נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותאפקט איציק: הוצגו עיקרי הרפורמה בטיפול בנכי צה"ל והלומי הקרב

אפקט איציק: הוצגו עיקרי הרפורמה בטיפול בנכי צה”ל והלומי הקרב

בין השינויים: פישוט תהליך ההכרה למי שנפצעו באירוע מבצעי או באימון, וסיוע למשפחות הלומי קרב. בשבוע הבא תוצג הרפורמה בממשלה

האפקט של המעשה המזעזע של איציק סעידיאן, לוחם גולני לשעבר עם פוסט טראומה שהצית את עצמו בשבוע שעבר, נותן את אותותיו בשטח: שר הביטחון בני גנץ קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים יחד עם יו”ר ארגון נכי צה”ל עידן קלימן, ועם האחראי לקידום הרפורמה באגף השיקום במשרד הביטחון זיו שילון, בה הציג את הרפורמה החדשה במערך השיקום לנכי צה”ל והלומי הקרב. שם הרפורמה: ”נפש אחת”.


גנץ פתח את מסיבת העיתונאים באיחולי החלמה לסעידיאן, ששוכב בבית החולים תל השומר במצב אנוש. “כולנו מתפללים להחלמתו של איציק, ומייחלים שינצח בקרב על חייו”, אמר שר הביטחון. “בקרוב נציג למשפחתו את התחקיר שאנו עובדים עליו, ולאחר מכן נפרסם אותו לציבור הרחב”.

על הרפורמה אמר גנץ: “לאחר 15 שנים של עוול, בחודשים האחרונים קיימנו שיח בנושא עם ארגון נכי צה”ל. לצערי, עבור איציק זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, אבל זה לא מאוחר מדי עבור רבבות נכים אחרים ומשפחותיהם. זוהי בשורה היסטורית עבור נכים שהקריבו את גופם ונפשם למעננו. כמי שהיה רמטכ”ל והקדיש מחייו 40 שנה למדינת ישראל וביטחונה, יש לנו צו מוסרי והיסטורי לבצע את השינוי”.

גנץ סיפר על הצוות המקצועי שהקים יחד עם שילון, ארגון נכי צה”ל והשר מיכאל ביטון, והבטיח שיביא את הצעתו לראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בשבוע הבא.

יו”ר ארגון נכי צה”ל המשיך את דבריו של גנץ: “בבית החולים תל השומר שוכב אח שלנו, בן למשפחת נכי צה”ל, ונאבק על חייו ברגעים אלו. כל אחד מאיתנו מרגיש על בשרו את כאבו של איציק סעידיאן. הוא לא היה צריך להיות שם. אנחנו מזדהים עם הטרגדיה הנוראית של איציק ומשפחתו, אך במקביל מקווים לעתיד אחר עבור נכי ונכות צה”ל, ואנחנו ברגשות מעורבים. היום אנחנו משיבים את הכבוד לנכי צה”ל בישראל, ובמיוחד לחברינו הלומי הקרב”.

“עוול של שנים כלפי נכי צה”ל”. בני גנץ וזיו שילון במסיבת העיתונאים. צילום: משרד הביטחון

קלימן ציין כי גנץ וראש הממשלה נתניהו פתחו את הדלת לנכי צה”ל ושמעו את זעקתם להביא שינוי. “הבשורה שאנו מקבלים היום תיזכר לעשרות שנים”, אמר. “מרגע שיצאנו לדרך הצבנו בראש הדרישות שלנו את שינוי הגישה לנכי צה”ל. במקום חשדנות – אמון. במקום סחבת ומריחה – דחיפה וקידום. במקום חיטוט בפצעים – חיבוק אמיתי לפצועי ופצועות צה”ל. לכל אורך הדרך דרשנו צדק ולא צדקה, וזה מה שמגיע לנו”.

איתמר גרף, ראש אגף משאבי אנוש במשרד הביטחון וממלא מקום ראש אגף השיקום, הודה כי “התהליך שקיים היום הוא לא טוב, הוא לא מספק, וחייבים לשנות את המציאות של פצועי ופצועות צה”ל, שיקבלו טיפול אחר, טוב יותר, אשר מגיע להם”. אחר כך הציג את פרטי הרפורמה.

ואלה עיקרי רפורמת ”נפש אחת”

בשירות המענה האנושי: הכפלת כוח האדם באגף השיקום לרמה של המוסדות המקבילים בביטוח הלאומי וברווחה, הקמת נציבות תלונות לנכי צה”ל, קיצור ופישוט “שער הכניסה” עבור מי שנפצעו באירוע מבצעי או באימון, שיפור המענה והתיאום מול צה”ל והוספת תקנים ליחידה לתגובת קרב, שיפור תנאי המלווים של נכי צה”ל, האצת הדיגיטציה והמענה המקוון, סיוע משפטי חינם לכל דורש באמצעות משרד המשפטים.

טיפול בנפגעי פוסט טראומה (הלומי קרב): פתיחת מוקד טלפוני שיאויש 24/7, הקמת מרכז מחקר טיפולי ובית מאזן, הקמת מועצה לאומית לנושא פוסט טראומה בשיתוף פעולה עם גורמים שונים, הרחבת סל הזכאות לבני המשפחה והילדים (במידה שיש) הכולל טיפולים פסיכולוגיים, חונכות, מימון טיפולים אלטרנטיביים, הרחבת קבוצות תמיכה ומסלולי הכשרה מקצועית.

הסדרה תקציבית ועיגון זכויות: מעמדם של בתי הלוחם יעוגן בחוק ויוקצה תקציב ייעודי קבוע לתפעולם, הקמת סעיף תקציבי ייעודי בתקציב משרד הביטחון לשיקום נכי צה”ל, מבחן ההכנסה יבוטל בהוראת שעה, ובתוך 3 חודשים תובא חקיקה בנושא, מתן מענה תגמול רפואי לנכים מוגבלי כושר עבודה, רכב רפואי יוחלף בתוך 3.5 שנים, ייבחן סל זכאויות בתחום הדיור.

איציק סעידיאן. עדיין במצב אנוש

מנכ”ל משרד הביטחון, אמיר אשל, אמר במסיבת העיתונאים: “משרד הביטחון אחראי למימוש החוב המוסרי של מדינת ישראל. רוב הנדרש לעשות קיים וידוע, לא צריך להמציא את הגלגל. יש תחומים שלא טופלו לאורך שנים ודורשים אבחון הגדרות ומעשה. המשימה של הצוות שהוקם מאוד ברורה, לגבש את התוכנית ולהוציא אותה לדרך למימוש מהיר. חובת ההוכחה עלינו, אנשי משרד הביטחון, בסיוע כלל הגורמים, ואנו נחושים לממש אותה. נרים את כל האבנים שנדרש כדי שהרפורמה הזאת תצא לדרך”.

זיו שילון סיכם: “שולח חיזוק ורפואה שלמה למשפחה ולאיציק סעידיאן. נוציא את הרפורמה לדרך בצורה המדויקת ביותר. כשאני שכבתי מדמם ללא ידיי על גדר המערכת ברצועת עזה, חלמתי דבר אחד – לחזור לראות את משפחתי ואהוביי. כששכבתי בבית החולים והגיע שר הביטחון לבקר אותי, הרגשתי גאווה עצומה על הזכות שניתנה לי להגן בגופי על מדינת ישראל. אני מודה לשר הביטחון בני גנץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתעלו והבינו כי יש כאן מחדל שחייבים לתקן. מבקש מכל השרים והמשרדים, אנו מניחים על השולחן אירוע מהפכני עבורנו כחברה. עזרו לנו וחבקו אותנו ואל תעמדו מולנו כמכשול. תהיו איתנו כפי שהיינו בשדה הקרב בשבילכם”. 

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות