נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמשרד המשפטים מציג: נאה דורש, נאה לא מקיים

משרד המשפטים מציג: נאה דורש, נאה לא מקיים

המשרד שממונה על אכיפת החוק להעסקת 5% עובדים עם מוגבלות, לא עומד בעצמו בדרישות החוק

מי שאמור לפקח על החוק להעסקת 5% עובדים עם מוגבלויות במשרדי הממשלה, בכנסת, ברשויות המקומיות ובעוד גופים ממשלתיים, הוא משרד המשפטים, באמצעות נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. אבל מתברר שדווקא הסנדלר הולך יחף.  מדו”ח ההעסקה השוויונית והרבגונית שהוציא משרד המשפטים לאחרונה עולה כי המשרד עצמו לא עומד בדרישות החוק שהוא אחראי לאכיפתו. בשנת 2019 עמד שיעור העובדים עם מוגבלות במשרד על 3.4%, כאשר ב-2020 המצב אפילו הורע עם 3.2% מועסקים עם מוגבלות בלבד.  

מעט רקע: בינואר 2017 נוסף לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (1998) תיקון מספר 15, המורה על הגדלת הייצוג ההולם לעובדים עם מוגבלות בגוף ציבורי המעסיק למעלה מ-100 עובדים. כדי לעמוד בהגדרות החוק, במשרד המשפטים ניסחו תוכנית פעולה להגדלת שיעור העובדים עם מוגבלות במשרד, אלא שלפחות בינתיים התוכנית לא הצליחה לממש את יעדה.

במשרד המשפטים מדגישים בדו”ח את החובה החברתית והמוסרית להגדלת התעסוקה של אנשים עם מוגבלות, ואף מפרטים את הצעדים שננקטו בנושא, כולל הגדלת מספר המכרזים הייעודיים לעובדים עם מוגבלות באופן עקבי מדי שנה, פרסום מכרזים ברשתות החברתיות ובקרב עמותות וארגונים העוסקים בהשמה של אנשים עם מוגבלות, והשתתפות בירידי תעסוקה לאנשים עם מוגבלות, על מנת להגיע לחשיפה מקסימלית למשרות המיועדות.

בניין משרד המשפטים בירושלים

כמו כן, מציינים במשרד את השתתפותם בתוכנית “מנטורינג בתעסוקה” לאנשים עם מוגבלות, שהוקמה על ידי ג’וינט תבת ומשרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים. התוכנית מכשירה מנהלים בנושא העסקת אנשים עם מוגבלות, ומייצרת חיבורים בין המשתתפים לבין מנטורים מקצועיים. בשנת 2019 השתתפו בתוכנית 19 מנהלים ו-19 משתתפים עם מוגבלות שהביעו עניין להיכנס לשוק התעסוקה, ובשנת 2020 מספר זה גדל ל-36 מנהלים ו-36 משתתפים.

על פי נתוני הביטוח הלאומי, 2.5-5% מבין 4,845 עובדי משרד המשפטים הם עובדים עם מוגבלות. הנתונים אינם מייצגים שיעור מדויק בשל סוגיית הפרטיות, כאשר חלק מהעובדים מעדיפים לא לחשוף את מוגבלותם מול המעסיק. מבין העובדים עם המוגבלות, נכון לשנת 2020 42 עובדים הועסקו במשרות ייעודיות, ו-113 העובדים הנותרים איישו משרות שלא מיועדות לאוכלוסייה זו בלבד. לטענת משרד המשפטים, הנתון הנמוך נובע מסיבות תקציביות וכן מהשלכות מגפת הקורונה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד בנושא:

חוק כבר יש, אז למה תעסוקת אנשים עם מוגבלות עדיין תקועה

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות