברים תוך שלוש שעות, אבל נדרש להוכיח שדבר כזה באמת צילק לו את הנפש. ‘אחרי כל ועדה אתה מרגיש מת’, תיאר אז מציאות שאי אפשר להכיל. תקשיבו למה שהיה לו כל כך חשוב להגיד.  המצב הזה לא יכול להימשך”.

וכך מסתיים אותו מכתב ששלח סעידיאן לאגף השיקום:  “אם לא הייתי צריך אתכם, לא הייתי מגיע לפה. אני לא מצליח להשתלט על עצמי, אני לא יודע מי אני ומה אני. אני מבקש לשכוח מכם ולא לבוא שנית, אתם גורמים לי להרגיש לא טוב עם עצמי. אני לא רוצה להישאר מסכן, לא רוצה להתאבד”.

בשעות אלה מצבו של סעידיאן, שסובל מ-100 אחוזי כוויות, מוסיף להיות אנוש. במהלך הלילה הוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ כוויות בבית החולים שיבא תל השומר. יחד איתו נמצאים בבית החולים בני משפחתו וחברים מהשירות הצבאי.

איציק סעידיאן. איבד שבעה חברים תוך שלוש שעות

סעידיאן סובל מפוסט טראומה מאז מבצע צוק איתן ב-2014, והוא מוכר כנכה צה”ל בשיעור של 25 אחוז. לנוכח מצבו הקשה הוא ביקש להעלות את אחוזי הנכות שלו, אולם באגף השיקום של משרד הביטחון טענו שחלק מבעיותיו הנפשיות נובעות מילדות קשה ולא משירותו הצבאי.

ממשרד הביטחון נמסר אמש כי “מדובר בנכה צה”ל המוכר במשרד. מתחקור ראשוני עולה כי הצעיר שלף בקבוק עם חומר דליק שהביא עימו. הוא שפך את החומר על גופו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין”.

“לא רוצה להתאבד”. המכתב ששלח סעידיאן לאגף השיקום

לפני כשנתיים התראיין סעידיאן לפרויקט מיוחד ב-N12 שעסק בהלומי קרב. סעידיאן סיפר אז כי למרות השנים שעברו, הקרב שבו השתתף בסג’עייה בקיץ 2014 לא נותן לו מנוח. לא שבעת החברים שנהרגו, לא מראות הזוועה, ולא הריחות הקשים. עוד סיפר כי הוא אינו מצליח למצוא עבודה מסודרת וגם לא לקיים קשר זוגי רציני.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“רוב האנשים בגילי לא נמצאים איפה שאני, לא בפן הנפשי ולא בפן הכלכלי”, תיאר בכנות את מצבו. “אני מאבד שבעה מחבריי תוך שלוש שעות מתחילת הלחימה, ומשם אני ממשיך לעוד שבועיים וחצי בסג’עייה. לפני ואחרי כל ועדה של משרד הביטחון אתה לא חי. יש לך חצי שעה לספר להם מה עבר עליך בחמש שנים. אם אתה רוצה יחס, תשלם לעורך דין עשרות אלפי שקלים”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות