נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותורק איציק סעידיאן נשאר אתמול מחוץ לישיבת הממשלה

ורק איציק סעידיאן נשאר אתמול מחוץ לישיבת הממשלה

נתניהו ראש ממשלה כבר 13 שנה, גנץ היה רמטכ"ל ושר ביטחון. מה, הם לא ידעו על מצוקת נכי צה"ל והלומי הקרב? טור כועס

שלום לכם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. שמעתי שמגיע לכם מזל טוב. מהיום, שוב יש למדינת ישראל שר משפטים. אמנם זמני, עד שאולי תקום פה ממשלה יום אחד בעזרת השם, אבל במצבנו גם זמני זה בסדר.

אז למה אני כותב לכם בעצם? כי נדמה לי שמרוב צרחות אתמול בישיבת הממשלה, כשאתה, ראש הממשלה, ניסית להעביר בניגוד לחוק מינוי של שר משפטים מטעמך, שכחתם משהו חשוב. אולי לא מספיק חשוב לכם, אבל חשוב לי.

מזה שבועיים שאיציק סעידיאן שוכב בבית החולים תל השומר עם כוויות 100% על גופו, מתנדנד בין חיים למוות. מעשה ההצתה העצמית שלו במשרדי אגף השיקום זיעזע את המדינה. אני מאמין שהוא זיעזע גם אתכם. סעידיאן הוא אחד מבין ישראלים רבים שנפצעו במהלך השירות הצבאי, אם בגוף ואם בנפש, ופציעתם החמירה עם כניסתם בשערי אגף השיקום של משרד הביטחון.

עכשיו כבר לא יכולתם לעמוד מנגד. אז גנץ, אתה מיהרת למנות ועדת חקירה לבדיקת המקרה של סעידיאן, ובמקביל מינית את זיו שילון להיות “הקמב”ץ” של הרפורמה באגף השיקום. גם כינסת מסיבת עיתונאים בשבוע שעבר שבה הודית שהטיפול בנכי צה”ל היה לקוי, הצגת את עיקרי הרפורמה, והבטחת ש”בשבוע הבא ראש הממשלה ואני נביא אותה לדיון בממשלה”.

אופס, ישיבת הממשלה נערכה אתמול, ושום רפורמה באגף השיקום לא הגיעה לשולחן הממשלה. בטח קיוויתם שאף אחד לא ישים לב, אבל יש כמה עיתונאים שדווקא שמו לב, ואני בתוכם. גם ניסיתי לברר אם הרפורמה בכל זאת תגיע לדיון היום או מחר, אבל לא, זה יקרה רק בשבוע הבא. כמובן אם לא יהיה משהו חשוב יותר, כמו מינוי שר מים זמני או שרה זמנית לחיזוק וקידום קהילתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ

זה לא במקרה שהרפורמה שנועדה להיטיב עם נכי צה”ל והלומי הקרב נדחקה לטובת פוליטיקה קטנה. כי האמת היא שהם לא באמת מעניינים אתכם. לא אותך, גנץ, ובוודאי שלא אותך, נתניהו. רב-אלוף במיל’ גנץ, אתה הרי היית רמטכ”ל וגם שר ביטחון. אתה רוצה לומר שבכל השנים שבהן פיקדת על צה”ל לא שמעת על מצוקת הנכים, והלומי הקרב, ומסדרי הבושה שמעביר אותם אגף השיקום? שום מכתב של לוחם לשעבר לא נחת במקרה על שולחנך?

ואתה, נתניהו, הרי מכהן 13 שנה כראש ממשלת ישראל. אפילו את בן גוריון כבר עקפת. 13 שנה שלמות היו לך כדי לטפל במצוקת הנכים ונפגעי הפוסט טראומה, וכלום? אני רוצה לספר לך שלפני הבחירות הרביעיות (מי סופר כבר?) עברנו באתר “שווים” על כל ההצבעות בכנסת בעשור האחרון שנגעו לנכים ואנשים עם מוגבלות. כמעט תמיד הצבעת נגדם, ואם לא נכחת במליאה, שלחת את חברי הכנסת של הליכוד להצביע נגדם. זה לא מפתיע אותך, נכון?

ובכל זאת, אולי יש מקום לאופטימיות קלה. הנה, היריבים המרים בנימין נתניהו ובני גנץ ידעו לשתף פעולה בעבר. לפני פחות משנה, שניהם הצביעו יחד, באידיליה מושלמת, נגד הצעת חוק של עופר שלח, עד לאחרונה חבר כנסת מטעם יש עתיד. שלח, נכה צה”ל בעצמו, שאיבד עין במהלך מלחמת שלום הגליל, ביקש לבטל את מבחן ההכנסה של נכי צה”ל שרוצים לעבוד ולהשתכר בכבוד, אך חוששים כי שכרם ינוכה מהתגמולים וההכנסות הנוספות שלהם. הוא בסך הכל ביקש להיטיב עם נכי צה”ל שהכי מתקשים כלכלית. נתניהו וגנץ דנו אותם להמשך חיים בדלות.

מתנדנד בין חיים למוות. איציק סעידיאן

מה האירוניה? התיקון הראשון שמבקשת עכשיו הממשלה לבצע באופן מיידי (בהוראת שעה) במסגרת הרפורמה הוא בדיוק זה – לבטל את מבחן ההכנסה לנכי צה”ל. אז מה קרה בתוך פחות משנה ששינה את עמדת נתניהו וגנץ? איציק סעידיאן שרף את עצמו.

נתניהו, כמו פוליטיקאים רבים, אוהב להתפאר בכך שהוא יודע מה חשוב לישראלים. אז זהו, אדוני ראש הממשלה, שאתה לא יודע. אם אתה וגנץ רוצים לדעת באמת מה מעניין אותנו, תסתכלו מה קורה היום במגדל האשפוז בבית החולים תל השומר. מהבוקר, אלפי ישראלים מגיעים לתרום דם לאיציק סעידיאן ולחולים אחרים. אם נתניהו וגנץ לא דואגים להם, הם אומרים לעצמם, אנחנו נעשה את זה.  

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות