נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותנפתחו המשחקים הפראלימפיים בטוקיו: אל אל ישראל

נפתחו המשחקים הפראלימפיים בטוקיו: אל אל ישראל

מורן סמואל ונדב לוי נשאו את דגל ישראל בטקס הפתיחה . וגם: מי המועמדים המובילים למדליה

המשלחת הפראלימפית הישראלית בטקס הפתיחה. צילום: הוועד הפראלימפי

החגיגה הפראלימפית החלה היום (שלישי) בטוקיו, יפן, עם המשלחת הישראלית שמונה 33 ספורטאים וספורטאיות עם מוגבלויות. הספורטאים ייצגו את המדינה בענפי החתירה, שחייה, טניס בכיסאות גלגלים, טניס שולחן, כדור שער, משקולות-הרמת כוח, בוצ’ה, קליעה ובדמינטון.

החותרת הבכירה מורן סמואל, מדליסטית הארד מהמשחקים בריו 2016, ושחקן הבוצ’ה נדב לוי נשאו את דגל ישראל בטקס הפתיחה, שנערך לפני שעה קלה.

אתר “שווים” ליווה את המשלחת בפרויקט “בדרך לטוקיו”, וילווה אותה גם בימי התחרויות.  המשלחת תפתח כבר הלילה (שעון ישראל, בין שלישי לרביעי) את המשחקים עם השחיינים והשחייניות הישראלים, כאשר יוליה גורדיצ’וק תהיה הישראלית הראשונה שתשחה ל-400 מטרים חופשי.

החותר אחיה קליין מתחמם לקראת התחרויות. צילום: קרן איזקסון

המועמדים שלנו למדליה

מורן סמואל, בת 39, החותרת הבכירה של ישראל, מדליסטית הארד מריו וסגנית אלופת אירופה, היא אחת המועמדות הבכירות לחזור מטוקיו עם מדליה. בראיון האחרון שהעניקה לאתר “שווים” לפני המשחקים שידרה סמואל שגם מדליית זהב בהחלט אפשרית.

דורון שזירי, בן 54, הקלע הבכיר של ישראל ומדליסט הארד מריו, חזר עד כה מכל המשחקים האולימפיים שבהם השתתף עם מדליה. כך אנו מקווים שיקרה גם השנה.

מארק מליאר, בן 21, שחיין למרחקים ארוכים, הוא אלוף אירופה הנוכחי, אלוף העולם ושיאן העולם (לונדון 2019) במשחה ל-400 מטר חופשי, ושיאן העולם במשחה ל-800 מטר חופשי ול-1,500 מטר חופשי. עבור מליאר אלו המשחקים הפראלימפיים הראשונים, אך למרות זאת בנבחרת השחייה הישראלית בונים כאן על מדליה.

עמי דדאון, בן 20, שחיין ושיאן העולם ב-100 ו-200 מטרים חופשי לדרגת נכות S4, ושיאן אירופה החדש ל-50 מטרים. כמו מליאר, גם לדדאון יהיו אלה המשחקים הפראלימפיים הראשונים, וגם הוא צפוי לחזור עם מדליה.

בשאר חלבי, בן 25, הוא שחיין פראלימפי ממוצא דרוזי, הראשון אי פעם מהעדה שמשתתף במשלחת הפראלימפית הישראלית. חלבי ייצג את ישראל באליפויות אירופה והעולם (מקום שמיני) ושבר את השיא הישראלי ב-100 מטר חזה. בשל פציעה כמעט החמיץ את המשחקים בטוקיו, אבל קיבל לבסוף את האישור וייצג את המדינה. במשלחת מצפים ממנו להביא מדליה, לאחר שמספר המשתתפים בקטגוריה שלו צומצם, ולמעשה הקרב במשחה יהיה ישירות על המדליה.

קרולין טביב, בת 25, מדליסטית הארד באליפות אירופה בטניס שולחן, המדורגת במקום השביעי בעולם, תעשה את הכל להגיע כמה שיותר רחוק במשחקים. עם הגרלה טובה וקצת מזל היא בהחלט יכולה לסיים על הפודיום.

בהצלחה לכל הספורטאים והספורטאיות!

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************




יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות