נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותבשעה טובה: הממשלה אישרה את הרפורמה של נכי צה"ל והלומי הקרב

בשעה טובה: הממשלה אישרה את הרפורמה של נכי צה”ל והלומי הקרב

נתניהו: "עם השנים חלה התרופפות בטיפול בהם". גנץ: "כשלוחם נכנס לקרב, לא מעניין אותי מה היה לו בבית לפני כן"

בשעה טובה: רפורמת “נפש אחת”, לטיפול בנכי צה”ל ובהלומי הקרב, אושרה לפני שעה קלה בישיבת הממשלה. לפני הישיבה חתמו מנכ”ל משרד הביטחון אמיר אשל ויו”ר ארגון נכי צה”ל עידן קלימן על מסמך שיתוף פעולה בין הארגון לבין המשרד.

הישיבה התקיימה היום, באופן חריג, בבניין עיריית ירושלים, וזאת לציון יום ירושלים. אחד הנושאים שעמדו על הפרק, כאמור, הוא הרפורמה, שנועדה לתקן את הליקויים הקשים בדרך הטיפול של אגף השיקום של משרד הביטחון בנכי צה”ל בכלל ובהלומי הקרב בפרט. לפני כמה שבועות עלה הנושא לסדר היום הציבורי עם המעשה המזעזע של איציק סעידיאן, נכה צה”ל עם פוסט טראומה, שמתוך מצוקה הצית את עצמו במשרדי אגף השיקום בפתח תקווה. סעידיאן עדיין שוכב בבית החולים תל השומר במצב קשה מאוד.

“מדינת ישראל הייתה ידועה במשך שנים, בצדק, כמדינה ששומרת ודואגת לחייליה ששירתו אותה בהגנה על ביטחונה ונפגעו במהלך שירותם, אם בקרבות או במהלך שירותם”, אמר בפתח הישיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו. “השם שיצא לנו בעולם היה מוצדק לחלוטין, משום שהוא ביטא באמת את היחס האמיתי הזה שנטוע עמוק בלב אזרחי ישראל. אבל מנגד, אי אפשר להכחיש שבמהלך השנים חלה התרופפות מסוימת, כפי שקורה בכל ממסד ביורוקרטי, ויש צורך לרענן את המחויבות שלנו גם ברפורמות וגם בתקציבים. זהו הצעד המתבקש והנכון לעשות, באמת הגיע הזמן”.

שר הביטחון בני גנץ, מנכ”ל המשרד אמיר אשל ויו”ר ארגון נכי צה”ל עידן קלימן לפני ישיבת הממשלה

שר הביטחון בני גנץ המשיך את דבריו: “אני גאה שהנושא הזה מובא לממשלה, ואני מבקש להודות לראש הממשלה על הגיבוי, לשר האוצר על שיתוף הפעולה, לשר מיכאל ביטון שעבד קשה מאוד בנושא זמן רב, למנכ”ל המשרד, לראש האגף המכהן, לארגון נכי צה”ל ולכל השותפים לעשייה. רפורמת ‘נפש אחת’ היא יותר מאשר לסייע לאגף השיקום. רפורמת ‘נפש אחת’ משמשת חוב מוסרי. יש לרפורמה משמעויות תקציביות, אבל היא מהווה בעיקר חוב מוסרי כלפי מי שלחמו ולא פסקו להילחם. אלו שגוררים איתם פציעה פיזית או פציעה שקופה.

“ואולי יש דבר אחד יותר חשוב מהכל”, הוסיף גנץ, “וזה ההכרה בלוחמינו, שהם לא יצטרכו להוכיח דבר וחצי דבר. לא משנה לי כשלוחם גולני או חייל אחר נכנס לקרב, איזה תקדימים היו לו בבית לפני כן. ברגע שהוא נכנס לתוך הקרב הזה, הוא ייצג את מדינת ישראל, ואם הוא נפצע בו, זו נקודת האפס שממנה מתחילים להסתכל על הדברים – גם פיזית וגם נפשית, ואנחנו נקפיד שכך יהיה ונתאים את כל המדיניות לעניין הזה. אנחנו נשלים את הרפורמה הזאת בצורה מלאה במהלך שלושת החודשים הקרובים. אני חוזר ומבקש יחד איתכם להתפלל לשלומו של איציק סעידיאן”.

“כולנו איציק סעידיאן”. הפגנת נכי צה”ל בתל אביב

ואלה עיקרי הרפורמה:

1. יוקצה תקציב של 300 מיליון שקל לשם מתן מענה מיידי לצורכי הטיפול והשיקום של נכי צה״ל ומערכת הביטחון, בדגש על נפגעי פוסט טראומה, שיכלול, בין היתר, את אלה:

– הקמת מנגנון מיידי שיסייע לפצועי פוסט טראומה, אשר יכלול הקמת בית מאזן, סיוע פסיכולוגי לבני משפחה, מסלולי הכשרה מקצועית, הפעלת קבוצות תמיכה, הסתייעות בכלבי שירות, סל טיפולים אלטרנטיביים והפעלת מוקד טלפוני מקצועי וייעודי.

– אגף השיקום יתוגבר באופן מיידי ב-60 תקני כוח אדם נוספים, וכן יוקצו תקנים לצה”ל לצורך שיפור התיאום והעברת המידע בין הגופים והליווי של פצועי צה”ל עוד משלב שירותם הצבאי.

2. הצעת המחליטים שאושרה בממשלה כוללת:

– שינוי מבחן ההכנסה בהוראת שעה וקידום והטמעת רפורמת “ראם עמינח” בתום התקופה.

– מתן סיוע משפטי ללא תנאים.

–  הקמת נציבות תלונות לנכי צה”ל.

– הקלות ביורוקרטיות מיידיות ושינוי תהליך “שער הכניסה” לאגף השיקום.

– הקמת יחידת מחקר באגף לשיקום נכים.

– הוספת תקנים לאגף שיקום בהתייחס לרופאים, עובדים סוציאליים ועובדי רווחה.

–  הקמת ועדה מקצועית שתבחן את המענה בתחומי שיקום, תעסוקה ודיור, בהתאם לתמורות שחלו בשנים האחרונות.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות