נושאים קשורים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"



“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
ראשיחדשותכ"ץ נגד גנץ: מתחילות המריבות על הגב של נכי צה"ל

כ”ץ נגד גנץ: מתחילות המריבות על הגב של נכי צה”ל

שר האוצר הציג תוכנית משלו לרפורמה באגף השיקום. טוען: "אין היתכנות לרפורמה של משרד הביטחון"

שר האוצר ישראל כ”ץ גיבש הצעת מחליטים שתאפשר לממשלה להקצות מאות מיליוני שקלים בטווח הקצר לטובת נכי צה״ל ומערכת הביטחון, וזאת עד אשר תגובש תוכנית ממשלתית כוללת לטיפול בהם.

“מדינת ישראל מחויבת מוסרית ומעשית למתן מענה הולם לצורכי נכי צה”ל”, כתב כ”ץ בדף הפייסבוק שלו. “מי ששילמו מחיר כבד בהגנה על בטחון ישראל זכאים לקבלת כל הסיוע הנדרש, ואני תומך בגיבוש תוכנית ממשלתית שתיתן מענה מקיף לנכי צה”ל אחרי שנים של הזנחה”.

בפוסט מתח שר האוצר ביקורת על הרפורמה שהציג משרד הביטחון, בראשות שר הביטחון בני גנץ, שלטענתו אינה ריאלית. “בהתאם לחוק, אגף השיקום, האחראי על הטיפול בנכי צה”ל, כפוף בלעדית למשרד הביטחון”, כתב כ”ץ. “‘התוכנית’ אותה הציג משרד הביטחון, ללא דיון מעמיק עם כלל משרדי הממשלה וללא מקורות תקציביים מתוך מערכת הביטחון, היא חסרת כל היתכנות, ובהתאם לכך היועץ המשפטי לממשלה לא נתן להעלותה לאישור הממשלה”.

ישראל כץ
“הרפורמה של משרד הביטחון חסרת היתכנות”. שר האוצר ישראל כ”ץ

מלשכתו של בני גנץ נמסר כי הוא ימסור את תגובתו בקרוב.

ואלה עיקרי ההצעה של כ”ץ:

  1. להטיל על מנכ”ל משרד ראש הממשלה, מנכ”ל משרד הביטחון והממונה על התקציבים במשרד האוצר לפעול לשיפור הטיפול ולהרחבת סל הזכאויות של נכי צה”ל ומערכת הביטחון שאובחנו כסובלים מהפרעת פוסט טראומה, בין היתר על ידי הפעלת מסגרת ייעודית לטיפול בהם. כל הצעדים הללו יסוכמו בתוך 30 יום.
  2. תוספת חד פעמית של 30 מיליון שקל לשנת 2021 עבור שיקום נכי צה”ל באמצעות מתקני ספורט וחברה ייעודיים.
  3. להנחות את מנכ”ל משרד ראש הממשלה, מנכ”ל משרד הביטחון והממונה על התקציבים במשרד האוצר לגבש תוכנית לאומית ליישום צעדים הדרושים לשיפור המענה הניתן לנכי צה”ל ומערכת הביטחון, על סמך מסקנות הוועדות השונות שדנו בנושא. התוכנית תוצג לראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר בתוך 90 יום.
  4. להביא את התוכנית הלאומית לאישור הממשלה, במקביל להגשת חוק תקציב המדינה הקרוב לאישור הכנסת. במידה שלא תהיה הסכמה בין מנכ”ל משרד ראש הממשלה, מנכ”ל משרד הביטחון וראש אגף התקציבים באוצר, המקורות ליישום הצעדים יהיו מתקציב משרד הביטחון.
  5. התוכנית הלאומית תכלול: שיפור איכות השירות של אגף השיקום וקיצור וייעול ההליכים, לרבות שימוש באמצעים דיגיטליים.
  6. עיגון המודל שהציעה הוועדה בראשות ראם עמינח, שעיקרו קביעת תגמול חדש שייקבע לפי מידת הפגיעה בכושר העבודה עקב הנכות, וללא תלות במבחני הכנסה או בשאלה האם הנכה עובד או לא.
  7. בחינת אופי פעולתן של הוועדות הרפואיות והדרכים לשיפור הליכי עבודתן.
  8. בחינה של תהליך קבלת ההכרה, במטרה להביא לשיפור ולקיצור הליכי ההכרה.
  9. לשם יישום ההחלטה יוקצו 150 מיליון שקל ב-2021, ו-300 מיליון שקל מדי שנה מ-2022.
  10. מתוך 150 מיליוני השקלים ל-2021, יקצה משרד הביטחון מבסיס תקציבו 75 מיליון שקל, כלומר מחצית הסכום.
  11. מ-2022 יקצה משרד הביטחון 150 מיליון שקל בשנה מבסיס התקציב שלו, שוב מחצית מהתקציב השנתי הכולל.

מארגון נכי צה”ל נמסר בתגובה: “נכי צה”ל ממתינים במאהל מחאה מול משרד האוצר והכנסת לישיבת הממשלה שבה צריכה לעבור רפורמת ‘נפש אחת’. הוויכוחים הפנימיים בממשלה לא נוגעים לנו, ואנו מצפים מכל השותפים, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, להעביר את הרפורמה היום! ‏במידה שהרפורמה לא תעבור, נחזור למחאה ולהפגנות ברחובות בימים הקרובים”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות