נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותתכירו את הנציב החדש לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

תכירו את הנציב החדש לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

שר המשפטים בחר לתפקיד בדן רשל, בעל ניסיון רב בתחומי הכלכלה והאסטרטגיה, ובעצמו אדם עם מוגבלות

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער בחר בדן רשל לתפקיד נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. רשל יחליף את אברמי טורם, ששימש בתפקיד עד לאחרונה.

סער החליט על המינוי לאחר שקיבל את המלצת הוועדה לאיתור הנציב. הוועדה המליצה פה אחד על מועמדותו של רשל. שר המשפטים יביא בקרוב את המינוי לאישור הממשלה.

רשל, בעל תארים במשפטים, כלכלה ומינהל עסקים, חולה במחלת ניוון שרירים מסוג SMA. הוא בעל ניסיון מקצועי רב בתחומים הכלכליים והאסטרטגיים, לצד עשייה מרובה בכל הקשור לשילוב אנשים עם מוגבלות בעולמות התעסוקה, החקיקה והאכיפה. לרשל ניסיון בעבודה מול גורמים בארץ ובעולם בתחומים הרלוונטיים לעבודת הנציבות, הוא הוביל מיזמים בתחום, ושימש כיועץ מומחה למטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד הכלכלה.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות החדש דן רשל

״בעשייתו המרשימה מהווה דן רשל מודל לחיקוי לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית ובשוק התעסוקה”, אמר השר סער עם פרסום החלטתו. “לצד ההבנה העמוקה בנושא צורכי אנשים עם מוגבלות, לרשל יכולות יזום וחשיבה בסביבה מורכבת ומאתגרת בתחום, ואף ניסיון עסקי הכולל ממשקים מול המגזר הפרטי והמגזר הציבורי, ובעיקר הוא מביא עימו מחויבות אישית לעשייה משמעותית למען אנשים עם מוגבלות”.

שר המשפטים גדעון סער

בשנת 2017 התראיין רשל לעיתון “גלובס” וסיפר על מאבקו להכניס לסל התרופות תרופה חדשנית ויקרה ל-SMA, שעוצרת את הידרדרות המחלה ותורמת להחזרת איכות החיים של החולים בה. בכתבה ההיא מתואר רשל ככלכלן ותיק שעבד בחברות גדולות במשק, מבריק ורהוט וככזה שלא מוכן שירחמו עליו.

לאחרונה פירסמנו כאן ב”שווים” כי משרד המשפטים לא נתן עדיפות לאדם עם מוגבלות במכרז לתפקיד נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. בעקבות זאת פנו אנשי ונשות אקדמיה, פעילי זכויות ונציגים המייצגים ארגונים ואנשים עם מוגבלות במכתב לשר המשפטים, ובו דרשו לתת עדיפות זו במסגרת המכרז. מה שבטוח, מינויו של רשל הוא בשורה חיובית עבורם.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות