נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהתאום של אשטון קוצ'ר: "כשילדים לעגו למוגבלות שלי, הוא נלחם עבורי"

התאום של אשטון קוצ’ר: “כשילדים לעגו למוגבלות שלי, הוא נלחם עבורי”

בראיון ל"Today" שיתף מייקל קוצ'ר בכעס על אחיו כשחשף בטלוויזיה את שיתוק המוחין שלו, "אבל מאז הבנתי שהוא עשה איתי חסד"

מייקל ואשטון קוצ’ר. צילום מיוטיוב

מאת ג’ני בלו

אתם בטח זוכרים אותו כ”מייקל קלסו” מהסדרה “מופע שנות השבעים”, כמחליפו של צ’רלי שין בסדרה “שני גברים וחצי”, מסרטים כמו “אפקט הפרפר”, “ג’ובס” ועוד, אבל אשטון קוצ’ר הוא הרבה יותר משחקן, מפיק ודוגמן. הוא גם יזם ומייסד חברות סטארט אפ, פילנתרופ, פעיל חברתי, איש משפחה, וגם (לא כולם יודעים) אח אוהב ומסור למייקל, התאום שלו, שמתמודד עם שיתוק מוחין.

מייקל קוצ’ר, בן 43 (הגיח לעולם חמש דקות אחרי אשטון), נולד עם שיתוק מוחין, המשפיע על שמיעתו, דיבורו, ראייתו ועל תפקוד יד ימין, אך בנוסף נולד גם עם קרדיומיופתיה, שהיא מחלה בשריר הלב. אשטון הצהיר בעבר כי שקל להתאבד בגיל 13 כדי לתרום את ליבו לאחיו. למרבה המזל, אביהם הגיע למקום ובכך מנע את מותו. בהמשך אשטון אף בחר ללמוד הנדסה ביוכימית, במטרה למצוא מרפא למחלת הלב של מייקל.

כאשר היו ילדים, מייקל תמיד נאבק להתיידד עם כולם וליצור חברויות, אבל סבל מהצקות, משמות גנאי ומבריונות. “אני זוכר שפעם כמה בריונים הציקו לי וקראו לי בשמות, אבל אשטון נלחם בהם”, סיפר בסוף השבוע האחרון בראיון ל”Today”. “הוא נלחם עבורי ודרש מהם שיתייחסו אליי בכבוד. הוא גם לא הסכים לישון אצל חברים, אלא אם גם אני אצטרף. הוא תמיד טען שאנחנו עסקת חבילה, וזה מעיד עליו המון”.

לפני 17 שנים חשף אשטון את לקותו של אחיו בטלוויזיה הארצית. “הייתי נסער מהעובדה שהוא פירסם את היותי לוקה בשיתוק מוחין בפני הציבור”, שיתף מייקל בראיון. “כעסתי עליו כי מעולם לא רציתי להיות הפנים של השיתוק מוחין וגם לא דיברתי על זה. אמרתי לו את זה. אבל היום אני מודה לאשטון על ההזדמנות שנתן לי להיות אני, לאחר שנים רבות שבהן התמודדתי עם הקשיים לבד, ובמיוחד על העובדה שאני יכול לסייע לאחרים במצבי”.

מייקל (מימין) ואשטון כילדים. צילום מהאלבום המשפחתי

בימים אלה מייקל משמש כדובר של קרן ארצית לשיתוק מוחין, ומעיד כי הוא מאושר מהחשיפה. “כיום אני אוהב את מי שאני”, הוא אומר, “אני אוהב את היכולת להשפיע ולגעת בחיים של אנשים. אשטון עשה עבורי את החסד הכי גדול אי פעם, ולא הייתי מסוגל לעשות את כל זה אילולא המכשולים בחיי, או כפי שאני קורא להם – ההזדמנויות”. 

“למייקל יש מוסר עבודה מדהים וחמלה רבה לאחרים”, אומר אשטון על אחיו. “הפעולות היומיומיות שלו מזכירות לי שהחיים לא קשורים ללרוץ מסביב לקשיים, אלא לרוץ דרכם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות