נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהנציבות תבעה פעוטון על אפליית ילד אוטיסט: מה קבע ביהמ"ש

הנציבות תבעה פעוטון על אפליית ילד אוטיסט: מה קבע ביהמ”ש

הנציבות ואם הפעוט טענו כי קיבוץ איילון הפריד אותו בעגלול משאר הילדים, אך השופטת הכריעה: "קיבל יחס שווה ומכיל"

נדחתה תביעת אפליה על סך 300,000 שקלים שהוגשה על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים נגד קיבוץ איילון שבגליל המערבי.

התביעה טענה לאפליה כלפי בארי הובר, פעוט על הרצף האוטיסטי בן שנה וחצי, שהופרד לכאורה מחבריו “הרגילים” בפעוטון שבקיבוץ. בעוד שבאחד הטיולים בשטחי הקיבוץ הילדים האחרים הלכו ברגל, לטענת הנציבות ואימו של בארי, הוא הוסע בנפרד בעגלול (עגלה גדולה) – ובכך הופלה לרעה.

המאבק התקשורתי של האם כרמית הפך בן רגע את בארי, כיום בן 6 וחצי, לסמל של מאבק לשוויון זכויות לאנשים וילדים עם מוגבלות בישראל. למרות זאת, השופטת  כאמלה ג’דעון מבית משפט השלום בחיפה ציננה את הרוחות בפסק הדין שמסרה לאחרונה וקבעה: “לא הייתה אפליה על רקע מוגבלות”.

בארי הובר בעגלול (באדיבות המשפחה)
בארי הובר בעגלול, בנפרד משאר ילדי הפעוטון (צילום באדיבות המשפחה)

בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות טענו כי ההחלטה שבארי יהיה בעגלול נעשתה מבלי לשתף באופן ממשי את ההורים, והדבר מהווה אפליה חמורה. בנוסף, טענו  כי ישנה התניה רפואית האוסרת על שימוש בעגלול במקרה זה. השופטת לא התרשמה מהטענות וכתבה בפסק הדין כי “הובאו ראיות למכביר המצביעות על היעדר אפליה במערכת החינוך בקיבוץ, ועל היחס השווה, האוהב והמכיל שזוכים לו ילדי הגן מהצוות החינוכי, ללא אבחנה”.

השופטת קיבלה את טענות צוות הגן כי בארי לא היה יכול ללכת יחד עם שאר הילדים, ולכן הוחלט לשים אותו בעגלול, על מנת להקל עליו ועל פעוטות נוספים במידה שיצטרכו להשתמש בכלי עזר זה. השימוש בעגלול – קבעה השופטת – היה בהתאם לחוק, והיא אף הדגישה כי אין התניה רפואית האוסרת על השימוש בעגלול למען הפעוט.

“תפיסות עולם שונות לגבי הטיפול”, נימקה השופטת את פסק הדין, “תחרות על הבכורה בין הסמכות ההורית לבין הסמכות הפדגוגית לגבי קביעת דרכי הטיפול, רגשות שליליים עזים שהציפו את אם הפעוט כשצפתה בבנה יוצא מהפעוטון בתוך עגלול – כל אלה האפילו על יכולתה של האם לשתף פעולה עם הצוות החינוכי ועם הגורמים המטפלים. בין אלה לבין טענת האפליה על רקע מוגבלות אין ולא כלום”.

השופטת קבעה כי התביעה תידחה, וכי נציבות שוויון זכויות תשלם לקיבוץ איילון 15,000 שקלים הוצאות משפט.

בארי היום

מנציבות שוויון זכויות נמסר בתגובה לפסק הדין: “התביעה הוגשה על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לאחר שהשתכנעה, על בסיס בחינה מדוקדקת של הראיות, כי מדובר במקרה קשה של הפליה ופגיעה בזכויותיו של ילד עם מוגבלות ומשפחתו. בית משפט השלום פסק אחרת, כשהוא דוחה את הטענות שהועלו במהלך המשפט. הנציבות תלמד את הכרעת הדין ואת הביקורת שהושמעה על ידי בית המשפט ותקבל החלטות בנוגע להמשך הטיפול בתיק”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות