נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותתכירו את השכלולים החדשים של אפל עבור משתמשים עם מוגבלות

תכירו את השכלולים החדשים של אפל עבור משתמשים עם מוגבלות

הפיצ'רים החדשים מבקשים להפוך את החיים של אנשים נכים, עיוורים, חירשים וגם אוטיסטים לקצת יותר קלים

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה אתמול על השקת שורת תכונות חדשות במכשיריה, המיועדות לאנשים עם מוגבלות בתנועה, בראייה, בשמיעה ובקוגניציה. טכנולוגיות הדור הבא הללו, אומרים בחברה, מייצגות את האמונה של אפל כי נגישות היא זכות אנושית בסיסית.

אז מהם הפיצ’רים החדשים, שאמורים להפוך את החיים של אנשים עם מוגבלות לקצת יותר קלים? בהמשך השנה, למשל, אנשים עם מוגבלות בגפיים יוכלו לנווט ב-Apple Watch באמצעות AssistiveTouch; מכשירי iPad יצוידו בטכנולוגיית מעקב עיניים לשם שליטה פשוטה יותר; עבור קהילת העיוורים ולקויי הראייה, קורא המסך VoiceOver יהפוך לחכם יותר ויאפשר לחקור אובייקטים בתוך תמונות; בשביל אנשים עם קושי בוויסות החושי, אפל מציעה צלילי רקע חדשים שיעזרו למזער הסחות דעת; ולחירשים וכבדי שמיעה, Made for iPhone (MFi) יתמוך בקרוב במכשירי שמיעה דו כיווניים חדשים.

בנוסף, אפל משיקה ממש היום שירות בשם SignTime, שמאפשר ללקוחות לתקשר עם AppleCare ועם שירות הלקוחות הקמעונאי באמצעות שפת הסימנים האמריקאית (ASL) בארה”ב, שפת הסימנים הבריטית (BSL) בבריטניה ושפת הסימנים הצרפתית (LSF) בצרפת, וכל זה דרך דפדפן האינטרנט. בהמשך יש תוכניות להתרחב למדינות נוספות, אולי גם ישראל.

“הצוותים שלנו עובדים ללא הפסקה כדי לבנות נגישות לכל מה שאנחנו מייצרים”, אמרה שרה הרלינגר, המנהלת הבכירה של אפל למדיניות ויוזמות גלובליות. “בעזרת התכונות החדשות אנו דוחפים את גבולות החדשנות, ואנחנו לא יכולים לחכות כדי לשתף אותן עם המשתמשים שלנו”.

Apple Watch בגרסה נגישה

כדי לתמוך במשתמשים עם מוגבלות בניידות, אפל מציגה תכונת נגישות חדשה – AssistiveTouch – עבור השעון שלה Apple Watch. התכונה מאפשרת למשתמשים עם מוגבלות בגפיים העליונות ליהנות מהיתרונות של Apple Watch מבלי לגעת בתצוגה או בבקרות. באמצעות חיישני תנועה מובנים, יחד עם חיישן דופק אופטי ולמידת מכונה, Apple Watch יכול לזהות הבדלים דקים בתנועת השרירים ובפעילות הגידים, המאפשרים למשתמשים לנווט באמצעות הידוק או צביטה בלבד. כך, למשל, יוכלו לקוחות עם מוגבלות בגפיים לענות ביתר קלות על שיחות נכנסות, לשלוט על מה שקורה על המסך ולגשת למרכז ההודעות, מרכז הבקרה ועוד.

לשלוט באייפד עם העיניים בלבד

iPadOS יתמוך בקרוב במכשירי מעקב עיניים, או במילים אחרות, יאפשר לאנשים לשלוט ב- iPad באמצעות עיניהם בלבד. בהמשך השנה, מכשירי MFi (Made for iPhone) תואמים יאפשרו למשתמש לעקוב אחר מבטו של אדם אחר על המסך, ולבצע פעולות דרכו במעין קשר עין מורחב.

לחקור תמונות לעומק

אפל גם מציגה תכונות חדשות עבור VoiceOver, קורא מסך מוביל בתעשייה לקהילת העיוורים ולקויי הראייה. מעתה, המשתמשים יוכלו לחקור עוד פרטים המופיעים בתמונות, כמו אנשים, טקסט, נתוני טבלה ואובייקטים נוספים. לדוגמה, משתמשים יוכלו לנווט בתצלום של קבלה כמו בטבלה: לפי שורה ועמודה, עם כותרות טבלה. VoiceOver יכול גם לתאר את המיקום של האדם יחד עם אובייקטים אחרים בתמונות – כך שאנשים יוכלו לחיות מחדש זיכרונות בפירוט רב.

תמיכה במכשירי שמיעה דו כיווניים

בעדכון משמעותי לתוכנית מכשירי השמיעה MFi, אפל מוסיפה תמיכה במכשירי שמיעה דו כיווניים חדשים. המיקרופונים במכשירי השמיעה הללו מאפשרים לאנשים חירשים או לקויי שמיעה לנהל שיחות טלפון ו FaceTime ללא ידיים. דגמי הדור הבא של שותפי MFi יהיו זמינים בהמשך השנה.

אפל תתמוך גם בזיהוי תוכניות שמע – תרשימים המציגים את תוצאות בדיקת השמיעה – באמצעות האוזניות שלה. כך, משתמשים יוכלו להתאים בקלות את האודיו שלהם לתוצאות בדיקות השמיעה העדכניות ביותר שלהם, המיובאות מנייר או מקובץ PDF. ההתאמות באוזניות יידעו להגביר צלילים רכים ולבחור תדרים מסוימים, כך שיתאימו לשמיעת המשתמש.

צלילי רקע

עבור אנשים עם קושי בוויסות החושי (מאפיין מאוד אוטיסטים), אפל מציגה צלילי רקע חדשים שיעזרו למזער הסחות דעת ולעזור למשתמשים להתמקד, להישאר רגועים או לנוח. רעש מאוזן, בהיר או כהה, כמו גם צלילי אוקיינוס, גשם או זרם מים, מנגנים ברציפות כדי להסוות רעשים לא רצויים, והצלילים מתערבבים או נשברים מתחת לצלילי שמע אחרים.

עוד פיצ’רים שיגיעו מאוחר יותר השנה

  • פעולות קול יחליפו לחצנים פיזיים ומתגים בצלילים הפשוטים ביותר, עבור משתמשים שמתקשים בדיבור ועבור אנשים עם יכולת תנועה מוגבלת.
  • ניתן יהיה להתאים הגדרות תצוגה וגודל טקסט בכל אפליקציה למשתמשים עם עיוורון צבעים או אתגרי ראייה אחרים, כדי להקל על השימוש היומיומי.
מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות