נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיחדשותההזדמנות האחרונה לחיים של קארין באומן

ההזדמנות האחרונה לחיים של קארין באומן

האם יהודית לאתר "שווים": "אחרי שנים של סירוב, קארין סוף סוף מוכנה להתאשפז במחלקה להפרעות אכילה בשיבא"

קארין באומן עם חברת הכנסת לימור מגן (ראשונה משמאל), אמא יהודית ובן זוגה שימי תבורי

“אחרי המון שנים שהיא סירבה, קארין סוף סוף מוכנה להתאשפז במחלקה להפרעות אכילה, ובימים הקרובים היא תיכנס כנראה למרכז הרפואי שיבא” – כך מספרת היום יהודית באומן, אמה של קארין, בשיחה עם אתר “שווים”. מה שעזר לשכנע אותה, אומרת האם, “זו התמיכה המדהימה שקיבלנו בימים האחרונים מהציבור, מאז שיצאנו עם הבקשה במדיה לעזור לנו בתרומות”.

מזה 16 שנים שקארין, דוגמנית בעברה, חולה באנורקסיה-בולמיה קשה ביותר. לאחרונה חלה החמרה במצבה, ולדברי יהודית היא הגיעה למשקל של 24 ק”ג, המהווה סכנה ברורה ומיידית לחייה. בשבוע שעבר התפרסמו פוסטים בפייסבוק, כולל בדף של “שווים”, שבהם פנתה יהודית יחד עם בעלה, הזמר שימי תבורי, בבקשה לסיוע כספי שיעזור להם לממן אוכל, טיפולים וציוד רפואי. התמונות שנלוו לפוסטים, בהן נראית קארין במצב פיזי נורא, גרמו לזעזוע גדול בקרב גולשים רבים.

למרות מחלתה הקשה, קארין באומן נחשבת לאחת מסרבניות האשפוז העיקשות בישראל. בעברה הייתה מאושפזת עשרות פעמים במחלקה להפרעות אכילה בשיבא, יוצאת ונכנסת יוצאת ונכנסת. יהודית ניהלה מולה מלחמת חורמה כדי שתטפל בעצמה, כולל פניות לבתי משפט ולוועדות אתיקה, שאליהם זומנו רופאים, עורכי דין וכל המומחים המכירים את מצבה האישי. בסופו של דבר הגיעו כל המעורבים למסקנה כי לא ניתן להכריח את קארין לקבל הזנה בכפייה, ושזה חייב להגיע ממנה. “כל עוד היא לא רוצה באשפוז, שום דבר לא יעזור”, מסכמת יהודית את הנושא.

התמונות מהפוסט שזיעזעו את הגולשים

עם הפרסומים האחרונים החל זרם אדיר של מסרים מחבקים מצד אזרחים מכל הארץ. “הגיעו לקארין תגובות כל כך מעודדות, שהיא החליטה אחרי שנים רבות להתאשפז בתל השומר ולתת צ’אנס לעצמה ולחיים”, אומרת יהודית בהתרגשות. “מה שהכי הפליא וחימם את הלב זו התמיכה שהגיעה מילדות בנות 13 ו-14, שתרמו לטובת קארין את דמי הכיס שלהן. הן מטלפנות אליי ללא הפסקה, מעודדות ומחזקות אותנו, ומבקשות שאני אמסור לקארין שהסיפור שלה הוא תמרור אזהרה לכל הבנות שרוצות לעשות דיאטות ולהיות רזות בעקבות המסרים שמפומפמים במדיה וברשתות החברותיות”.

לדבריה, אחרי כל התגובות והתמיכה “קארין ביקשה בכוחותיה האחרונים לנסות שוב אצל ד”ר איתן גור במחלקה להפרעות אכילה בשיבא, שאליה לא הייתה מוכנה להיכנס שנים”.

קארין באומן בימיה כדוגמנית

מי שהייתה מעורבת בהחלטה המשמעותית היא חברת הכנסת החדשה לימור מגן (ישראל ביתנו). לאחר שנפגשה בימים האחרונים עם יהודית וקארין, דחפה מגן את הנושא מבחינה ביורוקרטית והתקשרה אל ד”ר גור ואל הגורמים המתאימים במרכז הרפואי שיבא שהחליטו לקבל אותה לאשפוז. מגן, גם היא דוגמנית בעברה, התראיינה לאחרונה לאתר “שווים” ודיברה בין השאר על מחויבותה לסייע לצעירות ולנשים עם הפרעות אכילה.  

עוד בנושא:

“לפחות 9 בנות מתו מהפרעת אכילה השנה. אני מתפללת שקארין לא תהיה הבאה”

יהודית באומן: “איך אני אהיה שמחה? אני חיה מול ילדה גוססת”

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות