נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאושר: גם ב-2022 ניתן יהיה לקבל דמי אבטלה במקביל לקצבת נכות

אושר: גם ב-2022 ניתן יהיה לקבל דמי אבטלה במקביל לקצבת נכות

כך החליטה הבוקר ועדת שרים לחקיקה. שר הרווחה: "צעד זה ימנע מעשרות אלפי משפחות הידרדרות ודאית לעוני"

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן ושר האוצר אביגדור ליברמן להאריך בשנה נוספת את הוראת השעה שעניינה אי-קיזוז קצבת אבטלה מהזכאים במקביל לקצבאות אחרות של הביטוח הלאומי – קצבת אזרח ותיק, נכות, הבטחת הכנסה או מזונות.

משמעות הצעד היא שמובטלים במהלך שנת 2022, שיהיו זכאים לקצבת אבטלה במקביל לקצבת אזרח ותיק, נכות, הבטחת הכנסה או מזונות, ימשיכו לקבל קצבאות אלה בנוסף לקצבת האבטלה, בדומה למצב בשנתיים האחרונות. בכך תימנע הפגיעה באוכלוסיות אלה, שצפויות היו לאבד חלק ניכר מהכנסותיהן לולא הארכת הוראת השעה.

שר הרווחה מאיר כהן. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

״למרות ששמרנו על המשק פתוח, אנחנו עדיין נמצאים במצב חירום חברתי, שבו אוכלוסיות פגיעות יותר זקוקות שנגלה כלפיהן גמישות ואחריות”, אמר השר כהן לאחר אישור ההצעה. ” הארכת התקנות שמאפשרות כפל קצבאות תמנע מעשרות אלפי משפחות הידרדרות ודאית לעוני, שגם יפגע בהן מאוד וגם בסופו של דבר יעלה למדינה יותר”.

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: “לנוכח המשך התפשטות נגיף הקורונה, ומתוך אחריות והבנה שיש עדיין מספר מצומצם של ענפים מוגבלים, מובטלים בגילאים מבוגרים ואוכלוסיות מוחלשות – החלטנו להאריך את קבלת כפל הקצבאות בכדי למנוע ככל האפשר פגיעה באותן אוכלוסיות והבנת המציאות המורכבת בימים אלו, לצד שמירה על שגרת חיים לצד הקורונה”.

“למנוע ככל האפשר פגיעה באוכלוסיות חלשות”. שר האוצר אביגדור ליברמן

כתבות אחרונות