נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות7 מילים של זיו שילון מספרות את סיפור השבר בחברה הישראלית

7 מילים של זיו שילון מספרות את סיפור השבר בחברה הישראלית

הספיקה לזיו שילון הצצה חטופה למערכת הפוליטית כדי להבין: "כנראה שהבטחות במדינה שלנו לא נועדו להתקיים"

הספיקה לו, לזיו שילון, הצצה חטופה לבפנים של המערכת הפוליטית כדי להבין את השבר הגדול של החברה הישראלית, ואני מצטט: “כנראה שפצועי צה”ל והלוחמים שהגנו בגופם על המדינה הזו פחות חשובים מפוליטיקה. כנראה שהבטחות במדינה שלנו לא נועדו להתקיים”. 7 מילים מפיו של מ”פ גבעתי לשעבר, שאיבד את ידו בגבול רצועת עזה, מספרות את כל הסיפור.

בציוץ שלו בטוויטר לא נקב שילון בשמות, אבל היה ברור למי התכוון. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ”ץ סירבו להביא אתמול את רפורמת “נפש אחת” לדיון בממשלה, למרות הבטחות קודמות. “נפש אחת” נולדה בעקבות אירוע ההצתה העצמית של איציק סעידיאן, נכה פוסט טראומה מצוק איתן, שעדיין שוכב בבית החולים במצב קשה מאוד.

המקרה של סעידיאן זיעזע את המדינה, בצדק. בשנה האחרונה הבאנו באתר “שווים” עוד ועוד סיפורים בלתי נתפסים על חיילי צה”ל, חלקם לוחמים, שהופקרו, אין מילה אחרת, על ידי אגף השיקום ומשרד הביטחון. “אפקט סעידיאן” והלחץ הציבורי והתקשורתי דחקו את הפוליטיקאים למהר ולנסות לתקן את המצב.

שר הביטחון בני גנץ, מגובה באורח נדיר על ידי ראש הממשלה, מינה את שילון להיות פרויקטור הרפורמה, ויחד עם אנשי משרד הביטחון וארגון נכי צה”ל גובשה במהירות תוכנית מקיפה שנועדה לתקן את תפקודו הלקוי של אגף השיקום, ולהעניק לפצועים ולהלומי הקרב את הטיפול הראוי להם.

זיו שילון ואיציק סעידיאן. צילום: עידו איז’ק

בשבוע שעבר הייתה אמורה הרפורמה להגיע לדיון בממשלה. זה לא קרה. כמה עיתונאים ערניים ששמו לכך לב, כולל כתבנו אביחי חיים, ביקשו לדעת למה, אבל לא זכו לתשובות ברורות. ואז הגיע האסון הנורא במירון, והדיון ברפורמה נדחה שוב, הפעם מסיבות מובנות.

אתמול, כשנראה היה שזה סוף סוף קורה, צץ בשעות הבוקר פוסט של שר האוצר ישראל כ”ץ. וכך הוא כתב: “‘התוכנית’ אותה הציג משרד הביטחון, ללא דיון מעמיק עם כלל משרדי הממשלה וללא מקורות תקציביים מתוך מערכת הביטחון, היא חסרת כל היתכנות, ובהתאם לכך היועץ המשפטי לממשלה לא נתן להעלותה לאישור הממשלה”.

שוב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אשם… בעיתון “גלובס” הלכו לבדוק את העניין. “דווקא נתתי אישור עקרוני להביא את הרפורמה לממשלה”, השיב היועץ בקצרה.

כדי למלא בינתיים את הוואקום של “נפש אחת”, השר כ”ץ הציע רפורמה משלו, שיישומה, לטענתו, ריאלי בהרבה. ממשרד הביטחון הוא דרש להכניס את היד לכיס ולקחת על עצמו מחצית מהמימון של התוכנית, גם ב-2021 וגם בשנים הבאות. השנה, הציע כ”ץ, יעמוד התקציב על 150 מיליון שקל, מתוכם 75 מיליון יגיעו מתקציב משרד הביטחון.

לא חלפו כמה שעות, והתברר שכ”ץ ונתניהו בכלל לא מתכוונים להביא את הרפורמה של משרד הביטחון לממשלה. בום.

במשרד הביטחון לא האמינו. כך גם בארגון נכי צה”ל ובמאהל המחאה של הנכים והלומי הקרב מול הכנסת בירושלים. שילון התראיין הבוקר בכאן ב’ והביע חשש כי אם הכסף לא יעבור (300 מיליון שקל ל-2021, כפי שהובטח) בימים הקרובים, מקרה איציק סעידיאן לא יהיה האחרון. “תהיה אנדרלמוסיה ברחובות”, הזהיר שילון.

גם אחות של סעידיאן, לאה, התראיינה לכאן ב’. “הממשלה בגדה באחי ושרפה אותו מחדש”, אמרה בכעס, “אל תיתנו שיהיו לנו עוד קורבנות”. במקביל, קראה לציבור להגיע מחר (רביעי) למשמרת מחאה מול הכנסת, שתיפתח ב-11:00 בבוקר. היא כבר הבינה: לממשלה הזו אי אפשר להאמין; לנכי צה”ל לא נותר אלא לסמוך על עצמם.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות