נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותתכירו את הנציב החדש לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

תכירו את הנציב החדש לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

שר המשפטים בחר לתפקיד בדן רשל, בעל ניסיון רב בתחומי הכלכלה והאסטרטגיה, ובעצמו אדם עם מוגבלות

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער בחר בדן רשל לתפקיד נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. רשל יחליף את אברמי טורם, ששימש בתפקיד עד לאחרונה.

סער החליט על המינוי לאחר שקיבל את המלצת הוועדה לאיתור הנציב. הוועדה המליצה פה אחד על מועמדותו של רשל. שר המשפטים יביא בקרוב את המינוי לאישור הממשלה.

רשל, בעל תארים במשפטים, כלכלה ומינהל עסקים, חולה במחלת ניוון שרירים מסוג SMA. הוא בעל ניסיון מקצועי רב בתחומים הכלכליים והאסטרטגיים, לצד עשייה מרובה בכל הקשור לשילוב אנשים עם מוגבלות בעולמות התעסוקה, החקיקה והאכיפה. לרשל ניסיון בעבודה מול גורמים בארץ ובעולם בתחומים הרלוונטיים לעבודת הנציבות, הוא הוביל מיזמים בתחום, ושימש כיועץ מומחה למטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד הכלכלה.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות החדש דן רשל

״בעשייתו המרשימה מהווה דן רשל מודל לחיקוי לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית ובשוק התעסוקה”, אמר השר סער עם פרסום החלטתו. “לצד ההבנה העמוקה בנושא צורכי אנשים עם מוגבלות, לרשל יכולות יזום וחשיבה בסביבה מורכבת ומאתגרת בתחום, ואף ניסיון עסקי הכולל ממשקים מול המגזר הפרטי והמגזר הציבורי, ובעיקר הוא מביא עימו מחויבות אישית לעשייה משמעותית למען אנשים עם מוגבלות”.

שר המשפטים גדעון סער

בשנת 2017 התראיין רשל לעיתון “גלובס” וסיפר על מאבקו להכניס לסל התרופות תרופה חדשנית ויקרה ל-SMA, שעוצרת את הידרדרות המחלה ותורמת להחזרת איכות החיים של החולים בה. בכתבה ההיא מתואר רשל ככלכלן ותיק שעבד בחברות גדולות במשק, מבריק ורהוט וככזה שלא מוכן שירחמו עליו.

לאחרונה פירסמנו כאן ב”שווים” כי משרד המשפטים לא נתן עדיפות לאדם עם מוגבלות במכרז לתפקיד נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. בעקבות זאת פנו אנשי ונשות אקדמיה, פעילי זכויות ונציגים המייצגים ארגונים ואנשים עם מוגבלות במכתב לשר המשפטים, ובו דרשו לתת עדיפות זו במסגרת המכרז. מה שבטוח, מינויו של רשל הוא בשורה חיובית עבורם.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות