נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותקרב על האליפות: קבוצת כדורגל של חירשים נגד קבוצה "רגילה"

קרב על האליפות: קבוצת כדורגל של חירשים נגד קבוצה “רגילה”

"דולפיני אשדוד" עם השחקן החירש מייקל קדוש, בעלה של ח"כית שירלי פינטו, תתמודד בגמר מול "הטכניון חיפה"

קבוצת “דולפיני אשדוד”. רוב השחקנים כבדי שמיעה

אירוע יוצא דופן יתרחש הערב (רביעי בשעה 20:25) באולם מרום נווה ברמת גן. על הפרקט תעלה קבוצת הכדורגל באולמות של “דולפיני אשדוד”, המבוססת על שחקנים חירשים (11 מתוך 17), למשחק גמר מול הסטודנטים של “טכניון חיפה” בקרב על תואר אלופת המדינה. הכניסה חופשית, והמשחק יועבר בשידור ישיר בדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל.

“דולפיני אשדוד” נחשבת לקבוצה איכותית מאוד עם רקורד של 8 אליפויות בליגת החירשים של ישראל, 3 גביעי מדינה ו-3 אליפויות אירופה. בשנים האחרונות, מאז שעברה לליגה של ההתאחדות לכדורגל, מגיעה הקבוצה להישגים יפים גם מול קבוצות “רגילות”, וכעת מגיע רגע השיא של המועדון.

אחד משחקניה של אשדוד הוא מייקל קדוש מרמת גן, בן 33, שהוא בן זוגה של הח״כית החירשת הראשונה שירלי פינטו (ימינה). פינטו לא תגיע למשחק הערב עקב דיונים במליאה שצפויים להסתיים בשעה מאוחרת, אך כהרגלה שולחת לקדוש איחולים והצלחה.

קדוש ופינטו הם הורים לנבות טל בן השנתיים, חירש מלידה, וביומיום עובד קדוש כמהנדס רשתות וסיסטם בסלקום. את שאר הזמן שנותר לו הוא מקדיש לאהבתו הגדולה כדורגל אולמות. כעת, הוא פסע מלזכות בתואר היוקרתי ולהיות אלוף המדינה, אך הוא מנסה להרגיע ולא לרתום את הסוסים לפני העגלה. “עוד לא זכינו”, הוא מבהיר בשיחה עם “שווים”. “זה מרגש מאוד להיות בגמר הגדול, ותמיד כיף להיות במעמד מיוחד. נעשה הכל כדי לנצח”.

על החיבור הלא שגרתי בין שחקני הקבוצה, חירשים ושומעים, הוא אומר: “כדורגל הוא שפה אוניברסלית, ואין הבדל בין שומעים ללא שומעים מבחינת יכולות פיזיולוגיות. מצד שני, ב’פוטסל’ (כדורגל אולמות) משחקים על טעויות או על איחורים בתגובה של שנייה, וזה יכול להיות הבדל גדול. למשל, לפעמים שחקן חירש מפספס או לא יכול לשמוע מה המאמן רוצה להגיד, וזה קצת קשה יותר. לשומעים יש יתרון בזה, אך לנו החירשים אין את ההפרעות ורעשי הרקע של האוהדים, כך שכולם מרוויחים בסוף”.

מייקל קדוש עם בת הזוג ח”כית שירלי פינטו והבן נבות טל. צילום באדיבות המשפחה

“הקבוצה הפכה להיות אחת הקבוצות הטובות במדינה בזכות אנשי ההנהלה שלנו”, מדגיש קדוש ומפרט: “יעקב, נדב, שלומי ודיוד האשם פועלים 24/7 בשביל פרויקט ‘דולפיני אשדוד’. הם דואגים לכל פרט קטן ולכל שחקן כדי שיהיו לו את כל התנאים להצליח. בלעדיהם כל זה לא היה קורה, וכמובן בזכות צוות המאמנים המצוין שמגביר את הרצון והתשוקה של השחקנים למשחק. כל המרכיבים האלה ביחד תורמים להצלחת הפרויקט”.

עבור שחקני כדורגל, בחירת המספר על החולצה היא רגע חשוב בקריירה, ובדרך כלל היא קשורה לכדורגלן נערץ המהווה עבורם מודל. אצל קדוש לא היה בכלל ספק ש-5 זה המספר, בהשראת הכוכב והמאמן הצרפתי האהוב עליו זינדין זידאן. “הערצתי אותו על כר הדשא”, הוא אומר. “כשהייתי נער שיחקתי עם המספר 5 במחלקת נוער בעירוני ראשון לציון, ומאז הוא מלווה אותי”.

גם קפטן הקבוצה ערן ביטון (37) הוא כבד שמיעה. הוא מתגורר בשוהם, נשוי למיטל, ויחד יש להם ארבעה ילדים, גם הם כבדי שמיעה. כמו קדוש, גם הוא מנמיך ציפיות לקראת המשחק על האליפות. “אנחנו עדיין לא אלופי המדינה”, הוא אומר. “אבל אני מאוד מקווה להוסיף הערב עוד גביע בארון ל’דולפיני אשדוד’. אני משחק במועדון כבר מגיל 16, ונעשה הכל להביא גאווה לעיר אשדוד ולמועדון”.

קדוש בפעולה. צילום: דורון חביב

יו”ר הקבוצה, יעקב אוליאל, אף הוא כבד שמיעה, סיכם: “יש לנו אפשרות לעשות היסטוריה, ואני מאמין בשחקנים שהם יצליחו לעשות זאת. ניצחנו כבר את הטכניון פעם אחת, רק צריך לעשות את זה שוב. כל הפרויקט שלנו הוא דבר מקסים ומיוחד. יש לנו מאמן שומע שנעזר במתורגמן כדי להעביר לשחקנים החירשים את ההוראות על המגרש, והם מבצעים את זה על הצד הטוב ביותר. כולי תקווה שנניף הערב את הגביע, נהיה אלופי המדינה של ישראל, ונגיע לייצג את המדינה באירופה”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות