נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאלה הדגשים של פיקוד העורף לאנשים עם מוגבלות בזמן חירום

אלה הדגשים של פיקוד העורף לאנשים עם מוגבלות בזמן חירום

איך לבחור נכון את המרחב המוגן, מה מומלץ לקחת לממ"ד, וגם: כיצד להכין אנשים עם מוגבלות שכלית לרגעי האזעקה

בעקבות ההסלמה הביטחונית וירי הטילים על ישראל, אנו מביאים לכם את הנחיות פיקוד העורף, עם דגשים מיוחדים עבור אנשים עם מוגבלויות, כפי שנאספו על ידי עמותת “נגישות ישראל”, וגם מופיעים באתר העמותה.

דגשי פיקוד העורף לאנשים עם מוגבלויות:

בחרו את המרחב המוגן מראש, על פי הנחיות פיקוד העורף, והכינו את הדרך המובילה אליו בהתאמה לצרכים שלכם. בדקו מסדרונות, חדרי מדרגות וכל חלק במרחב המוגן – סלקו מכשולים שעלולים למנוע מכם לנוע בבטחה.

הכניסו למרחב המוגן אמצעי תקשורת שאתם מתמצאים בהפעלתם (רדיו, טלוויזיה, מחשב וכד’), כדי להאזין להוראות פיקוד העורף. ודאו שחפצים חיוניים יהיו במקום קבוע, מזוהה ונוח לגישה.

בחרו את המרחב המוגן בהתאם לזמן העומד לרשותכם וליכולות הפיזיות שלכם להגיע אליו בזמן מרגע הישמע האזעקה – ממ”ד, מקלט, חדר מדרגות פנימי. במידה שאין – חדר פנימי שבו מינימום קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. אין לבחור מקלחת או שירותים, יש להתרחק מקרמיקה, חרסינה וזכוכיות שיכולות להתנפץ. אין להימצא ברחבת כניסה לבניינים, מחשש לרסיסים והדף כתוצאה מנפילות טילים בסמוך לבניינים.

הנחיות התגוננות בעת הישמע אזעקה/קבלת התרעה:

בהישמע אזעקה או קבלת התרעה באחד מאמצעי ההתרעה שברשותכם, יש להיכנס למרחב המוגן שבחרתם במסגרת פרק הזמן העומד לרשותכם.

היו מוכנים למקרים שבהם אי אפשר יהיה להשתמש במעלית, ויצטרכו לשאת אתכם ללא כיסא הגלגלים האישי שלכם. היו מוכנים לאפשרות של תקר בגלגל. הכינו ערכה לתיקון התקר ולמילוי אוויר בהתאם לצורך, או לחלופין הכינו פנימיות רזרביות ומשאבה.

לנעזרים בעובדים זרים, הסבו את תשומת לבם לפרסומים בשפות שונות באמצעי התקשורת, וכן באתר האינטרנט ובמרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 104.

 ניתן לקבל התרעות במספר דרכים:

יישומון פיקוד העורף להורדה מחנות האפליקציות, זימוניות – בידי חלק מאוכלוסיית החירשים קיים מכשיר זימונית מחברת ביפר. מכשירים אלו יאפשרו קבלת התרעה לפי אזורים רחבים יחסית.

למטפלים או בני משפחה של אנשים עם מוגבלות שכלית:

הכינו רשימה קצרה כתובה או מצוירת, ובה פירוט של מה צריך לעשות האדם עם המוגבלות השכלית בצעדים קצרים ופשוטים. שלבו עזרי תקשורת בערכת החירום כגון תמונות, משפטים קצרים וכו’. יש לשמור סוללות רזרביות עבור כלי תקשורת ניידים. תרגול תכוף בשגרה יאפשר לאדם עם המוגבלות השכלית לזכור מה לעשות, ויסייע לו להישאר רגוע יותר כאשר מתרחש מצב חירום.

שירותים נגישים לשהייה במקלט או בממ”ד שאין בו שירותים נגישים:

קיים מענה לאנשים עם נכות ביישובי הדרום, שאינם יכולים לשהות במקלט או בממ”ד שאין בו שירותים נגישים. בעמותת מילבת ניתן לקבל ללא תשלום “ערכת עמלן” שהופכת מקלט, אזור פינוי המוני וממ”ד למרחב עם שירותים נגישים, המותאמים לקשישים ולאנשים עם נכות. לפרטים בטלפון: 050-5624578, 050-5392444  פקס: 03-5357812 דוא”ל [email protected].

פיקוד העורף עומד לרשותכם בערוצים השונים – בטלפון 104 (מענה בשפות שונות), במסרון 052-9104104, באתר האינטרנט www.oref.org.il, בפייסבוק פקע”ר.

כנסו להנחיות לאנשים עם מוגבלות באתר פיקוד העורף:

https://www.oref.org.il/12410-he/Pakar.aspx?tab=12487&parentCategory=12486&hash=12532

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות