נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבשורה הראשונה: קבוצת זאפה מכריזה על מודל נגישות למופעים

בשורה הראשונה: קבוצת זאפה מכריזה על מודל נגישות למופעים

היוזמה, פרי שיתוף פעולה של הזאפה, שר התרבות והספורט ולהקת הפיל הכחול, תבטיח נגישות מלאה גם בפסטיבלים

שר התרבות והספורט חילי טרופר, סמנכ״ל השיווק העסקי של הזאפה אסף מור, וסולן להקת הפיל הכחול, לירון אטיה
שר התרבות והספורט חילי טרופר, סמנכ״ל השיווק העסקי של הזאפה אסף מור, וסולן להקת הפיל הכחול, לירון אטיה

היוזמה, פרי שיתוף פעולה של הזאפה, שר התרבות והספורט ולהקת הפיל הכחול, תבטיח נגישות מלאה גם בפסטיבלים

הנגשה היא מטרה נעלה וחשובה. במטרה להנגיש את כלל המופעים ולקדם שוויון בקרב אנשים עם מוגבלות, נפגשו בחמישי האחרון שר התרבות והספורט חילי טרופר, סמנכ”ל השיווק והפיתוח העסקי של קבוצת זאפה, אסף מור ולירון אטיה סולן להקת הפיל הכחול.

השלושה שוחחו על החשיבות והצורך בנגישות, על מתן פתרונות לכלל האנשים עם מוגבלות ועל הצורך לייצר נגישות בכלל המופעים ואירועי התרבות. בנוסף, התקיים דיון בחשיבות של קידום ותמיכה יוזמה של לירון אטיה סולן להקת הפיל הכחול בנושא.

קבוצת זאפה התחייבה בפגישה להמשיך ולפעול ככל שיידרש, באופן שיבטיח הענקת נגישות מלאה במופעים ובפסטיבלים.

הנגישות כוללת שלושה מרכיבים עיקריים:

מועדון נגיש: כניסה נגישה למועדון והשירותים בלוקיישנים השונים.

נוהל מלווה: קבוצת זאפה תמשיך להקפיד על הנוהל הקיים, במסגרתו כל אדם עם מוגבלות שברשותו תעודת נכה בה מצוין זכאות למלווה, לא יידרש תשלום עבור כרטיס למלווה.

מופעי עמידה: סוכם כי במופעי עמידה, אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים ימוקמו בקו ראשון בצדי הבמה, או בשורה הראשונה בסמוך לבמה

שר התרבות והספורט חילי טרופר: “נגישות ושוויון הזדמנויות הם ערכי יסוד שמחייבים את כולנו. הפגישה עם הזאפה ולירון אטיה נובעת מרצון משותף לקדם שוויון הזדמנויות לכולם. משרד התרבות והספורט בראשותי ימשיך לתמוך בכל יוזמה אשר מבקשת ומקדמת זאת. אני מודה ללירון אטיה, יוזם המהלך למופעים נגישים, ולקבוצת הזאפה על המעורבות והאכפתיות בנושא החשוב”.

אסף מור סמנכ”ל השיווק והפיתוח העסקי של קבוצת זאפה מסר: “קבוצת זאפה, מתוקף היותה הבית של המוסיקה בישראל, רואה עצמה מחויבת להעניק פתרונות לכלל בעלי המוגבלויות בישראל, לבעלי מוגבלויות בקרב אומנים ובקרב הקהל הרחב. כ- 20% מכלל האוכלוסייה בישראל הם בעלי מוגבלויות וגם להם מגיע ליהנות במופעים. מחובתנו המוסרית להעניק פתרונות ישימים ונגישים, כך אנו פועלים וכך נמשיך להקפיד לפעול. נמשיך להשקיע ככל שיידרש בהנגשת המועדונים והאמפים, אותם אנו מנהלים, לצד מתן פתרונות הנגשה לאומנים. כמו כן, אנו בוחנים פעילויות נוספות במטרה לתמוך בנושא וביוזמה המבורכת של לירון אטיה, סולן להקת הפיל הכחול”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות