נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלטייל סביב העולם על הגב של אמא

לטייל סביב העולם על הגב של אמא

למרות המגבלות שלו, ג'ימי אנטרם זוכה להגיע ליעדים השווים בעולם – בזכות אימו שלא מוותרת לרגע

ג’ימי אנטרם (26) מאוסטרליה זוכה לטייל בעולם בדרך לא שגרתית בשנים האחרונות – על הגב של אימו, ניקי. השניים חולקים אהבה לטיולים ולחיק הטבע והיא כבר לקחה אותו לבאלי, הוואי, אתרי סקי באוסטרליה ועוד יעדים סביב העולם.

לג’ימי יש צרכים מיוחדים, הוא עיוור, לוקה באפילפסיה ומוגבל בניידות – הוא מסוגל ללכת צעדים ספורים בלבד בכל פעם – והוא מתקשה לתקשר עם הסביבה. עם זאת, “הכירבולים שלו הכי טובים, יש לו את החיוך הרחב ביותר, הוא תמיד שמח וכל מי שפוגש אותו אוהב אותו”, כתבה ניקי בבלוג שמתעד את המסע.

ניקי וג'ימי
ניקי וג’ימי

“הוא ההשראה שלי”

ניקי (43) היא אם חד הורית שילדה את ג’ימי בגיל 17 בלבד. כבר אז היא הבטיחה לעצמה שתעניק לו את החיים הטובים ביותר שהיא יכולה, למרות המוגבלות. כשנולד, היא לא שמה לב לתסמינים שלו, אך סבתו הרגישה שמשהו לא תקין. הוא לא הושיט יד, לא יצר קשר עין עם של אימו וסבתו, ולא הסתכל על הצעצועים שלו, אז הן שלחו אותו לבדיקות.

“הלב שלי נשבר ביום שהודיעו לי שהוא יהיה עיוור לכל החיים”, היא סיפרה, “לקח לי הרבה זמן להתגבר על הכעס שהרגשתי. הייתי אמא צעירה מאוד ובעוד בני ה-17 סביבי מבלים ונהנים, לי היה ילד שאני אחראית עליו”.

אבל ניקי נשארה אופטימית. “הוא ההשראה שלי. אני רואה אותו תמיד שמח ומחייך, למרות שהוא לא רואה כלום. אני בטוחה שהוא יודע איך אני נראית, והוא מדמיין את המראה שלי”, היא אמרה בראיון לדיילי מייל.

מצחקק עד שהוא נרדם

ניקי מנצלת את הזמן שיש להם ביחד, כדי ללמד אותו מילים ותנועות. “זה תהליך ארוך מאוד ואני צריכה לחזור על עצמי כדי שילמד. הוא אוהב את המילים ‘יאיי’ ו-‘אאו’ – שהוא אוהב להגיד לפני השינה”, היא סיפרה, “הוא שונא לצחצח שיניים, לכן הוא אומר ‘אאו’, אבל שמח כשהוא יכול סוף סוף ללכת לישון, והוא מצחקק עד שהוא נרדם”.

בכל פעם שניקי מתכננת את הצעד הבא בטיול, היא מכינה מראש את כל הפרטים שלא יהיו הפתעות. “אני דואגת שיהיה לי המון חיתולים, בגדים ואפילו סדינים וציפיות”, היא סיפרה. ניקי גם מתקשרת לכל מקום לפני שהיא מגיע אליו, בין אם מדובר במסעדה, מלון או אטרקציה, כדי לוודא שהוא נגיש. “אני אוהבת להודיע מראש כדי לוודא שהם מבינים את המצב שלנו ומוכנים לארח אותנו”.

חיים מלאים בהרפתקאות

הקורונה ומגבלות הטיסות בעולם שיבשו את התוכניות של האם האסרטיבית להגיע לקנדה. עד שיגיעו ליעד חלופי, הם נמצאים בימים אלה בקווינסלנד על שפת הים, והיא עובדת וחוסכת למנשא מתאים כדי להמשיך ולטייל.

“אני אמצא את דרך להשיג לו את החיים הטובים ביותר שיהיו מלאים בהרפתקאות”, היא אמרה, “למזלי, רוב הזמן, הוא פשוט אוהב את הדברים הפשוטים בחיים”.

כתבות אחרונות