נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותקבלו את איתמר ונגב: הדוגמנים החדשים של "שילב" ו"דיסני"

קבלו את איתמר ונגב: הדוגמנים החדשים של “שילב” ו”דיסני”

איתמר שי ונגב לופטוס, פעוטות מתוקים עם מוגבלות, מככבים בקמפיין חדש של "שילב" ו"דיסני". ההורים: "גאווה גדולה"

נגב (מימין) ואיתמר מתוך קמפיין “שילב”-“דיסני”

“היינו בגן ציבורי”, משחזר חן שי מאשקלון, אבא של איתמר בן השנתיים. “ילדה אחת ניגשה לאיתמר, קראה לאמא שלה ושאלה: ‘אמא, למה יש לו משהו על הרגל?’ האמא הסתכלה על איתמר, ואני אמרתי שיש לו סד על הרגל בגלל ה-CP, שיתוק מוחין. ואז היא אמרה לבת שלה: ‘בואי נלך מפה, יכול להיות שהוא מדבק’.

“הייתי בשוק”, הוא ממשיך, “לא הצלחתי לבלוע את הרוק שהצטבר לי בפה. פשוט מזועזע. מה זה הדבר הזה? איתמר הוא הכי חמוד בעולם. איך מישהו יכול לחשוב שהמוגבלות שלו מדבקת? באותו רגע החלטתי שאני חייב לעשות מעשה”.

נעביר קצת קדימה: התוצאה של המעשה של חן היא ההשתתפות של איתמר בקמפיין אינטרנטי של רשת מוצרי התינוקות “שילב” לקולקציית בגדים בשיתוף חברת “דיסני”. איתמר, שמטופל במעון “שקד” של עמותת צ’יימס באשקלון, מדגמן במסגרת הקמפיין חולצות שעליהן דמויות מבית היוצר של “דיסני”, כשהוא חובש כמובן את הסד שלו.

“פניתי לכמה גורמים ובדקתי איתם איך אני יכול להראות שאיתמר שווה לכולם”, מספר חן, “ובסוף סיפרו לי על האודישנים ל’שילב’. לשמחתי, איתמר התקבל, ובשבילי זו דרך נהדרת להראות לעולם: ‘תראו, הילד שלי הוא בדיוק כמו הילד שלכם'”.

עוד ילד שמככב בקמפיין הוא נגב לופטוס ממודיעין-מכבים-רעות, גם הוא בן שנתיים. נגב, שמטופל במעון יום שיקומי בשם “צ’יימס אור” במודיעין, הוא הילד היחידי בארץ עם תסמונת בשם Hao Fountain Syndrome. התסמונת הנדירה, שרק 92 אנשים בכל העולם חולים בה, היא למעשה הפרעה עצבית משמעותית, המתאפיינת בעיכוב התפתחותי, בדרגות שונות של מוגבלות שכלית, באוטיזם ובדיבור לקוי או היעדר יכולת לדבר.

“התסמונת גורמת לכך שהילד מתפתח מאוד לאט”, אומרת גל, אמא של נגב, לאתר “שווים”. “רק עכשיו נגב מתחיל ללכת עם הליכון. אנחנו אפילו לא יודעים אם הוא יילך או ידבר בכלל”.

איך נגב הפך לדוגמן של “שילב”? גל מספרת שידידה תייגה אותה בפוסט של סוכנות שחיפשה אנשים עם מוגבלויות לצורך השתתפות בקמפיינים, והיא החליטה לגשת לשם איתו. “עבורי זו גאווה גדולה שנגב הוא חלק מהקולקציה של ‘שילב’, ושבעצם הוא חלק מהכלל ומהחברה”.

גם גל וגם חן מספרים ששלב האודישנים היה רגיל לחלוטין, כמו אצל ילדים ללא מוגבלות. “הבדיקות והשעות והיחס היו רגילים”, אומרת גל, “לא התנהגו איתנו בצורה שונה, וזה מבחינתי מלמד על משהו טוב”.

ב”שילב” אמרו ל”שווים” כי הרשת רואה באיתמר ובנגב ילדים ככל ילד אחר – “ילד שנולד לאהוב, לשמוח, לצחוק, אחד מכולם, מיוחד בדרכו, המייצג בגאווה את ילדי ישראל”.

ג’ורג’ צימרמן, מנכ”ל עמותת צ’יימס ישראל, הפועלת למען איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם, מאוד גאה בדוגמנים החדשים שלו. “לראות את הקטנטנים שלנו על שלטי החוצות ובמדיות החברתיות בכל מקום זה עוד ניצחון קטן-ענק”, הוא אומר. “סוגיית השילוב של אנשים עם מוגבלות וילדים בפרט מעסיקה אותנו מדי יום בששת מעונות היום שאנחנו מפעילים ברחבי הארץ, שם המטפלות והמטפלים שלנו מפזרים אהבה ומלמדים את כולם: שונים אבל שווים. תודה לרשת ‘שילב’ שסייעה לנו לצעוק את המובן מאליו ושיתפה את איתמר ונגב כחלק בלתי נפרד מהילדים האחרים, ולא מתוך ניסיון לחפש כותרות. נמשיך ללוות את הקטנטנים שלנו והמשפחות שלהם ולצעוד ביחד איתם להצלחות”.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות