נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותממחר: תתאפשר למידה בחינוך המיוחד בכפוף לעמידה בתנאי המיגון

ממחר: תתאפשר למידה בחינוך המיוחד בכפוף לעמידה בתנאי המיגון

כך הוחלט הלילה בהתייעצות בין משרד החינוך לפיקוד העורף. הלימודים הפיזיים יתקיימו מצפון לעוטף עזה בכל הארץ

עם החזרה של מערכת החינוך  מחר (ד’) ללימודים פיזיים או למתכונת של לימודים מרחוק, גיבש משרד החינוך בעבור בתי הספר מסמך עם דגשים פדגוגיים וארגוניים בעת החירום. יודגש, כי הלימודים מתקיימים בכפוף להנחיות פיקוד העורף, ובהתאם לזאת גם מתכונת הלימודים.

בהתאם להנחיית שר החינוך, יואב גלנט, במסמך ניתן דגש מיוחד על מתן מענים רגשיים וחברתיים בהתאם לגיל הרלוונטי – החל מגן ועד י”ב.

בדגשים:

•           יצירת סדר יום חינוכי בתקופת החירום.

•           הפגת מתח, הפחת תקווה וזימון פעילויות אוורור והפגה.

•           עידוד גמישות, הסתגלות והתנהלות אחראית במצב החירום.

•           חיזוק החוסן האישי של כלל הגננות, צוותי ההוראה והתלמידים, בהתמודדות עם מצבי חירום.

•           חיזוק תחושת השייכות לקבוצת הגן, הכיתה, השכבה ובית הספר, עידוד שיתוף רגשי וחברתי, שיח מותאם, תומך ומעודד.

•           שמירה על רצף פדגוגי-לימודי וטיפולי, בהתאם לנסיבות.

•           גמישות לצוותי החינוך – הם יכולים להציע פתרונות מקומיים בהתאם לצורכי האוכלוסייה. הצוותים מוזמנים להציע חלופות מותאמות, לגלות גמישות בזמני הפעילות, משך הפעילות ואופן העברתה.

•           מתן אמון בצוותים החינוכיים – יש ביכולתם לתת מענים מותאמים למגוון הצרכים של הילדים והוריהם באופן מיטבי.

•           בחירה של הפעילויות החינוכיות על ידי הילדים והוריהם.

כמו כן, כולל המסמך מערכי שיעור בנושא “שותפות ואחדות”. בהתאם להנחיית שר החינוך בתי הספר ידונו באמצעותו באירועי השעה.

להלן קישורית למסמך המתכלל:

https://covidedu.cdn.openfox.io//w/upload/covidedu/b/bb/למידה_בשעת_חירום.docx.pdf .

הלימודים בחינוך המיוחד

•           בהתאם להנחיות פיקוד העורף, החל ממחר (יום ד’) תתאפשר למידה בחינוך המיוחד במקומות בהם תנאי המיגון עומדים בדרישות פיקוד העורף:

עוטף עזה

•           לא תתקיים למידה פיסית במוסד החינוכי. הלמידה והמענים יימשכו מרחוק.

•           תלמידים המתגוררים באזור התגוננות זה ולומדים מחוץ לאזור התגוננות זה – לא יוסעו למוסד החינוכי בו לומדים בשגרה.

•           תלמידים המתגוררים מחוץ לאזור התגוננות זה ולומדים באזור התגוננות זה – לא יוסעו למוסד החינוכי בו לומדים בשגרה.

מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, שפלה , דן, שרון, ירקון

•           הלימודים במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו בכל מקום המאושר על ידי פיקוד העורף בהתאם לשיקול הדעת של מנהל המחוז ובתיאום עם הרשות המקומית בה פועל המוסד החינוכי. בהחלטה יש להתחשב ביכולות והאפשרויות העומדות לרשות המחוזות והרשויות (בהתייחס להיבטים כגון: זמינות כוח אדם, קיומם של מרחבים מוגנים וכו’).

•           הלימודים באזורים אלה יתקיימו אך ורק במרחב מוגן תקני.

•           תלמידים יוסעו ללימודים באזור התגוננות זה בכפוף להנחיות.

שר החינוך יואב גלנט

יש לציין כי מי שחוזר בשלב זה ללימודים במוסדות החינוך הם רק ילדי החינוך המיוחד “הקלאסי”, כלומר תלמידים במוסדות של החינוך המיוחד או בכיתות קטנות (תקשורת, התנהגותי וכו’). הילדים המשולבים ילמדו בשלב זה מרחוק יחד עם חבריהם לכיתה, וכנ”ל לגבי תלמידי בתי הספר המכילים.

בגרויות

בחינת הבגרות במתמטיקה תתקיים מחר (ד’) באזורים בהם התיר פיקוד העורף פעילות חינוכית כבשגרה. ביישובים שבטווח 40-80 ק”מ וביישובים נוספים אשר הוחרגו על פי פיקוד העורף בגבול ה- 40 ק”מ, הבחינה תתאפשר על פי בחירת בתי ספר ובלבד שיתקיימו במרחב מוגן תקני. במוקמות בהם לא תתאפשר הבחינה מחר, היא תתקיים במועד החלופי הנוסף ב- 9.6.2021.

•           במקומות שבהם אי־ אפשר יהיה להעביר את השאלונים לכספות בשל הנחיות המשטרה ופיקוד העורף, יישלחו הבחינות דרך מערכת מטה בחינות.

•           במקרים חריגים ורק באישור בכתב ממטה בחינות, תאושר השגחה בבחינות של מורים מתוך צוות בית הספר שאינם מלמדים את המקצוע .

•           בתי ספר המבקשים כי תלמידיהם ייבחנו מחוץ לאזורי העימות, נדרשים להוציא הודעה למטה הבחינות ולעמוד בקשר עם בית הספר המארח. על בית הספר המארח לעמוד בקשר עם חברת ההשגחה לשם אספקת משגיחים לתלמידים הנוספים.

מספר הטלפון במרכז התמיכה: 073-3938866

•           מתן גמישות לבית הספר באזורים המועדים, גם להיבחנות באופן חלקי.

•           שמירה על שגרת היבחנות מקסימלית, בתוך הצמדות להנחיות פיקוד העורף ומשטרת ישראל.

•           תתאפשר הזנת ציון שנתי עד שעה 09:00 בבוקר הבחינות במתמטיקה.

•           עקב השיבוש בלוח הבחינות הבית ספרי, נאשר הזנת ציונים בית ספריים על כלל הבחינות במקצועות ההומניים עד לתאריך ה-  1.7.2021.

קייטנות וסדנאות דיגיטאליות

•           המשרד מנגיש לתלמידים בכיתות ג’-ו’ סדנאות העשרה מקוונות, בנושאים שונים, בהם: בניית משחקים, אנימציה, עיצוב, תכנות, כלים דיגיטליים ועוד. הסדנאות יתקיימו כל יום החל מהשעה 13:00 ועד ל- 18:00.

להלן קישורית לסדנאות:

https://parents.education.gov.il/prhnet/gov-education/corona/digital-workshop

תוכנית אירוח והפגה לתלמידים מעוטף עזה והדרום

•           על רקע המציאות הביטחונית השוררת ביישובי העוטף והדרום, המשרד הוציא עד כה כ- 800 תלמידים מהחטיבה העליונה (כיתות ז-יב) להפגה שבין יום אחד ועד שלושה, ביישובים מרוחקים. התלמידים מתארחים באכסניות נוער באילת, בבית שאן, בשלומי, בחיפה, במשמר העמק, בחד נס ובעברון.

•           את התלמידים מלווים רכזי נוער, מתנדבי שנת שירות ומתנדבי השירות הלאומי.

•           פעילויות אירוח נוספות – עשרות פעילויות אירוח נערכות גם על ידי מחוזות משרד החינוך. בין הקהילות המארחות: כפר הנוער תום חרב לאת, מ.א. עמק חפר, כפר הנוער בן שמן, מ.א. חבל מודיעין, כפר הנוער כדורי-מ.א. גליל תחתון, כפר הנוער נהלל-מ.א. עמק יזרעאל, ישיבת חיספין-מ.א. גולן, כפר הילדים עפולה, כפר הנוער מבואות ים, מ.א. עמק חפר, כפר הילדים כרמיאל, קיבוץ דגניה, נהריה, יבניאל, טבריה, עפולה, קרת שמונה, קיבוץ אשדות יעקב. פעילויות אירוח אלו נותנות מענה למאות תלמידים מאזורי ההתגוננות.

עוד בנושא:

בהסתדרות המורים הבהירו: מתנגדים ללימודים מחר בחינוך המיוחד

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות