נושאים קשורים

בית הספר לילדה הנכה: “אל תגיעי למסיבת הפורים”

מעיין בת ה-10 מאבן יהודה הפכה לסיעודית בעקבות תאונה במהלך טיול שנתי. כעת טוענים בבית הספר: "הגעתה תעורר טראומה". הורים: "לא נשלח את הילדים אם מעיין לא תגיע"

בתם של ברוס וויליס ודמי מור: אני אוטיסטית

טלולה וויליס שיתפה את עוקביה באינסטגרם כי קיבלה את האבחון בקיץ האחרון. בפוסט חשוף היא צירפה סרטון מהילדות עם אביה: "תאמרו לי שאני אוטיסטית מבלי לומר לי שאני אוטיסטית"

כך תפגע העלייה בשכר המינימום בציבור גדול של נכים

מ-1 באפריל: עשרות אלפי נכים ייאלצו לשלם שכר גבוה יותר למטפלים זרים. יו"ר "נכה לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן: "הם יצטרכו להוציא כסף מהכיס מדי חודש"

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"
הסתדרות 480-100

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה
ראשיאוטיזםרצף כישרונות: לעילי רגב, הצעיר האוטיסט מבית הקפה, יש תערוכה חדשה

רצף כישרונות: לעילי רגב, הצעיר האוטיסט מבית הקפה, יש תערוכה חדשה

בזמן הקורונה, כשבית הקפה נסגר, הספיק עילי לצייר 70 ציורים, וכעת הם מוצגים בתערוכה שלו בסינמטק תל אביב

עילי רגב (במרכז) עם אימו שולמית ואחיו התאום יוני בתערוכה בת”א

אתם ודאי זוכרים את הכתבות המרגשות על עילי רגב (23), צעיר על הרצף האוטיסטי, שאימו פתחה עבורו בית קפה בשם “אצל עילי” במושב חגלה. אז עילי, כך מתברר, הוא לא רק אופה ומארח מוצלח, הוא גם אמן מוכשר. לפני כשבוע ביקרנו בתערוכה החדשה שלו, המוצגת בסינמטק תל אביב, וגם שוחחנו עם אימו שולמית, שהיא “המנוע” שמאחוריו. לא רחוק מהסינמטק, בשכונת פלורנטין, חולק היום עילי דירה עם אחיו התאום יוני, שבהחלטה לא מובנת מאליה עבר יחד איתו לעיר הגדולה.

בתקופת הקורונה, כמו רוב העסקים בישראל, בית הקפה המשפחתי היה סגור (בינתיים הוא נסגר סופית, ובקרוב ייפתח מחדש בשרונה מרקט בתל אביב), ועילי ניצל את הזמן הפנוי כדי לצייר במשך שעות ארוכות מדי יום. התוצאה הייתה 70 ציורים על קנבס שנערמו בבית הקפה, אשר הפך להיות הסטודיו של עילי. עם תוצרת כזו, חשבה לעצמה שולמית, למה לא להפיק תערוכה, ושעוד אנשים ייהנו מהיצירה הייחודית של בנה.

“עילי מצייר בצבעי אקריליק על ידי טבילת מקלות והנחה שלהם על הקנבס”, שולמית מספרת לאתר “שווים”. “הוא מייצר מרבדים יפהפיים של טקסטורות בהמון צבעים ומרקמים. כשהתחילה הקורונה לא הייתה אפשרות לעשות הרבה, ועילי, שהוא אדם חרוץ ורוצה להיות בעשייה, הקדיש את רוב הזמן שלו לציור”.

שיטת הציור של עילי היא סיפור בפני עצמו. “הוא מצייר בסגנון האבוריג’יני של הילידים האוסטרלים”, מסבירה אימו, “זה בעצם ציור מדיטטיבי של אוסף נקודות שיוצרות תמונה גדולה. הציור הזה מאוד מאפיין את עילי, שהוא שקט ואוהב להתבונן באנשים, ומצליח להתחבר לאנשים ברמה מאוד עמוקה ולראות את נבכי הנשמה של האדם. בציורים הוא מבטא את מה שהוא לא תמיד מצליח לבטא במילים. העולם הפנימי שלו מתגלה דרך הציור”.

לשם מה פתחתם את התערוכה?

“עילי מצייר מגיל צעיר מאוד. כשהצטברו הציורים בבית הקפה הראינו אותם לאנשים, וההתעניינות הייתה גדולה. עוד ועוד אנשים ביקשו לראות את הציורים, ואז החלטנו לפתוח תערוכה, שתעזור לחשוף את עילי ואת האמנות שלו לעולם. הציורים שלו מאוד משמחים ונוגעים, והפידבקים מאנשים מאוד מרגשים”.

ציור מדיטטיבי בסגנון אבוריג’יני. קיר התערוכה של עילי

מה המסר שאתם רוצים להעביר?

“המסר הוא שלעילי יש יכולות כמו לכל אמן. רק צריך לתת הזדמנות, ואז כל האוצרות החבויים האלו מתגלים ומפתיעים את כולם. התערוכה היא הזדמנות להעביר את המסר החשוב הזה לקהילה. להראות כמה העולם של אנשים עם צרכים מיוחדים עשיר, וכמה הם יכולים ללמד ולהעשיר אחרים”. 

מה אתם מקווים שייצא מהתערוכה?

“אנחנו שואפים לאפשר לעילי להמשיך ליצור ולהתפתח בתחום האמנות, וגם להשפיע על הקהילה. לתת השראה שאם הולכים אחרי החלומות ומתמידים, אז החלומות מתגשמים. בהשראת הציורים של עילי, חברת ‘פוקס הום’ יצרה קולקציה בשם Be Unique של כלים, שנמכרת בימים אלו בחנויות ובאונליין. אז עילי בהחלט מגשים כבר חלק מהחלומות וחי חיים זקופים למרות הקשיים והאתגרים”. 

התערוכה מוצגת בסינמטק ללא עלות ולקהל הרחב עד 19 ביוני בין השעות 8:00 ל-23:00.

בן 26, רווק (עדיין), מתגורר בתל אביב. ערך ראיונות מצולמים עם שלל ידוענים, ובראשם גל גדות. הראיון המפורסם שודר בתוכנית "הצינור". ראיין גם את הנשיא לשעבר ראובן ריבלין, רונאלדיניו, ליהיא לפיד ועוד. עובד ב"שווים" וגם מתחזק עמוד יוטיוב תוסס. מאובחן על הרצף.

כתבות אחרונות