נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותההזדמנות האחרונה לחיים של קארין באומן

ההזדמנות האחרונה לחיים של קארין באומן

האם יהודית לאתר "שווים": "אחרי שנים של סירוב, קארין סוף סוף מוכנה להתאשפז במחלקה להפרעות אכילה בשיבא"

קארין באומן עם חברת הכנסת לימור מגן (ראשונה משמאל), אמא יהודית ובן זוגה שימי תבורי

“אחרי המון שנים שהיא סירבה, קארין סוף סוף מוכנה להתאשפז במחלקה להפרעות אכילה, ובימים הקרובים היא תיכנס כנראה למרכז הרפואי שיבא” – כך מספרת היום יהודית באומן, אמה של קארין, בשיחה עם אתר “שווים”. מה שעזר לשכנע אותה, אומרת האם, “זו התמיכה המדהימה שקיבלנו בימים האחרונים מהציבור, מאז שיצאנו עם הבקשה במדיה לעזור לנו בתרומות”.

מזה 16 שנים שקארין, דוגמנית בעברה, חולה באנורקסיה-בולמיה קשה ביותר. לאחרונה חלה החמרה במצבה, ולדברי יהודית היא הגיעה למשקל של 24 ק”ג, המהווה סכנה ברורה ומיידית לחייה. בשבוע שעבר התפרסמו פוסטים בפייסבוק, כולל בדף של “שווים”, שבהם פנתה יהודית יחד עם בעלה, הזמר שימי תבורי, בבקשה לסיוע כספי שיעזור להם לממן אוכל, טיפולים וציוד רפואי. התמונות שנלוו לפוסטים, בהן נראית קארין במצב פיזי נורא, גרמו לזעזוע גדול בקרב גולשים רבים.

למרות מחלתה הקשה, קארין באומן נחשבת לאחת מסרבניות האשפוז העיקשות בישראל. בעברה הייתה מאושפזת עשרות פעמים במחלקה להפרעות אכילה בשיבא, יוצאת ונכנסת יוצאת ונכנסת. יהודית ניהלה מולה מלחמת חורמה כדי שתטפל בעצמה, כולל פניות לבתי משפט ולוועדות אתיקה, שאליהם זומנו רופאים, עורכי דין וכל המומחים המכירים את מצבה האישי. בסופו של דבר הגיעו כל המעורבים למסקנה כי לא ניתן להכריח את קארין לקבל הזנה בכפייה, ושזה חייב להגיע ממנה. “כל עוד היא לא רוצה באשפוז, שום דבר לא יעזור”, מסכמת יהודית את הנושא.

התמונות מהפוסט שזיעזעו את הגולשים

עם הפרסומים האחרונים החל זרם אדיר של מסרים מחבקים מצד אזרחים מכל הארץ. “הגיעו לקארין תגובות כל כך מעודדות, שהיא החליטה אחרי שנים רבות להתאשפז בתל השומר ולתת צ’אנס לעצמה ולחיים”, אומרת יהודית בהתרגשות. “מה שהכי הפליא וחימם את הלב זו התמיכה שהגיעה מילדות בנות 13 ו-14, שתרמו לטובת קארין את דמי הכיס שלהן. הן מטלפנות אליי ללא הפסקה, מעודדות ומחזקות אותנו, ומבקשות שאני אמסור לקארין שהסיפור שלה הוא תמרור אזהרה לכל הבנות שרוצות לעשות דיאטות ולהיות רזות בעקבות המסרים שמפומפמים במדיה וברשתות החברותיות”.

לדבריה, אחרי כל התגובות והתמיכה “קארין ביקשה בכוחותיה האחרונים לנסות שוב אצל ד”ר איתן גור במחלקה להפרעות אכילה בשיבא, שאליה לא הייתה מוכנה להיכנס שנים”.

קארין באומן בימיה כדוגמנית

מי שהייתה מעורבת בהחלטה המשמעותית היא חברת הכנסת החדשה לימור מגן (ישראל ביתנו). לאחר שנפגשה בימים האחרונים עם יהודית וקארין, דחפה מגן את הנושא מבחינה ביורוקרטית והתקשרה אל ד”ר גור ואל הגורמים המתאימים במרכז הרפואי שיבא שהחליטו לקבל אותה לאשפוז. מגן, גם היא דוגמנית בעברה, התראיינה לאחרונה לאתר “שווים” ודיברה בין השאר על מחויבותה לסייע לצעירות ולנשים עם הפרעות אכילה.  

עוד בנושא:

“לפחות 9 בנות מתו מהפרעת אכילה השנה. אני מתפללת שקארין לא תהיה הבאה”

יהודית באומן: “איך אני אהיה שמחה? אני חיה מול ילדה גוססת”

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות