נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותמארק ספיץ באמריקה, מארק מליאר בישראל

מארק ספיץ באמריקה, מארק מליאר בישראל

השחיין הישראלי קטף מדליית זהב שנייה במשחקים הפראלימפיים עם שיא עולם נוסף. מליאר: "אני עוד לא מעכל"

“עוד לא מעכל את ההישגים”. מארק מליאר אחרי הזהב השני

לארצות הברית יש את מארק ספיץ, השחיין היהודי האגדי שזכה ב-11 מדליות אולימפיות. לישראל, מתברר עכשיו, יש מארק שפיץ משלה, וקוראים לו מארק מליאר. מליאר, שזכה ביום שישי במדליית הזהב הפראלימפית בגמר ל-200 מטר מעורב עם שיא עולם חדש, עשה זאת הבוקר שוב עם מדליית זהב שנייה, הפעם למרחק של 400 מטר מעורב.

זו המדליה החמישית של הנבחרת הישראלית מתחילת המשחקים הפראלימפיים. מליאר עצר את השעון בבריכה על 04:31:06, וקבע בנוסף שיא עולם חדש שרשום כל כולו על שמו. לפני הגמר, הוא אף קבע שיא פראלימפי חדש ב-400 מטרים במקצה המוקדמות

מליאר, בן 21, נולד עם שיתוק מוחין, ומייצג את מועדון איל”ן חיפה. עבורו אלו המשחקים הפראלימפיים הראשונים, ואין ספק שהוא לא ישכח אותם לעולם. למרות הציפיות הגבוהות שאיתן הגיע לטוקיו, אף אחד לא חשב שזה יסתיים עם 2 מדליות זהב. מליאר הוא אלוף אירופה הנוכחי, ובעבר זכה גם באליפות העולם בלונדון. שתי המדליות החדשות יתווספו לתשע המדליות שברשותו מהתחרויות הבינלאומיות השונות.

למליאר אח תאום, אריאל, גם הוא עם שיתוק מוחין מלידה, ושניהם הגיעו כילדים לבריכת איל”ן לצורך טיפולי הידרותרפיה. לאחר שבמועדון זיהו את הפוטנציאל שלהם, הציעו להם להצטרף לנבחרת השחייה של העמותה ולייצג אותה בתחרויות. בהדרגה התברר שמליאר הוא כישרון גדול בשחייה, ובשנה שעברה, אחרי שרשם הישגים בינלאומיים מרשימים, הוא זכה בתואר הנכבד “ספורטאי השנה” מטעם ההתאחדות הישראלית לספורט נכים.

מליאר חותר כל הדרך לזהב השני. צילום: קרן איזקסון

בעקבות הזכייה במדליות יקבל מליאר כמעט מיליון שקל – 500,000 על הזהב ראשון ממשרד התרבות והספורט, 250,000 על הזהב השני, ובנוסף מענק של 180,000 שקל מנותן החסות הרשמית של המשלחת הישראלית, בנק הפועלים. לפי דיווח באתר ynet, עקב נכותו הוא לא יצטרך לשלם מס על הזכייה, בשונה מהספורטאים האולימפיים שזכו במדליות.

“אני שמח מאוד ומתרגש”, אמר מליאר אחרי המשחה, “עוד לא עיכלתי את ההישגים שלי. הרגשתי טוב בבוקר, ואני שמח שזה עבד במשחה. אני נהנה לעבוד עם המאמן שלי יעקב ביננסון, וההישגים שהמשלחת הביאה זאת ההוכחה לכך שאנחנו נהנים. לשמוע את התקווה בפעם השנייה זה מרגש ומשמח”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אלכס מליאר, אביו של מארק, אמר לכאן חדשות: “אנחנו לא מפסיקים לבכות. מארק בחור מדהים וגאווה גדולה. אני שמח שהוא מגשים את החלום שלו. יש לו אח תאום אריאל שמתחרה בקרוב, הוא בדרגת נכות גבוהה יותר, ואני מקווה שגם הוא יזכה במדליה. מארק עלה מעל כל הציפיות שלנו. חשוב לי לציין שיעקב ביננסון הוא אדם מיוחד, ויש לו חלק גדול בכל מדליות השחייה של ישראל במשחקים הפראלימפיים. אני מוריד את הכובע בפניו ואני מעריץ אותו. הוא הדמות הכי משפיעה על חיי הילדים שלי”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות