נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותאיציק, בזכותך: הממשלה הסכימה על תקציב; רפורמת נכי צה"ל יוצאת לדרך

איציק, בזכותך: הממשלה הסכימה על תקציב; רפורמת נכי צה”ל יוצאת לדרך

המדינה תקצה 300 מיליון שקל לטובת מענה מיידי לנכי צה"ל, בדגש על נפגעי פוסט טראומה. רה"מ: הממשלה תאשר בהקדם

בעוד נכי צה”ל ממשיכים למחות במאהל שהקימו מול הכנסת, הגיעו סוף סוף כל הגורמים הממשלתיים להסכמות לגבי תקצוב רפורמת “נפש אחת”, או בשמה האחר הרפורמה לטיפול בנכי צה”ל והלומי הקרב. להסכמות שותפים משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד האוצר וארגון נכי צה”ל.

ואלה עיקרי ההסיכומים:

1. יוקצה תקציב של 300 מיליון שקל לשם מתן מענה מיידי לצורכי הטיפול והשיקום של נכי צה״ל ומערכת הביטחון, בדגש על נפגעי פוסט טראומה, שיכלול, בין היתר, את אלה:

– הקמת מנגנון מיידי שיסייע לפצועי פוסט טראומה, אשר יכלול הקמת בית מאזן, סיוע פסיכולוגי לבני משפחה, מסלולי הכשרה מקצועית, הפעלת קבוצות תמיכה, הסתייעות בכלבי שירות, סל טיפולים אלטרנטיביים והפעלת מוקד טלפוני מקצועי וייעודי.

– אגף השיקום יתוגבר באופן מיידי ב-60 תקני כוח אדם נוספים, וכן יוקצו תקנים לצה”ל לצורך שיפור התיאום והעברת המידע בין הגופים והליווי של פצועי צה”ל עוד משלב שירותם הצבאי.

2. הצעת המחליטים המרחיבה שתועלה לאישור הממשלה תכלול את מרכיבי הרפורמה הנדרשים לחקיקה ותהליכים נוספים שיתבצעו במהלך החודשים הקרובים, כפי שהוצגו על ידי שר הביטחון, ובהם:

– שינוי מבחן ההכנסה בהוראת שעה וקידום והטמעת רפורמת “ראם עמינח” בתום התקופה.

– מתן סיוע משפטי ללא תנאים.

–  הקמת נציבות תלונות לנכי צה”ל.

– הקלות ביורוקרטיות מיידיות ושינוי תהליך “שער הכניסה” לאגף השיקום.

– הקמת יחידת מחקר באגף לשיקום נכים.

– הוספת תקנים לאגף שיקום בהתייחס לרופאים, עובדים סוציאליים ועובדי רווחה.

–  הקמת ועדה מקצועית שתבחן את המענה בתחומי שיקום, תעסוקה ודיור, בהתאם לתמורות שחלו בשנים האחרונות.

איציק סעידיאן. צילום מסך מחדשות 12

“לאחר מאמצים רבים הגענו לסיכום בין משרדי רה”מ, הביטחון והאוצר, יחד עם ארגון נכי צה”ל, על תקצוב רפורמת אגף השיקום”, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. “נכי צה”ל חשובים ויקרים לנו, ונדרשת רפורמה מיידית ויסודית כדי להבטיח את הסיוע המגיע להם. אנו מחויבים לחיילינו ולוחמינו הגיבורים, ונמשיך לפעול למענם, לסייע וללוות בכל דרך אפשרית. אכנס את הממשלה בהקדם האפשרי כדי לאשר את הרפורמה ולהוציאה לפועל כפי שהובטח”.

שר הביטחון בני גנץ: “אני חש היום גאווה ואחריות גדולה – לאחר שסיכמנו להביא לממשלה את רפורמת ‘נפש אחת’. אישרתי בחיי אלפי מבצעים, תוכניות תקיפה ורפורמות בצה”ל ובמערכת הביטחון, ועדיין זהו אחד המהלכים החשובים והערכיים ביותר שהובלתי, ואמשיך להוביל עד ליישום הרפורמה ומתן המענה הנדרש לנכי צה”ל. אני רואה ברפורמה ובהסכמות שאליהן הגענו עם ארגון נכי צה”ל צו מוסרי ופצע פתוח שאנו מחויבים לסגור ולרפא אחרי שנים רבות של דיונים וקשיים.

“אני מבקש להודות לשר האוצר ישראל כ”ץ על ההירתמות” המשיך גנץ, “לראש הממשלה על הגיבוי למהלך, לשר מיכאל ביטון שהיה שותף לאורך כל הדרך, לזיו שילון שנלחם בעבור כולם, למנכ”ל משרד הביטחון אלוף (במיל’) אמיר אשל, לכלל הצוותים המקצועיים במשרד הביטחון, שעבדו לילות כימים בכדי להשלים את התוכנית ביחד עם משרדי האוצר והמשפטים, וכמובן לארגון נכי צה”ל ובראשו עידן קלימן, על הנחישות, המנהיגות והאחריות שבהן פעלו. גם הבוקר אני נושא תפילה להחלמתו של איציק סעידיאן ומבקש לחזק את בני משפחתו. אנו מחויבים לא רק להביא את הרפורמה לממשלה – אלא גם ליישם אותה בשטח, ואני וכל משרד הביטחון נהיה רתומים למהלך החשוב הזה עד שיושלם”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ

שר האוצר ישראל כ”ץ: “זו זכות גדולה עבורי להוביל את הפתרון שניתן למאבקם המוצדק ביותר של נכי צה”ל, להם מדינת ישראל חייבת חוב שאין לו שיעור ואומדן בעבור תרומתם לביטחון המדינה לאורך כל שנות קיומה. אני רוצה להודות לרה״מ בנימין נתניהו על התמיכה והגיבוי, לשר הביטחון בני גנץ על הירתמותו לנושא, לעידן קלימן, יו”ר ארגון נכי צה”ל, על המאבק ותרומתו לגיבוש ההסכם, ולזיו שילון על תרומתו לקידום ההצעה. קיימת חשיבות עליונה לכך שאנו נספק לציבור זה סיוע נגיש, מהיר ותומך, אשר יביע את הוקרתנו להקרבתם,וייתן להם מענה ראוי, וזאת גם למען יידעו הדורות הבאים של חיילי וחיילות צבא ההגנה לישראל שיצאו להגן על המדינה, שבעת הצורך מדינת ישראל תעמוד לצידם, תגן עליהם ותתמוך בהם. אני מתפלל לרפואתו השלמה של איציק סעידיאן, ומקווה שהוא יזכה לראות את הרפורמה שיוצאת לדרך בזכותו, ולכבודם של כל נכי צה”ל ומערכת הביטחון”.

יו”ר ארגון נכי צה”ל, עידן קלימן: “היום אנו בהנהגת ארגון נכי צה״ל ביחד עם ממשלת ישראל, מתחילים לתקן עוול ארוך שנים, ממנו סבלו נכות ונכי צה”ל ובני משפחותיהם לאחר שהקריבו את גופם ונפשם לביטחון המדינה. לכל אורך הדרך נאבקנו רק על מה שמגיע לפצועים, לפוסט טראומתיים, ולכל נכי ונכות צה”ל באשר הם. על הכרה ושער כניסה מכבד, מקבל וראוי, על טיפול מותאם ומתקדם, ועל יחס מחבק וחם, כפי שנכי צה”ל ראויים לו. אני מודה ביום זה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שר הביטחון מר בני גנץ ושר האוצר מר ישראל כץ ולכל צוותי הביצוע במשרדיהם אשר התעלו מעל לכל שיקול ושמו את טובת נכי צה”ל בראש סדר העדיפות הלאומית ומתוך כך את טובת מדינת ישראל, לפני הכל ומצאו את הדרך להעביר את הרפורמה החשובה הזו, שעמלנו עליה מאז כניסתי לתפקיד לפני כשנתיים.

ביום זה, כמובן לא נשכח את אחינו איציק סעידיאן, שלצערנו עשה את המעשה הנורא מתוך תהומות היאוש. בשם משפחת פצועות ופצועי צה”ל וכוחות הבטחון, אני מאחל ומתפלל לרפואתו ולחזרתו המהירה לחיק משפחתו״.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות