נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותההדחה המפתיעה של חברת המועצה שהציתה את "סערת המשלבות"

ההדחה המפתיעה של חברת המועצה שהציתה את “סערת המשלבות”

ראש עיריית ראשל"צ הדיח את ד"ר הדס הכהן מתפקידה כמחזיקת תיק החינוך המיוחד. הסיבה פוליטית ואינה קשורה לפרשת המשלבות

אתמול סיפרנו לכם על ה”פצצה” שהטילה מחזיקת תיק החינוך המיוחד בעיריית ראשל”צ, ד”ר הדס (מלכה) הכהן, אשר איימה כי “כל סייעת או משלבת שתועסק במקביל על ידי ההורים – לא תעבוד בעירייה ופרטיה יועברו לשלטונות המס”. היום אנחנו מעדכנים כי הכהן כבר אינה משמשת כמחזיקת תיק החינוך המיוחד, וזאת לאחר שראש העיר רז קינסטליך הדיח אותה מהתפקיד בימים האחרונים בעקבות עימות פוליטי חריף. גורם בעירייה הבהיר כי אין קשר בין ההדחה לבין “סערת המשלבות”.

בכל הארץ, ובפרט בראשל”צ, הביעו אתמול הורים לילדים עם צרכים מיוחדים דאגה מהמדיניות החדשה שהציגה הכהן, “שהופכת את המשלבות ואותנו לעבריינים”, כדבריהם. לטענת הורים רבים, אם מערכת החינוך הייתה נותנת מענה מספק לילדים, כלומר בוחרת משלבות איכותיות, מכשירה אותן וגם משלמת להן שכר ראוי, הם לא היו צריכים להכניס את היד לכיס ולשלם בעצמם למשלבות עוד עשרות שקלים לשעת עבודה.

“הלוואי שלא הייתי צריך לשלם את הכסף הזה”, אמר לנו אבא לתלמיד עם מוגבלות מאזור הצפון, “גם ככה אנחנו מתקשים כלכלית, ויש לי הרבה דברים חשובים אחרים לעשות עם הכסף הזה. אבל אין לנו שום ברירה. אם לא נעשה את זה, השילוב של הבן שלנו ייכשל, וההתקדמות שלו תיעצר”.

לאתר “שווים” הסבירה הכהן את הצעד שלה בכך ש”מדובר פה בהעסקה כפויה של סייעות. יש פה עבירה על החוק ואי שוויון בין סייעות לבין הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. בעצם סוחטים כאן את ההורים, ואני לא אסכים לכך. אני לא מדברת באוויר. ביצעתי בדיקה מעמיקה וראיתי שבערים מבוססות התופעה מתרחשת הרבה יותר מאשר בערים במצב סוציו-אקונומי נמוך יותר. לכן, צריך לגדוע מהשורש את התופעה הזאת שנמשכת כבר שנים”.

לדבריה, היא חטפה הרבה ביקורת ברגע שיצאה עם המהלך, אבל זה לא מרתיע אותה. “מעמידים כאן הורים במצב בלתי אפשרי – לבחור בין הקידום של הילד שלהם על ידי תשלומים נוספים שמסתכמים באלפי שקלים לחודש, לבין בעיות כלכליות שנוצרות להם מזה”, היא אמרה. “מבצעים כאן סחיטה לא חוקית של ההורים, ואני לא אתן לזה יד”.

ד”ר הדס הכהן וראש עיריית ראשל”צ רז קינסטליך

כששאלנו איזו ברירה יש להורים כאשר המערכת לא מוכנה להכשיר וגם לא לשלם למשלבות שיוכלו באמת לעזור לילדים, ענתה הכהן: “בשביל זה העברתי מכתב לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון וכתבתי לה שחייבים להסדיר את מקצוע המשלבות והסייעות ולהפוך אותו למקצוע עם הכשרה, להצמיד את שכרן לשכר המורים ולהסדיר את הקשר בין הסייעות למורים וההורים”.

מה שבטוח הוא שבשלב הזה הכהן, חברת מועצת עיריית ראשל”צ מטעם סיעת יש עתיד, כבר לא בתמונת תיק החינוך המיוחד בעיר. גורם בעירייה סיפר הבוקר ל”שווים” כי העימות בינה לבין ראש העיר פרץ לאחר שסירבה לקיים את הסכם הרוטציה שחתמה עם מועמד אחר מרשימת יש עתיד, שלפיו הייתה צריכה להתפטר מתפקידה כחברת מועצה ולפנות לו את הכיסא. לדברי אותו גורם, היא אינה מוכנה להתפטר, ובעקבות זאת המועמד שנותר בחוץ זעם ופנה בין השאר לעזרת יו”ר יש עתיד, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

כל המהומה הזו הגיעה לפתחו של ראש העיר, וקינסטליך החליט שאם הכהן לא מוכנה לפנות את מקומה במועצה על אף הסכם הרוטציה, הוא ידיח אותה מתיק החינוך המיוחד – וכך באמת עשה. עם זאת, יש לציין כי הכהן נותרה עדיין חלק מהקואליציה של ראש העיר.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

הכהן, מצידה, טוענת שאין לה שום עימות עם ראש העיר, אלא רק עם הנהגת יש עתיד. “זה לא ראש העיר שרצה להדיח אותי מהתיק”, אמרה היום ל”שווים”, “יש לי קשר מצוין עם רז קינסטליך, והוא מעריך את הישגיי ועבודתי. מה שהתבצע כאן הוא ‘אונס’ פוליטי. ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד קרא לקינסטליך למטה יש עתיד וחייב אותו לקחת ממני את כל הסמכויות”.

את עצם קיומו של הסכם הרוטציה היא מאשרת, אבל לדבריה מי שאמור להחליף אותה במועצה מטעם יש עתיד אינו מתגורר בכלל בראשל”צ, ועל כן אינו כשיר להצטרף למועצת העיר. “מדובר בהסכם רוטציה שנדרש ממני לחתום עליו 20 יום לפני הבחירות”, היא מספרת, “לאחר שהבינו שיש סיכוי שנקבל שני מנדטים ושאני נכנסת. ההסכם הוא רק עם מספר שלוש ביש עתיד בראשון לציון שי לי שאשא. אבל שי לי שאשא פסול מלכהן כחבר מועצה מכיוון שהוא גר כעת בעיר אחרת. אז עכשיו המפלגה רוצה לשנות את ההסכם ולהכניס במקומו את מספר 4”.

לטענתה, יש כאן בכלל סיפור פוליטי עם ניחוח של גזענות. “לפיד לא היה מרוצה מהבחירה בי מסיבה אחת – אורח חיי התורניים והעובדה שאינני דתייה לייט. זה הוציא אותו מדעתו. עוד בתחילת כהונתי ניסו לפעול בכל דרך לייאש אותי על ידי הפעלת גורמים בתוך הרשות והפעלת מניפולציות שונות. עשו הכל כדי שלא אוכל לבצע את תפקידי כמחזיקת תיק החינוך המיוחד, אך לא הצליח להם והגעתי להישגים מרשימים. קיוו שהרוטציה תעיף אותי, ושוב לא מצליח להם כי ההסכם הוא עם מספר 3 בלבד, ומספר 3 כנראה לא היה להוט על התפקיד, ולכן החליט לעבור לגור מחוץ לעיר. מדובר בנטו סיפור גזעני וב’אינוס’ של ראש העיר לבצע מהלך שהוא לא התכוון אליו. לא הסכמתי למהלך הזה. אני מדגישה כי עד עתה אני ביחסים טובים עם ראש העיר. אני מכבדת ומעריכה את הרגישות והאכפתיות שלו לאוכלוסיות המיוחדות ולעבודתי כחברת מועצה, ולכן אני נשארת בקואליציה איתו ותומכת בו”.

עוד בנושא:

סערת ההורים שמשלמים כסף למשלבות: האם זו הבעיה האמיתית

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות