נושאים קשורים

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם



רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמנתחות התנהגות: כך עושים סדר בתחום בארה"ב

מנתחות התנהגות: כך עושים סדר בתחום בארה”ב

אינדיאנה היא המדינה ה-32 שמסדירה את הנושא באמצעות חוק חדש: מנתחי התנהגות יידרשו לרישיון כדי לעבוד

חוק חדש במדינת אינדיאנה דורש רישיון הסמכה מהעוסקים בניתוח התנהגות (מנתחי התנהגות), שלא נדרש מהם קודם לכן. אינדיאנה היא המדינה ה-32 בארצות הברית שנוקטת בצעד הזה.

כריס ג’ודי, נציג בירת אינדיאנה (פורט וויין), ניסח את הצעת החוק עוד בחודש ינואר, וכעת היא הפכה באופן רשמי לחוק. הרעיון כבר עלה לפני כשלוש שנים, כאשר ג’ודי וצוותו ביקרו במרכז לאוטיסטים בפורט וויין. בתחילה הצעת החוק נפסלה בבית המחוקקים, אבל במהלך השנה האחרונה היא אושרה, וממש לאחרונה נכנסה לתוקף.

“עכשיו אנחנו חוגגים”, אמרה בתגובה ג’יל פורטה, מייסדת שותפה במרכז המקומי לילדים אוטיסטים. “עברנו אבני דרך ותלאות רבות, ועכשיו אנחנו מאושרים לראות שהיוזמה סוף סוף זזה קדימה”.

לפני שנהפכה למייסדת שותפה במרכז, נאלצה פורטה להישאר בבית ולהשגיח על בנה ניק, המאובחן עם אוטיזם. לטענתה, ניק טופל ברישול על ידי מנתחי התנהגות בלתי מוכשרים, שלדבריה הותירו בה ובבנה “חוויה טראומתית”.

בעקבות החוויה הקשה הפכה פורטה למנתחת התנהגות בעצמה, הקימה את המרכז, ובמקביל פעלה נמרצות כדי להעביר את החוק. “לעיתים הטיפול נעשה בדרכים לא אתיות”, אמרה בראיון שהתקיים איתה בחודש מרץ האחרון, “ולעיתים בשיטות קצת יותר מתחשבות. מנתח התנהגות זה מישהו שמשתמש בידע שלו על יחידים, הן במטרה לפתח אותם והן במטרה להקנות להם מיומנויות, וחשוב מאוד שהתעשייה תאכוף את עניין ההכשרה כפי שנהוג בתעשיות אחרות. אני מצפה שיהיו מנתחי התנהגות מוכשרים לתפקיד באותה מידה שבעל מקצוע שמתקן גגות חייב לקבל רישיון עסק”.

לדבריה, משפחות רבות שמקבלות את האבחנה של אוטיזם לא יודעות למי לפנות. “על ידי הענקת רישיון למנתחים התנהגותיים, הורים סוף סוף יוכלו להיות בטוחים שהם מפקידים את הטיפול בילדיהם בידי אנשי מקצוע איכותיים וטובים”, סיכמה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בעבר, אנליסטים התנהגותיים ועוזרי אנליסטים התנהגותיים באינדיאנה לא נדרשו להיות מוסמכים או בעלי רישיון, אך מתרגלים רבים בוחרים להיות מורשים על ידי המועצה הלאומית להסמכת אנליסטים התנהגותיים. על פי החוק החדש, למתרגלים תהיה אפשרות להגיש בקשה למועצת הרישוי של המדינה לקבלת רישיון מנתח התנהגות או עוזר למנתח התנהגות. ג’ודי הדגיש כי אנליסטית התנהגותית מורשה של המדינה תהיה מתרגלת תואר שני ומעלה.

כתבות אחרונות