נושאים קשורים

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות



מחקר: דיכאון וחרדה נפוצים יותר בקרב שמאלנים

מחקר חדש ומסקרן מפינלנד מצביע על קשר בין אמונה ברעיונות של צדק חברתי לבין דיווחים מוגברים על דיכאון וחרדה. נשים נוטות לצדק חברתי הרבה יותר מגברים
ראשיחדשותמשרד הביטחון: "הכרנו השנה בפי שניים נכי פוסט טראומה"

משרד הביטחון: “הכרנו השנה בפי שניים נכי פוסט טראומה”

בצל טרגדיית איציק סעידיאן, ישראל מציינת היום את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה

בצל טרגדיית איציק סעידיאן, ישראל מציינת היום (ראשון) את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. הערב ייערך ערב הוקרה רשמי לפצועים במעמד שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפות הרמטכ”ל אביב כוכבי, מנכ”ל משרד הביטחון אמיר אשל, יו”ר ארגון נכי צה”ל עידן קלימן ויו”ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס. בנוסף, בניין המרגנית בבסיס הקריה בתל אביב יואר בצבע ירוק, המסמל את חיל הרגלים של צה”ל.

לרגל היום המיוחד חושף אגף השיקום במשרד הביטחון את הנתונים בנוגע למספר נכי צה”ל המוכרים ומטופלים באגף. נכון לשנת 2021 מוכרים 58,154 נכים, מתוכם 572 נכים בדרגה של 100%. מרבית מהמוכרים כנכי צה”ל הם גברים (92%), ורק 8% נשים. 6,701 מנכי צה”ל הוכרו עד היום כסובלים מפוסט טראומה.

בשנה האחרונה, מדווחים באגף השיקום, התקבלו תביעות של 1,716 פצועי צה”ל, כאשר 747 מתוכם הם נפגעי פוסט טראומה. מדובר בגידול של 414 נכים נפגעי פוסט טראומה לעומת השנה המקבילה אשתקד. כמו כן מציינים באגף כי 97% מנפגעי הנפש הוכרו השנה לצמיתות, לעומת 61% בשנת 2020. עוד נמסר על ידי האגף כי כ-3,000 נכים מקבלים החזר כספי עבור שימוש בקנאביס רפואי.

שר הביטחון בני גנץ. צילום מסך מיוטיוב

בשנים האחרונות הופנו חיצי ביקורת קשים ביותר נגד משרד הביטחון ואגף השיקום, וזאת עקב הטיפול הקלוקל וההזנחה הגדולה של נכי צה”ל. לשיא הגיעה הביקורת כאשר איציק סעידיאן, לוחם לשעבר ונכה צה”ל, הצית את עצמו במשרדי אגף השיקום בפתח תקווה. לאורך חודשים רבים היה חשש ממשי לחייו, אך בימים אלה הוא מראה סימני התאוששות מסוימים. עם זאת, מצבו עדיין קשה. בעקבות האירוע הטראגי יצאו נכים רבים להפגנות זעם נגד משרד הביטחון, שלאחריהן הוכרזה רפורמת “נפש אחת” על ידי שר הביטחון גנץ ורה”מ לשעבר בנימין נתניהו, אשר נועדה להביא לשינוי משמעותי בכל הקשור בטיפול בנכי צה״ל.

מה נעשה עד כה?

לדברי אגף השיקום, במסגרת הרפורמה בוטלה ללוחמים בדיקת נתוני רקע קודם לגיוס, הושק מסלול ירוק להכרה בנפגעי פוסט טראומה כתוצאה מאירועים מבצעיים, בוטלה חובת הנוכחות של הנכים בוועדות הרפואיות, הוקמה מערכת מקוונת למיצוי זכויות באתר אגף השיקום, שכבר בחודש הראשון שימשה יותר מ-4,100 נכים, הוקמה מערכת מקוונת לקביעת תורים ופגישות במחוזות האגף, הופעל מוקד מיוחד לטיפול בנפגעי פוסט טראומה באמצעות נט”ל, שבו מתקבלות כ-350 שיחות אנונימיות מדי חודש, ניתן מענה לכ-14,000 בני משפחות נכים פוסט טראומתיים באמצעות טיפולים נפשיים, חונכות לילדים ועוד, ונוספו בתים מאזנים שבהם ניתן טיפול לנכים במקרים ייחודיים.

כמו כן, לכבוד יום ההוקרה עלתה היום הצעת חוק של גנץ לביטול מבחן ההכנסה לנכי צה”ל בוועדת השרים לענייני חקיקה. מטרת החוק היא לאפשר לנכי צה”ל להמשיך לקבל את הקצבה שלה הם זכאים גם כאשר הם יוצאים לעבוד, מבלי שהקצבה תקוזז.

יש שיפור, אבל מצבו עדיין קשה. איציק סעידיאן

“ההצעה תאפשר לאלפי נכים לצאת לשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד”, אמר הבוקר גנץ. “בנוסף, סיכמתי עם שר התרבות והספורט חילי טרופר כי טקס ההוקרה יהפוך לטקס ממלכתי בארגונו של משרד הביטחון. יש לנו אחריות וזכות לעשות צדק היסטורי. לא נעצור עד שנשלים את הרפורמה. אני גאה בשינוי התפיסתי, בקידום התהליכים ובהתקדמות שעשינו בשיתוף עובדי אגף השיקום, ראשי הצוותים, ארגון נכי צה”ל וצה”ל. התחייבנו לשינוי עמוק, ואנחנו מקיימים. אנחנו רק בראשית הדרך. יהיו עוד קשיים ואתגרים. כמי ששלח אלפי לוחמים אל הקרב, ששכל רבים מהם וביקר מאות פצועים בבתי החולים, אני מתחייב בשמי ובשם כל הצוות שלא נעצור עד שנשלים את הרפורמה. יש לנו אחריות וזכות לעשות צדק היסטורי, ואנחנו נעשה אותו”.

ראש אגף השיקום החדשה לימור לוריא סיכמה: “ביום הזה אנו שמים בראש סדר העדיפויות את האנשים שהקריבו מנפשם וגופם למעננו. זו חובתנו המוסרית”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

במהלך השבוע הקרוב נכי צה”ל ובני משפחותיהם מוזמנים להיכנס בחינם לכל המוזיאונים של משרד הביטחון. במקביל, היחידות השונות בצה”ל יארחו נכי צה”ל וישמעו מהם על מורשת הקרב שלהם.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות